Tantvarning för 7:e gången
Hörni, när man tagit sig samman och gjort en ångestgrej-borde man inte vara värd en semla då???
Hörni, när man tagit sig samman och gjort en ångestgrej-borde man inte vara värd en semla då???
...Jag har tillbringat precis hela eftermiddagen med att försöka sammanställa mitt patetiska yrkesliv.
Fy för bövelen vilken ågren! Det är sannerligen inte mycket som ser nå´t ut förvärlden.
Jag har förresten PRECIS som du Heloise fått mina anställningar genom att jag provjobbat, INTE genom CV och dessa förbaskade brev.
Vad duktig du har varit Didis!
Jag saknar dig förövrig JÄMT när du inte är här.
Och ja, dina barn är rätt stora så de klarar det fint ska du se!
Fast jag förstår om du nojjar förstås. Undrar om det någonsin går över? *tvivlar*
Hihi, ni kanske har skörbjugg-hela bunten.
Eller vad får tanter ? Brännskador av kemikalierna när håret färgas blått?
Vad har jag SAGT om att shotta kemikalierna Bobou? *tittar över glasögonen*
Nej, put the kettle on, fram med thé och scones med clotted cream och hemmagjord marmelad.
Senare kan vi fixa ett kaffe-rep att hänga (oss) i.
Här snöar det mer än någonsin.
Jag kråglar med vår vedpanna och svär och förbannar över att det är något jag inte får till så det aldrig svischar till och blir VARMT nån jäkla gång!
Jag tror vi ska byta till pelletseldning istället. Fördelarna är att man bara behöver elda ngn gång/vecka och dessutom får en jämn värme. Jag gillar inte alls att vakna och det är kallt och ruskigt utanför täcket.
Och så vill vi sätta in en vedspis i köket som det såklart var förr. Då kan man myselda och stödelda i den när andan faller på eller det är svinkallt.
Dessutom vill vi ju få ut det gamla oljepannehärket som står nere i källaren och som gör att ena kakelugnen inte får eldas i eftersom de går på samma pipa. Den dagen det är gjort kan vi sitta framför brasa i biblioteket. Dvs det nedre tornrummet. (som just nu är fullt av böcker i kartonger och en gammal dubbelsäng som de förra ägarna fick lämna. Alltså mer ett gästrum nu än bibliotek med öronlappsfåtöljer, plädar och platsbygda bokhyllor med glasade dörrar.)
Aleta, eldar ni med ved?
Näää Aleta DEM tittar ni bara på!
(förlåt, jag kunde inte låta bli)
Eh, det var alltså det här inlägget jag kommenterade på ovan.
Undrans om vi också kan elda med vatten?
vi har ju värsta ån här utanför...
Och ja, sådant som Gudrun eller som vi säger "när Ryssen kommer"(ursäkta Sonjas man) är goda skäl att se till att ha sin vedspis. då kan man ju dessutom laga mat.
Min son har förmodligen hjärnskakning!
Han var med i ett "skojbråk" alltså bus och brottning med några grabbar idag, varav en lite äldre. När den äldre inte riktigt la av när en av kompisarna tyckte det var dags att sluta, ryckte min pojk in för att få loss sin polare. Då blev killen irriterad på sonen och tog ett nacksving och dängde honom i backen. Tyvärr halkade han seda och ramlade rakt på min son som nu har en Kalle-Anka-bula av dess nåde i bakhuvudet.
De ringde från skolan så sambon hämtade honom. Nu sitter de och spelar Monopol, medan jag letar nummer till akuten så vi får höra vad de säger.
När jag gjort det ska jag läsa ikapp, för jag har inte läst ett smack än.