Det är uppe i stjärnorna
Nädå, Nattens drottnings aria går där uppe nånstans. När jag gick i gymnasiet tränade jag för att kunna sjunga den. Har ännu inte gjort det, och just nu tränar jag inte för det, men kan tänka mig att ta upp det målet igen när jag har råd med sånglektioner
Ja, jag hörde om visarkivet. Vet ärligt talat inte hur insatt Carola är i sånt, haha.
Aleta skrev 2010-03-10 21:02:27 följande:
Tack tanter.Eller hur Passion! Maken var så upprörd så han visste knappt vad han skulle göra när han ringde hem för att höra hur det var och det var mitt i värsta strulet. Jag har i allafall meddelat distriktsveterinären som blev mycket tacksam att få veta detta, för det är jätteviktigt att ha någon pålitlig till sådant här. Dessutom så kan jag inte föreställa mig hur jobbigt det skulle ha varit att lyfta på hästen själv! Hur många kan göra det? Nu fixade han allt otäckt efterarbete medan jag gick och hämtade
pengar.Hu, nu pratar vi om något annat.Cantaton, trestrukna f#, var ligger det? Vid Alfa Centauri någonstans? (Sällar mig till Mittipricks avundsjuka altklubb.)Har ni förresten hört att Svenskt Visarkiv är i fara? Någon utredare har fått för sig att det inte är viktigt! Samlingar, inspelningar, jazz och visor. Det är ju jätteviktigt!Kolla uppropet,
upprop.nu/IVATCarola verkar inte ha skrivit på än, men det kan väl du tipsa henne om Cantaton? Lill Lindfors, Louise Hoffsten, Mikael Wiehe, Svante Thuresson med flera har skrivit på redan. Det här tyckte jag var en typisk fråga för ilskna tanter med handväskor att protestera mot. Kom igen, ladda handväskorna!