• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Sonja68

Inget ont som inte har nåt gott med sig m a o, Fjällis!

• Aleta

Fjällbruttan, du är för härlig! Hittar något positivt i allt.

Nu har jag hittat en ägare till hästen. Han frågade om jag inte ville behålla den. Jag kunde få de andra han hade också, totalt fyra stycken shettisar. Jag tackade nej.
    Fatta! Det var det här man drömde om varenda dag som barn och hästtokig, att någon skulle komma fram och fråga om man ville ha en häst. Det tog emot lite att säga nej, men det blir för dyrt med fyra hästar till, de ska ju ha mat och hovslagare. Dessutom så hade min man gått i taket.

• Sonja68
    Aleta skrev 2010-01-21 09:32:36 följande:
    Fjällbruttan, du är för härlig! Hittar något positivt i allt. Nu har jag hittat en ägare till hästen. Han frågade om jag inte ville behålla den. Jag kunde få de andra han hade också, totalt fyra stycken shettisar. Jag tackade nej. Fatta! Det var det här man drömde om varenda dag som barn och hästtokig, att någon skulle komma fram och fråga om man ville ha en häst. Det tog emot lite att säga nej, men det blir för dyrt med fyra hästar till, de ska ju ha mat och hovslagare. Dessutom så hade min man gått i taket.
    Ja, jag hör också till dem som drömde om att FÅ en häst, bara så där. Efter att ha tjatat från det jag var 6 år så fick jag faktiskt en New Forest-ponny när jag fyllde 12 år Vilken lycka!! Blir alldeles varm i hjärtat när jag tänker på henne och minns... Vilka härliga upplevelser hon gav mig, den pållen.
    Vila i frid, Jonina ♥
  • didis

Halloj, jag bara tittar in så jag inte glöms bort alldeles...

Jag hinner inte med så mycket mer än att jobba och sova just nu eftersom jag helst vill ha helgerna fria till familjen.

Men en liten glad nyhet slänger jag in - min syster ska ha barn! De har kämpat länge och nu är hon gravid efter någon form av assistans. Tyvärr är de jätteoroliga och syrran ser alldeles tärd ut, men hon har en liten go rund mage som känns när man kramas! De vill inte tala om det för så många så jag har inte så många jag kan diskutera det med men det är så myysigt!

Nähä, nu är det fika och ytterligare röntgenbilder att granska och skriva utlåtande om!(Och om jag hinner behöver jag läsa in mig på nästäppor och bihålebesvär - snart ska jag börja skriva på näsa o svalg) Ha det bra!

• Sonja68

Didis: Så fantastiskt roliga nyheter ang. syrran Håller tummarna att allt går vägen.

• Diz

Vad kul att det är fler som sjunger här.

Ni kanske kan hjälpa mig med mina bryderier.. Jag är med i en kör nu, mindre församlingskör på en väldigt basic nivå, inte så mycket utmaningar alltså. Jag står i kö för att börja en gospelkör här i närheten, stor kör med många framträdanden. Det negativa med en stor kör är att det inte är lika lätt att få solon och kunna påverka. Nackdelen i den lilla kören är bristen på utmaningar, många av låtarna vi sjunger har man gått igenom några vändor vid det här laget. Nu håller vi iofs på med en jazzmässa, vilket är riktigt skoj.

Jag har inte möjlighet och tid att var amed i mer än 1 kör, det hinns inte med 4 barn. Jag kan inte riktigt bestämma mig för hur jag vill göra, stanna i den lilla, gå över till den stora eller försöka hitta en helt ny kör som kanske kan kombinera de två.. Någon som har tips på en bra kör, lagomt stor, med blandad repertoar i helsingborgs/landskrona- trakten?

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för det största egoinlägget någonsin...

• Sonja68

Diz: Jag sjunger också i kyrkokör!
    Däremot kan jag inte råda dig hur du ska göra. Förstår dilemmat.
    Jag har varit med i lite olika körer, men för mig har körer som har inslag av andliga/sakrala sånger legat mig varmast om hjärtat. Sedan har valet varit helt avgörande av vilken dag och tid kören övar, det ska ju passa in med resten av familjens alla aktiviteter!
    Men; jag tycker nog det är roligare att sjunga i en mindre kör, där man kan påverka lite och samtidigt ha chans att får göra nån egen liten grej, typ sjunga duett, en solosnutt eller så.

• Sonja68

De perioder jag sjungit i mindre kör (innan barnen) har vi ibland samarbetat med andra körer och haft stora uppsjungningar/konserter tillsamman med dem, med lite svårare grejer, typ hela Händels Messias eller något liknande.
    Kanske det går att ordna med er lilla kör i församlingen. Måste ju finnas massor med små kyrkokörer i era trakter. Eller?!

• Diz

Jag är van vid att vara solist, så jag skulle nog sakna det om jag bytte kör. Min granne är redan med i den stora kören och hon har fått kämpa länge för att få börja sjunga solo där, konkurensen är hård. Dessutom är det en gospelkör, och jag har mer klassiskt skolad röst, även om jag nuförtiden tycker det är härligt att få klämma i lite... Iofs skulle jag helt sjunga rock och sånt, någon som vill starta band?

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången