• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Cantaton

Ja, nu är jag på G. Bröllopsmässan nästa Idag fick jag provtrycket på broschyren!!!! Det börjar bli på riktigt.

Jag har tackat nej till producentjobben till förmån för sången.

• Fjosok

När det gäller sång och artistjobb så glömmer många vilket sjukt jobb många lägger ner innan så mycket som en strimma ljus ses bakom horisonten. Jag gick fältartistutbildnigen tillsammans med en tjej som hade frilansat hela sitt liv.

Hon hade gjort allt från Wallmans (ett måste i den branchen) till en massa "sopgig" som att sjunga på typ Coop Forum i Skövde med allt vad det innebar i att byta om på muggen och springa upp och sjunga på en minimal scen till förinspelat komp.

Samma tjej slog sen, hösten efter, igenom i en TV-serie och debuterade som musikalartist i London vid 36 års ålder. DET är coolt

Måste säga att jag unnade och unnar henne, och alla andra kämpar i musikbranchen och når dit dom vill, allt framgång och lycka. Det gäller även dig Cantaton såklart.

Det är en hård branch men skoj

• passionsblomman
    Cantaton skrev 2010-01-23 23:05:54 följande:
    Vad har ni gjort idag?
    jag har sovit jättelänge och sedan masat masat omkring härhemma småpratandes med sambon medan sonen lekt med två kompisar.
    Fått iväg ett låååångt mail till en av mina närmsta vänner så jag fått lite mindre dåligt samvete. Tvättat lite och så har vi varit nere på affären och handlat MASSOR och planerat ett helt gäng middagar. Det känns ju jätteskönt.
    Länsat skafferiet på pantflaskor och städat iordning lite där.

Nu efter obinson har jag förberett allt som är möjligt inför morgondagen. Vi måste upp kl 6, för sonen ska spela fotbollscup och första matchen går kl 8, vi är med och skjutsar och samlingen är kl 7.

Alltså har jag hällt upp vatten och ställt rätt mängd havregryn bredvid till gröten, laddat perkulatorn och ställt fram thermosen med avskruvat lock, lagt fram smörkniv, burk till mackorna och ryggan matsäcken ska packas i
    Tallrikar, skedar och kaffemugg står dukat, vattenflaska, skor, benskydd och handduk är nerpackat....

Det är bara typ att se till att lägga mig själv kvar.

Fast först ska jag ner och veda lite i pannrummet.

Jo, förresten så lagade jag dubbel sats av middagen, så nu har jag en färdig middag i frysen som någon lämplig dag bara behöver ställas i ugnen och serveras med potatis.

Är man inte NÖJD med sig själv när man likt en ekorre fyllt sina förråd?
  • Fjosok

Vad jag gjort.

Spytt (matförgiftning p.g.a gammal salladsdressing)
    Tillnyktrat
    Pratat med Kina ang ärmar
    Skrivit klart ett körarr på en Pink Floyd-låt
    Ätit middag med min vän och baldam Josefine
    Köpt och beatalat en brudklänning (75 spänn+frakt och ja, den är sydd i råsiden)

Typ ... borde jag gjort mer?

• Cantaton

passion, flitig du har varit. Hoppas det går bra på cupen imorgon!

Fjosol, den inledningen lät ju mindre rolig

• passionsblomman

Hihi, den seare halvan eller kanske rättere sagt en liten sjättedel av dagen fick jag ju iallafall nå´t gjort. men att viiiila och småprata skall icke föraktas.

Fjosok, USCH för att spy!

Cantaton skrev 2010-01-23 23:56:59 följande:
    passion, flitig du har varit. Hoppas det går bra på cupen imorgon!Fjosol, den inledningen lät ju mindre rolig
  • Fjosok

Jo, den fick en intro med förskräckelse men ett slut i dur.

J vill att jag följer med på en danskurs nu också? Ska jag gå tror ni?

• Cantaton

Det är också jätteviktigt! VIiiiiiiila.

passionsblomman skrev 2010-01-24 00:01:31 följande:
    Hihi, den seare halvan eller kanske rättere sagt en liten sjättedel av dagen fick jag ju iallafall nå´t gjort. men att viiiila och småprata skall icke föraktas. Fjosok, USCH för att spy!
  • passionsblomman
    Fjosok skrev 2010-01-24 00:02:18 följande:
    Jo, den fick en intro med förskräckelse men ett slut i dur.J vill att jag följer med på en danskurs nu också? Ska jag gå tror ni?
    Klart du ska! Oh vad roligt!

Nä, hörni, det var ju det där med att gå och lägga mig. Klaockan 6 varé uppstigning som sagt.
    Vad gör man inte för sina barn....
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången