Cantaton skrev 2010-01-23 23:05:54 följande:
Vad har ni gjort idag?
jag har sovit jättelänge och sedan masat masat omkring härhemma småpratandes med sambon medan sonen lekt med två kompisar.
Fått iväg ett låååångt mail till en av mina närmsta vänner så jag fått lite mindre dåligt samvete. Tvättat lite och så har vi varit nere på affären och handlat MASSOR och planerat ett helt gäng middagar. Det känns ju jätteskönt.
Länsat skafferiet på pantflaskor och städat iordning lite där.
Nu efter obinson har jag förberett allt som är möjligt inför morgondagen. Vi måste upp kl 6, för sonen ska spela fotbollscup och första matchen går kl 8, vi är med och skjutsar och samlingen är kl 7.
Alltså har jag hällt upp vatten och ställt rätt mängd havregryn bredvid till gröten, laddat perkulatorn och ställt fram thermosen med avskruvat lock, lagt fram smörkniv, burk till mackorna och ryggan matsäcken ska packas i
Tallrikar, skedar och kaffemugg står dukat, vattenflaska, skor, benskydd och handduk är nerpackat....
Det är bara typ att se till att lägga mig själv kvar.
Fast först ska jag ner och veda lite i pannrummet.
Jo, förresten så lagade jag dubbel sats av middagen, så nu har jag en färdig middag i frysen som någon lämplig dag bara behöver ställas i ugnen och serveras med potatis.
Är man inte NÖJD med sig själv när man likt en ekorre fyllt sina förråd?