• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Sonja68

Nä nu ska jag hälla upp ett glas vitt som jag haft på kylning. Ungarna vill ha popcorn och lillan behöver torkas i rumpan

• MittiPrickBrud

Villemoa, grattis, det trodde jag väl!

Heloise, så fruktansvärt tråkigt att höra! Du får en bamsekram. Alla varma tankar går till dig och din familj , jag vet att det är ett vansinnigt svårt besked att få! KRAM!

Fjosok , trots att jag inte vet vad du syftar på så säger jag som de andra: stå på dig och vet om att du är värdefull och älskad för den DU är!

Canta, svårt när inte idéerna vill ploppa upp! Kramar till dig med!

Sonja, det lät gottigottgott det där! Har belagt mig själv med vinförbud under de första månaderna av detta år, för att jag tänker på vikten och vill bli av med en massa kilon. Har förstått att vin inte är så bra då!

Aleta, jag minns inte vad paret hette. Är inte säker på att vi menar samma par, men jag har ett framförande i mitt huvud som nog fortfarande är det bästa jag sett. Det var Bolero som dansades av ett isdanspar och det var helt magiskt. Efter det var det många par som tog samma låtval, men ingen som gjorde det SÅ vackert och sensuellt som det paret. Minns inte deras namn heller... Hm.. får nog söka lite på det!

• MittiPrickBrud

Hittade på youtube detta
    Jane Torvill och Christopher Dean, OS i Turin 1984. Kan det vara det jag tänkte på? Är det så längesedan , helt sjukt!

I alla fall, detta var helt fantastiskt så kolla gärna på det om ni är intresserade! Ett så samåkt par, varje rörelse är helt unison. Man blir på något sätt förvissad om att kärlek finns

• MittiPrickBrud

nej, inte Turin. Sarajevo 1984 ska det vara! I alla fall magiskt!

• Aleta

Det var inte den här du menade då?

MittiPrickBrud skrev 2010-01-22 20:20:08 följande:
    Hittade på youtube dettaJane Torvill och Christopher Dean, OS i Turin 1984. Kan det vara det jag tänkte på? Är det så längesedan , helt sjukt!I alla fall, detta var helt fantastiskt så kolla gärna på det om ni är intresserade! Ett så samåkt par, varje rörelse är helt unison. Man blir på något sätt förvissad om att kärlek finns
  • Soldemor
    Frulle skrev 2010-01-21 22:27:22 följande:
    hahahaha....Jo men visst är det så!! Alltså jag har ju svårt för objektisering! (haha finns det ett sådant ord?!) Men igår när vi hade mäklarbesök så råkade jag för FÖRSTA gången i mitt liv ut för att någon spanat in mina lökar!! Helt ärligt så kändes det sååååå roligt!!
    Objektifiering (hälsn från språkpolisen)
  • Soldemor
    Diz skrev 2010-01-22 09:55:47 följande:
    Solde jag sjunger i asmundstorp, eller ja, nu har vi ju bytt namn i samband med hopslagningen av församlingarna, men det nya namnet kommer jag inte ihåg...
    Något långt söderut för kören jag tänkte på...
  • Soldemor
    Cantaton skrev 2010-01-22 11:04:07 följande:
    Ja. Det roliga är att hon nu på första träffen (i onsdags) inte alls gick igenom vad man ska äta för att gå ner, utan med BMI, vilka sjukdomar man kan få till följd av fetma, det negativa och positiva vi upplever med övervikt osv. Sådant som får en att tänka till. Hon resonerade som så att alla i gruppen ju VET hur man ska gå ner i vikt - det handlar "bara" om att göra det. Och hon hade rätt, alla hade koll på de olika metoderna. Själv kommer hon (som sjuksyster) rekommendera tallriksmodellen. Men det är just det där att komma sig för att sätta mål och delmål, behöva "rapportera" till andra, för då blir det "pinsamt" om man inte själv kämpar på och går ner, få stöd av någon som är kunnig på vägen och så vidare. Jag tror på hennes upplägg. Och jag behövde nog ingå i en grupp igen för att komma vidare.Sedan förra fredagen har jag gått ner 1,3kg!! Efter att bara ha stått still och stått still... (Gick UPP två kg när jag började styrketräna, men sedan still där istället.)
    Låter helt klart klokt resonerat! Och att du gått upp är ju för at du ökat i muskelvikt, m a o en positiv viktökning!
  • Soldemor
    Villemoa skrev 2010-01-22 18:51:24 följande:
    Ja just ja, JAG FICK JOBBET!!!
    JÄTTEGRATTIS!!
  • Soldemor
    Fjosok skrev 2010-01-22 19:14:43 följande:
    Cantaton: Grattis, PR är alltid bra Till er andra, blir bara så less på att tvåsamhet, barn och kristen tro ska dumpas samman som en sann enhet. Att vi kristna som inte delar livet med någon, och inte kan eller ska detsamma, anses som mer eller mindre efterblivna....Suck...
    Hänvisa korkskallarna till alla munkar som levde i celibat...
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången