Idag måste jag läsa lite uppsatser, så att jag iaf kan utesluta saker ifrån min uppsats. Vad jag önskar att jag kunde slippa skriva master uppsats. Jag ska inte ge mig in i en lång utläggning om vilket totalt jävla slöseri med tid det är att skriva uppsatser, man lägger ner 5 månader av sitt liv på en uppsats som ingen kommer att läsa, som inte kommer att förändra något och som bara kommer att hamna på en hylla och damma igen...
Det är ju jättebra att du är stolt över er uppsats, det ska man vara efter att man har lagt ner så mkt tid!Jag har också skrivit en "kandidatuppsats",jag hade tom självaste boktipsetsnubben som examinator men jag ser inte poängen med att skriva uppsatser. Ingen av de bibliotekarier som jag pratat med har behövt visa sin uppsats. Ingen arbetsgivare har varit intresserad av att läsa deras uppsatser. Jag tar ändå studielån för att utbilda mig, då vill jag få ut det mesta av min utb och tramsa med uppsatser anser jag inte vara det bästa möjliga. Det finns massor av områden vi inte haft kurser i! Men nä vi måste skriva uppsatser, istf att verkligen lära oss något!
Är di riktigt säker att du inte egentligen läser på Teologen i Lund?
Jamen hallå, vart finns boken med översättningar av krångligt mansspråk??Eller så kör jag över honom för svärmor ville gärna ha ett solo, men visste inte vad...
När du hittar den boken, så berätta hur du fick tag på den, tills dess: kör över och uppfyll svärmors önskan! Tycker jag iaf...
Du villemoa, jag klarade inte av att tolka de där j-vla ÄLstickorna, tror att jag missade ÄL eftersom jag inte kunde avgöra om det var svagar eller jämnstarkt, inte ens det klarar jag av haha
Helt klart, men jag får fundera lite på hur jag ska knyta det till B&I haha.Btw så har lilla Tirza terrorist börjat löpa; underbart, verkligen. Hon uppvaktar just nu garderobsdörren utan större framgång