Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Tips & tricks

Telis - ja, jag tror jag skickar dem hem och hoppas på att de inte åkt på semester. Samtidigt så är ju denna tid inte riktigt någon semestertid om man inte åker utför (vilket hon och jag visserligen har gjort massor ihop ... men jag vet att hennes make inte är lika förtjust). Kan ju kryssa i att de får lämna blommorna hos grannen om de är borta .. så gör jag någon glad .

• Lapinette

Gällande festen så känns det lite som om antingen har vi den i samband eller i närheten av min födelsedag eller så får det vara. Om jag bara kunde bestämma mig!

• Lapinette

Om det inte blir en stor fest = öppet hus så tänkte jag bjuda ut min närmaste familj på restaurang. Hade vi haft ett stort hus (drömmer mig bort) hade jag absolut haft en stor fest.

• Lapinette

Jag har valt att de ska ringa innan leverans ... istället för att ge blommarna till grannen (maken tyckte att vi kunde göra grannen glad ).

• Lapinette

Jag har sett våren. Den är nu i mellan Europa! När vi landade i Zürich i fredags var det 18 grader varmt, solsken, snödroppar och krokus, snöfria gator. Härligt!

• Lapinette

Idag får man inga vårkänslor i Stockholm. Det regnade när vi landade på Arlanda men nu har det slutat och det är grått, grått, grått.

• Lapinette

Ab fab - du borde ha fått fint väder i Stockholm i onsdags beroende på när du kom upp så klart. Känns så skönt att se hur snöns smälter på balkongen och hur gatorna blir torra ... fast det är flera cm lager med grus. Nu känns det verkligen som våren är på väg !

Vad ska ni göra i Påsk? Vi åker i vanlig ordning ned till svärmor i Frankrike och äter oss feta på mat och choklad. Hoppas på fint vårväder. Ahhh... måste påminna maken om pollenmedicinen. Han brukar annars stänga in sig varje påsk.

• Lapinette

Telis - som oslobrud säger, i nästa vecka!

• Lapinette

Telis - ja, vi hade 18 grader och satt i solen utan jacka. En kille t o m badade (men han var galen) i Bodensjön förra fredagen.

• Lapinette

Och själva badandet var inte direkt frivilligt utan pga att de hela tiden spelade ned bollen i vattnet. Men han spelade fotboll i shorts och t-shirt.

Svar på tråden Tips & tricks