Tantvarning för 7:e gången
Jag äger varken cognac eller ljudbok
Jag äger varken cognac eller ljudbok
Äsch... kanske får lösa det med en gammal hederlig bok och sängen istället... Jag är ju EGENTLIGEN väldigt trött.
Jodå, jag sov 8h innan väckarklockan ringde. Sedan somnade jag visst om och sov ytterligare en timma... Nu sitter jag mest med världens huvudvärk och morgonhumör :/
Fjällis, åh, sotaren. Sånt har jag glömt bort att man väntar på. Jag vill också bo i villa!
dfk, jag har haft två buketter tulpaner hemma hela veckan. I helgen gav de upp. Det är verkligen uppiggande med tulpaner Solen strålar, ja.
Ååååh, spännande, Fjällis!!!
*betar av februarimailen*
Jag tror visst att det är någon mer här som ska släppa på kraven en del. Tack och lov för att jag redan uppfyller vissa av de där kraven, annars hade det ju blivit övermäktigt att axla allt det där - OCKSÅ.
Just nu är jag mest glad för att solen finns. Ute eller inte. Den skiner in genom fönstret, om inte annat Och fönstren är ingen idé att putsa än, det faller fortfarande is och snö från taken som slår emot fönstren. Springa ute är också lite för tidigt - det är fortfarande halt. Trädgården (om man har nån...) är fortfarande täckt av snö. Inte mycket att påta i.
Du behöver åtminstone inte lägga kraven som inte går att göra något åt NU på axlarna. Sätt dig i fönstret och låt strålarna lysa upp ditt ansikte - du blir vacker som en ängel! Och varm inombords. Sätt tulpaner i fönstren istället för att påta i trädgården - de ger dig färg och fröjd. Och om du nu prompt vill putsa fönster. Putsa DET fönstret - det du tänker sitta vid.
Livet är ljuvligt när det inte finns krav!! Jag har bara släppt allt i några dagar och mår mycket bättre. Dock vet jag ju att saker och ting (jobbet, tex...) inte kan vänta alltför länge. Aningen ångest. Men de stunder jag väl släpper och tillåter mig själv att inte aktivera mig hela tiden, på max, då mår jag bättre. Livet är lättare. Nu har jag ett enda mail kvar i min mailinbox som inte är besvarat. (Företagsmailen dock.. jag har väl 150 på privatmailen...)
Mm, jo, jag förstod att du inte hade allt det där på dig själv, utan att det kom utifrån intryck från andra. Observation.
Nu har jag besvarat det sista mailet och det härliga med det var att det gällde ett bröllop jag ska sjunga på. Ena dagen fick jag ett mail om att brudparet var i en svacka och inte kunde välja låtar osv. Ett par dagar senare fick jag ett nytt mail om att de hade fått en "uppenbarelse". De hade tittat på Melodifestivalen och mannen hade sagt "Den här vill jag ha på bröllopet" och syftade på Orsa Spelmäns "Underbart". Så i sommar är det jag som sjunger "Underbart" på ett bröllop i Dalarna Älskade Dalarna.
Mycket bra, frånsett det absolut sista. Heja! Jag tänker också ta mig iväg till gymmet idag. Tränade i lördags och igår gick jag en rejäl långpromenad. Men idag blir det Flow (pilates/yoga/taichi/kampsport). Jag måste ju uppfylla Yoga-/stretchingkvoten Blomman nämner.
Hur känns det?
Är det alltså någon ni inte gjort förut den här gången? Är det mer pålitligt?