• Soldemor

Tantvarning för 7:e gången

Fjosok skrev 2010-02-01 12:21:47 följande:
    Bibelvetenskap C (båda testamentena)Bibelvetenskap D Tro & Liv C1 + C2ExamensarbeteHar mao plöjt A och B-kurserna och dom två första C-kurserna. Problemet med detta är ju just försörjning. Då jag vägrar låna av CSN så måste jag hitta något annat att göra än att jobba som musikmajje då det blir 100% av 65% direkt ...Hoppas och hoppas jag akn tillgodoräkna mig 30hp pedagogik från min lärarutbildning. Klassiskt utbytesämne sa biskopen ...
    Nu blev det lite universitetisk språkförbistring, vi har inte det där med a, b och på Teologen i Lund. Kan du översätta med poäng el så? Hur var det nu, hade du läst `det obligatoriska språket?
  • Soldemor

Kjell Präst skrev 2010-02-01 13:12:04 följande:

Grekiskan var avgjort den kurs som krävde mest arbete (och den enda i vilken jag fick göra en omtenta)och som gav minst i utbyte. Har inte använt mina (ringa) kunskaper en enda gång sedan jag firade att kursen var avslutad
    Nej, grekiskan var ingen hit, men hebreiskan verkade ännu värre. Jag är mycket stolt att ha klarat de däe 20 poängen, mern det är kanske tre gånger jag haft användning för det...
  • Soldemor
    Fjosok skrev 2010-02-01 13:19:38 följande:
    Jag kan tro det. Svenska Kyrkans tro & liv var den värsta jag gått hittills. Menlöst från dag 1 då det mest bara var upprepande av självklarheter men man skulle få det att låta akademiskt.Kanske är bättre i andra städer, får hoppas det. Idén att den finns är ju bra ...
    'Den var rätt ok i Lund. Förutom Grekiskan så var nog religionsfilosofin den som gav minst.
  • Soldemor
    didis skrev 2010-02-01 19:26:56 följande:
    Sonja: didis tandläkare till din tjänst!! Alltid trevligt att vara efterlängtad! Tills barnen kan skriva vackert dvs har bra finmotorik ska man hjälpa till med tandborstningen.
    Vem kan komma och borsta mina tänder? Har världens fulaste handstil och bedrövlig finmotorik.
  • Soldemor
    Cantaton skrev 2010-02-02 16:11:34 följande:
    Nä, vem skulle orka med mer än en man?
    Skulle kunna fundera på det, om han råkar vara programledare i TV...
  • Soldemor
    didis skrev 2010-02-02 16:14:22 följande:
    Heloise - kan man inte få skaffa sig en fru istället? En som är hemmafru, bakar gott bröd och fixar storkok? Som ser till att hemmet alltid är städat och kläderna rena?? För det vill jag mycket hellre ha en en gubbe till
    Ja, och du får ju faktiskt gifta dig med henne också nu! Säg bara till så tar jag den vigseln!
  • Soldemor

Efter två dagar på kurs där man nästan var insnöad är jag tillbaks på arbetet med massor av roligt som ligger framför mig! Har förutom två vigslar i maj fått en i september samt ett dop i slutet av mars. Det är sådant här som gör mig lyckligt! Och på kursen så fanns också en teologisk bokhandel, som i vanliga fall finns i Lund, så jag tittade lite vad de hade, tittandet kostade ca 1 700,-...men så många bra böcker till mitt arbete det blev!
    Nu funderar jag allvarligt på att emigrera med konfirmanderna till Kanarieöanrna i typ två månader eller så, tills allt det här vita har försvunnit och man kan börja ana en vår...

• Soldemor
    Cantaton skrev 2010-02-04 11:34:51 följande:
    Fick en förfrågan igår också, men den gällde tyvärr en dag som jag råkar befinna mig i Frankrike...
    Shit happens1 Du får med största säkerhet fler förfrågningar!
  • Soldemor
    Cantaton skrev 2010-02-04 11:45:08 följande:
    Det är nackdelen med bröllop - de ligger liksom samtidigt överallt Jag pratade precis med ett brudpar till. Men de gifte sig i Umeå samma dag som jag sjunger i Uppsala. Inte heller möjligt att kombinera.
    Tänk ändå om man hade kunnat klona sig!
  • Soldemor

Kjell Präst skrev 2010-02-04 12:02:50 följande:

Själv skulle jag nog kunna tiodubbla antalet vigslar per år och ändå inte få särskilt snärjigt...
    Här med, men ibland verkar vissa saker per automatik sammanfalla, som exempelvis intressanta kursdagar och konfirmander.
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången