• Cantaton

Tantvarning för 7:e gången

Nu har älsklingen kommit hem! Och jag har fått en röd hatt i för tidig födelsedagspresent (han visste inte hur han skulle kunna gömma den fram till min födelsedag )

• Cantaton

Gaaah. Varför är jag så seg. Nu har inte jobbat på en veckan ungefär - mest för att jag bara fick ångest. Men sätter jag inte fart nu kommer jag ju hamna så mycket efter att jag inte orkar komma ikapp sedan. Men jag är så seg :S Trött, ont i huvudet och stel i kroppen.

• Cantaton

Yeahy. Idag har jag lyckats jobba 1½h så här långt! Det är 1½h mer än nån annan dag den här veckan

• Cantaton

tack mittiprick. Nu har jag jobbat en timma till. Men jag har migrän som trycker mot ögonen och mår illa. Så det är inte så lätt. Får nog pausa nu. Jag som verkligen skulle försöka idag

Jobbigt med feber!

• Cantaton

Visst är de! Jag slutar aldrig fascineras över hur duktiga och påhittiga konfirmanderna är Jag kommer till och med ihåg från min egen konfirmationsläsning. En dag skulle vi rita Gud och en tjej i gruppen ritade en kompass. Gud = Vägvisare. Det tyckte jag var så oerhört fint att jag fortfarande minns det

Soldemor skrev 2010-03-11 15:50:54 följande:
    Sitter och renskriver konfirmandernas predikan och böner inför söndagen och blir så rörd: Vad duktiga de är! Allt har de gjort själva! Mina ungdomar!Det skall verkligen bli jätteroligt med den här mässan!
  • Cantaton

Eller hur!!

Migränen verkar inte ge med sig idag. Jag får inte ta fler tabletter och smärtan är stabil. La mig i sängen med en kudde under huvudet och en över för att hålla borta solen. Men nu måste jag posta ett brev innan lådan töms. Sånt som ska till Skatteverket vill man inte komma in för sent med... Så nu sätter jag på mig min nya, röda hatt och låtsas att jag är en färgklick och går iväg några hundra meter.

Soldemor skrev 2010-03-11 16:23:17 följande:
    Det måste jag försöka komma ihåg! Så bra!
  • Cantaton

Fjällbruttan, ja, den är cool. Fick den i för tidig födelsedagspresent när sambon kom hem igår Migränen har dessvärre inte släppt, men jaja... Nu skiner inte solen in och skär i ögonen längre.

Du får så gärna terrorisera oss. Det är så trevligt när det är du som är terroristen Tycker läkaren gjorde rätt. Framförallt om det är "mindre bra" med dig. Njut av att få vara hemma - och terrorisera oss

• Cantaton

Jag betalar moms årsvis, så det här var för arbetsgivaravgifter och preliminärskatt på löner. Dock stod det noll i alla rutor denna månad Ännu surare att åka på nån straffskatt när det handlar om ett brev man sätter två nollor i och skriver under

Sonja68 skrev 2010-03-11 18:10:27 följande:
    Låt mig gissa: Momsen?
  • Cantaton

Jag försökte göra det nångång, men då gick det inte... Kanske ska försöka nångång på nytt.

Sonja68 skrev 2010-03-11 18:17:24 följande:
    Ja, skitsurt!Jag gör momsen och arbetsgivaravgifterna och preliminärskatten på Internääääätt nuförtiden. Smidigt och bra.
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången