• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Cantaton

Även om det nu inte är något klart besked så var det ju inte ett "antingen tjänst eller inte tjänst" där du fick nitlotten, utan du verkar ha gjort ett väldigt gott intryck och har nog en hel del att hämta hos dem oavsett vad den andra säger.

Villemoa skrev 2010-01-21 18:25:05 följande:
    Rektorn ringde för ett litet tag sen. Vi var ju två det stod mellan och eftersom den andra är fullt behörig (jag har ex-jobb kvar) så måste han erbjuda denna person tjänsten (han sa nästan rakt ut att han hellre velat ge den till mig). Denna person ska svara imorgon så imorgon eftermiddag ringer han mig. Men, han sa också att han hade lite annat i åtanke och gärna vill ha mig till det om nu den andra tackar ja. Sen sa han också att den andra sv/eng-läraren går på ett föräldravik som egentligen löper ut i juni men nu ska den ordinarie vara f-ledig ett år till och då behöver de fortfarande ha en vikarie och då har han mig i åtanke. Han vill alltså hellre ha mig än hon som är vikarie nu jag måste ha gjort ett riktigt gott intryck på den karln! Så nu får jag fortsätta vänta nervöst till imorgon eftermiddag, dock i mindre skala. Hoppas nån förstod nåt av mitt svammel. Är så trött och vimmelkantig efter att spänningen släppt något.
  • Fjällbruttan

Villemoa skrev 2010-01-21 18:25:05 följande:
    Rektorn ringde för ett litet tag sen. Vi var ju två det stod mellan och eftersom den andra är fullt behörig (jag har ex-jobb kvar) så måste han erbjuda denna person tjänsten (han sa nästan rakt ut att han hellre velat ge den till mig). Denna person ska svara imorgon så imorgon eftermiddag ringer han mig. Men, han sa också att han hade lite annat i åtanke och gärna vill ha mig till det om nu den andra tackar ja. Sen sa han också att den andra sv/eng-läraren går på ett föräldravik som egentligen löper ut i juni men nu ska den ordinarie vara f-ledig ett år till och då behöver de fortfarande ha en vikarie och då har han mig i åtanke. Han vill alltså hellre ha mig än hon som är vikarie nu jag måste ha gjort ett riktigt gott intryck på den karln! Så nu får jag fortsätta vänta nervöst till imorgon eftermiddag, dock i mindre skala. Hoppas nån förstod nåt av mitt svammel. Är så trött och vimmelkantig efter att spänningen släppt något.

GNÖÖÖÖRK!!! Är det enda jag kommer på att säga just nu...
    Hoppas det blir till nåt bra i morgon!!

• Villemoa

Lite så jag tänker också!

Cantaton skrev 2010-01-21 18:36:29 följande:
    Även om det nu inte är något klart besked så var det ju inte ett "antingen tjänst eller inte tjänst" där du fick nitlotten, utan du verkar ha gjort ett väldigt gott intryck och har nog en hel del att hämta hos dem oavsett vad den andra säger.
  • Heloise

Håller med Cantaton Villemoa!

Cantaton skrev 2010-01-21 18:36:29 följande:
  • Heloise

Ska ringa och bjuda yngsta svägerskan och hennes nya kille på middag på lördag!

Det blir Villemoas överbakade lax till varmrätt och hallonpannacotta med saltlakritssås till efterrätt.
    Klurar på om vi ska ha förrätt eller bara lite småplock? Kanske en italiensk plocktallrik?
    Ja alltså i vårt hus där blandar vi stilar hejvilt haha

• MittiPrickBrud

Villemoa, det låter som att du har "halva inne" om man får vara så vulgär här bland er fina tanter!

Cantaton, jag kan inte så mk om sånt jag heller, men jag brukar anlita vistaprint till det mesta i tryck-väg och jag är oftast mer än nöjd. Mina broschyrer som jag fick igår är mk fina. Det är ju min design i o f s, men att det blev som jag tänkt mig var ju en chansning. Kanske en idé om du inte har väldigt bråttom.. De kan leverera snabbt också men då är frakten dyrare..

Jag tycker att vår lilla kör/vårt band låter som en härlig idé. Tänk vad kul vi skulle ha! Och självklart ska alla vara med, man kan ju som vissa redan påpekat både spela sked och triangel. ett o annat grytlock kanske , och varför inte spela kam!

Själv har jag med gittaren alltsomoftast och råkar det finnas ett piano så kan jag låta fingrarna dansa på dess tangenter.

• Fjosok

Nu har jag återigen blivit "klappad på huvudet" och tillsagd att "det löser sig" när jag fått frågan om hur det går med relationer och sagt att det inte går alls. Detta följdes av ett "en dag lyckas du med, men du får vänta".

Lyckas med vad? Fånga en tjej? Som om det vore nått att "lyckas" med, blir så förvånad över vissas syner på relationer. Samt att en sådan som jag skulle kunna lyckas. Dom vet hur kört de tär, men det är ju inte snällare att säga så ...

Behöver jag säga att personen i fråga gifte sig för 3 månader sedan

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången