Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Tantvarning för 7:e gången

Aleta, vi borde bott ihop... Eller åtminstone en aning närmre varandera. Då kunde vi haft djurhållning ihop.

Här är så mycket både mink och rovfåglar så jag tror det rä lite svårt att ha hönorna lösa i nåon större utsträckning. Dessutom är det mycket trafik runt huset, så isåfall måste vi stängsla i hela tomten. Jag får göra fler än en rastgård istället tror jag . och någon som är flyttbar...

• passionsblomman

dfk, hihi, ja hönor i tanthuset på påsken...
    jag kan inget egentligen heller. Det är därför jag ska lära mig.
    Jag funderar över hur man gjorde förr när man skulle hindra vattnet från att fysa i hönshuset?

• passionsblomman

Heloise, vad GÖTT!

Vet du förresten vad min son kom hem och sa nu innan lovet?

"mamma jag har läst en JÄTTESVÅR bok helt själv i skolan. Den ahde minst HUNDRA sidor eller nå´t. Och den var jättespännande och nu vill jag att du ska förlaj med mig till biblioteket så jag får se om de har fortsättningen...........................

...förresten mamma, kostar det mycket att låna böckerna där? Jag har ju lite egna pengar........"

Gullungen!

När jag förklarat att det är gratis och att han kommer att få ett eget lånekort och sedan kan gå dit precis när ahn vill alldeles själv blev han sjätteglad!

Så bara hans feber går över så ska vi gå till lilla Bibblan här och fixa lånekort.

• passionsblomman

Jag delar din etusiasm! Vi håller just på att läsa Harry Potter högt. Det tycker jag är jättemysigt och far i huset gillar visst också att lyssna för han kommer smygande och gör oss sällskap nu och då.

I födelsedagspresent fick sonen en av LasseMaja-böckerna och nu i morse sa han "jag har redan börjat i den själv mamma" (de andra har jag läst för honom.

Min pojk började ju prata väldigt sent och hade väldigt svårt med konsonanterna. det har gjort läsningen rätt svår för honom då han inte kunnat skilja bokstäverna åt så bra. Men nu i höst-JÖSSES vad det har lossnat!
    han tar sjumilakliv och är så gLAD själv. Han kom precis nu nerför trappan stolt meddelandes att "Nu kan jag läsa texten själv på TV"

• passionsblomman
    Ligger du på sjukhus Canta!
    HOPPAS verkligen det inte kommer från äggstockarna OCH att det inte är något allvarligt alls såklart!
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången