Tantvarning för 7:e gången
Stackars stackars Marcus Hellner!
Jagmenar, mjölksyra är ju inte ens förnamnet!
Jag lovar att han kved "mamma, bär mig härifrån" där han låg pojkstackarn.
Stackars stackars Marcus Hellner!
Jagmenar, mjölksyra är ju inte ens förnamnet!
Jag lovar att han kved "mamma, bär mig härifrån" där han låg pojkstackarn.
Nu ska ni få höra en POSITIV sak:
Imorgon fyller min son 9 år. Han sak samma dag åka "vasaloppet" i skolan.
Eftersom han inte äger några längdskidor fattades raskt beslutet i lördags att "sådana får det bli i födelsedagspresent"
Sagt och gjort. Inne i Oskarshamn snöt vi sista pjäxparet och hela kitet framför en annan mamma. *pjuuuu*
Igår skulle vi hämta skidorna eftersom de inte skulle hinna montera bindningarna förrän då. Fast eftersom sambon jobbar idag men inte igår tyckte jag det var onödigt med 4 mil bilkörning bara för skidorna. Alltså ska de hämtas idag.
Nu ringde killen från affären och sa bedrövad att han haft fel i sitt lagersaldo och att inga bindningar fanns.
Han hade beställt från Kalmar men de skulle inte komma förrän tidigast imorgon eftermiddag och troligast inte förrän torsdag.
Nej nej, det går dåligt och är ingen lösning alls. Imorgonbitti klockan halv sex ska de överlämnas innan far i huset åker och jobbar och sedan ska de åkas vasalopp på.
Vänta så ska jag lösa det, sa killen. Jag ska bara klia mig lite i huvudet först.
Nu ringde han tillbaka. Bussgods är beställt och klockan 14.25 idag kommer bindningarnna med bussen från Kalmar. Mnteras på studs och kl 16 hämtas de av sambon. Ikväll svär jag över hur man egentligen slår in skidor till ett fint paket...
...och imorgonbitti kommer det att visa sig att de oprovade pjäxorna sitter som ett smäck och sedan skidar min son av hjärtans lust med rosiga kinder och solsken i blick...
Är det inte trevligt med serviceminded och lösningsinriktade butiksinnehavare och medmänniskor?!
Ja det är han!
"everybody knows"
Man måste komma ihåg att notera det som går BRA och är trevligt i tillvaron.
Usch Heloise! *kramar om ordentligt*
Men du ska se att begravningen blir jättefin.
Jag brukar tänka att man ska vara glad att man får gå på begravning.
Alltså naturigtvis inte för att någon man älsakr dött! Me för att man får vra med och ta farväl, minnas, hedra och vara tillsammans med andra som också omsluter minnet av den personen med värme.
De begravningar jag varit med på vårdar jag som fina och starka minnen.
Att du kommer att hålla ett jättefint tal vet jag redan. Det kommer att gå rätt in i hjärtat på alla!
*kramar igen*
Hockeyn startar INATT i´M yours!!!
Aleta, du är en imponerande kvinna! *hejjar så ditt tak lyfter lite och tappar lite is i bara farten*
Nu tar du det lite lugnt och vilar dig människa!
Cantaton, grattis!
Bobou, tack det gick strålande med skidorna och min son har varit så glad för sin födelsedag helt och ¨ållet.
"mamma, TACK än en gång för mina fina presenter! Jag har de BÄSTA föräldrarna" sa han här på kvällen. Gullpojken.
Heloise, lycka till med ditt tal imorgon!
Ahaaaa Didis, du längtar förstås inte ett dugg...
Här får du medan du väntar på maken. Kan du begripa hur man får av byxorna?
eu.wrangler.com/bluebell/
Ni andra kanske har någon idé?
Solde, Koltrastarna sitter i mitt äppelträd och käkar frusna vinteräpplen för fullt. De tutar lite och det gör minsann talgoxarna också. Jag hör dem genom fönstret när jag vaknar.
Aleta, kan du vara snäll och komma hem och vara med i lite diskussioner är du snäll. Du ska se att även det kan pigga upp en sönderskottad krutkvinna med mensa-kapacitet.
Och Bobou, Heloise och ni andra som brukar vara lite på?
Vaddå fredag och har annat för er?