• Cantaton

Tantvarning för 7:e gången

Jag hade också tänkt sova, men så råkade jag se början av Navy CIS eller vad det är.. för TV:n stod på. Och det var så spännande! Så nu fastnade jag i soffan under täcke framför TV:n Imorrn kommer sambon ääääntligen hem igen!! Nu har han varit borta länge.

• Cantaton

Nu har jag bakat en sockerkaka med kardemumma.

Idag kommer min älskling äntligen hem. Känns som jag ska fokusera på att städa. Aldrig kul att komma hem till ett kaos när man varit borta länge. Och eftersom jag tagit hem möbler och saker från mitt kontor är det just kaos...

• Cantaton

Heja Mittiprick.

Själv bakade jag en sockerkaka, fikade i soliga fönstret med en bok och sedan somnade jag visst...

• Cantaton

Jag förstår dig fullt ut.

Du kanske mår bra av att sätta dig och spela lite eller läsa en mysig bok

Några första uppgifter till dig:

- inte lägre än lilla a

- skarv vid tvåstrukna c/d (och trestrukna c också för den delen...)

- kan vara uppe och glittra på trestrukna f/f#, men offentligt inte gärna över trestrukna d

- gärna på svenska (men engelska, tyska, latin eller italienska ska nog också gå bra helst inte franska)

- Utan att tänka på det nynnar jag och sjunger på sånger som "Summertime" och "Handens fem fingrar"

- Tycker inte om att sjunga "Himlen måste sakna en ängel" - framför allt ogillar jag att det är tonartsbyte mellan vers och refräng. Däremot är texten väldigt fin

- Tycker inte om att sjunga på bokstaven a på högre toner (Som i "Den här stunden" - "Så TA min HAND vi HAR varANN")

Tror det som är viktigt för dig att veta också är när jag slår över från "afro" och MÅSTE sjunga klassiskt. Det är inte alla sånger man vill ha klassiskt stuk på liksom. Var den gränsen går har jag dock inte koll på spontant.

Sen är jag "hellre högt än lågt" eftersom jag är sopran och har mer styrka i rösten högre upp än längre ner.

Är det något speciellt du VILL veta??

MittiPrickBrud skrev 2010-03-10 16:26:37 följande:
    Känner mig så låg och deppig.Vet inte riktigt varför, inget speciellt har hänt just nu, men jag sjunker ihop och blir depp.. Gått ut och promenerat i solen hela veckan hittills, sett till att få dagsljus och motion. Ändå är jag helt slut... Ursäkta egoinlägget, behövde få beklaga mig lite.
  • Cantaton

Oj, vad mycket Solde! Samtidigt låter det som trevliga uppgifter. Jag trivs i kyrkan med all dess verksamhet. Mormor har alltid undrat om inte jag ska bli präst, för att jag "skulle passa så bra", men jag har aldrig känt mig lockad. Jag involverar mig som ungdomsledare, sjunger på lite gudstjänster och så istället. Många har nog hela mitt liv trott att jag ska bli lärare. Men där vikarierar jag lite istället. Både präst- och läraryrkena ligger mig nära, men det är inte fullt ut jag. Jag vill ju sjunga

• Cantaton

Det är uppe i stjärnorna Nädå, Nattens drottnings aria går där uppe nånstans. När jag gick i gymnasiet tränade jag för att kunna sjunga den. Har ännu inte gjort det, och just nu tränar jag inte för det, men kan tänka mig att ta upp det målet igen när jag har råd med sånglektioner

Ja, jag hörde om visarkivet. Vet ärligt talat inte hur insatt Carola är i sånt, haha.

Aleta skrev 2010-03-10 21:02:27 följande:
    Tack tanter.Eller hur Passion! Maken var så upprörd så han visste knappt vad han skulle göra när han ringde hem för att höra hur det var och det var mitt i värsta strulet. Jag har i allafall meddelat distriktsveterinären som blev mycket tacksam att få veta detta, för det är jätteviktigt att ha någon pålitlig till sådant här. Dessutom så kan jag inte föreställa mig hur jobbigt det skulle ha varit att lyfta på hästen själv! Hur många kan göra det? Nu fixade han allt otäckt efterarbete medan jag gick och hämtade pengar.Hu, nu pratar vi om något annat.Cantaton, trestrukna f#, var ligger det? Vid Alfa Centauri någonstans? (Sällar mig till Mittipricks avundsjuka altklubb.)Har ni förresten hört att Svenskt Visarkiv är i fara? Någon utredare har fått för sig att det inte är viktigt! Samlingar, inspelningar, jazz och visor. Det är ju jätteviktigt!Kolla uppropet, upprop.nu/IVATCarola verkar inte ha skrivit på än, men det kan väl du tipsa henne om Cantaton? Lill Lindfors, Louise Hoffsten, Mikael Wiehe, Svante Thuresson med flera har skrivit på redan. Det här tyckte jag var en typisk fråga för ilskna tanter med handväskor att protestera mot. Kom igen, ladda handväskorna!
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången