• janos

Äntligen Fredag del 20

Idag har mamma och jag skottat en massa snö och lagat mat halva dagen. Jätteskönt att fylla frysen med lite matlådor, inför framtiden. Jag har även passat på att baka en kaka, som står i ugnen.

Tyvärr mådde inte mina fogar så bra av att skotta snö och det vräker ner ute fortfarande. Det får bli morgondagens problem.

• janos

Nu vräker snön ner igen. Nu har jag varit och pratat med grannen, om att få låna deras snöslunga, så att gården blir fri från all snö.

Snart ska jag lämna mamma på flyget och sen bär det av till bm för koll. Känner av ilningar, sammandragningar m.m. Det är väl kroppen som gör sig beredd för framtiden.
    Bara vi klara av denna veckan, sen är bebisen välkommen.

Om 14 dagar är det dags för utredning om igångsättning. Spännande!

• janos

Tackar för kramen!

Liv???? Nej, det kan jag inte påstå.
    anne på grönkulla skrev 2010-02-02 15:04:41 följande:

Har ni liv utanför tråden???? Kramar till janos o alla andra som behöver det!
  • janos

Jag är så less på denna snö och kylan framför allt!!!

• janos

Idag är det 11 år sedan jag och maken träffades. 11 år?!?!?! Vart tar tiden vägen egentligen?

Det är skönt att ha familjen hemma igen. Nog för att hastigheten skruvades upp en hel del, men nu är vi en komplett familj igen.

Nu är det inte många veckor kvar tills vi blir en till i familjen. Idag går vi in i v.37. Sonen föddes i v.39 (38+5), så vi får väl se om denna graviditet följer hans. Bebisen är fixerad och väntar på leveransen.
    Hur går det för dig Hilde? Det är ju inte så länge kvar för er heller. Passar på att önska lycka till!

• janos

Vilket underbart väder det är ute idag! I solen är det bara -6 grader. Synd att sonen inte var intresserad av att vara ute så länge. Jag hade kunnat tänka mig en långpromenad i solskenet.

• janos

Äntligen fredag!

Sista dagarna har varit jobbiga med illamående. Jag vill bara krypa ur min egen kropp och slippa detta tillstånd. Jag längtar tills tisdag, då vi ska på utredningen för att se om det blir igångsättningen eller inte.

Vi har inga planer för helgen. Maken ska skotta av diverse tak, så det blir jag som får ta hand om sonen. Hoppas att illamåendet har mildrats lite tills dess.

Trevlig helg på er!

• janos

Tråkigt att höra att du också mår så illa och dessutom svimmar en hel del. Ta hand om dig!

Ang igångsättning så är det just det vi ska kolla på tisdag, om kroppen är redo eller inte. Jag är inställd på att få gå ett tag till, men är tacksam över att slippa gå över tiden i värsta fall.

Fru Hilde skrev 2010-02-12 21:22:20 följande:

Här är det också illamående och misär. Jag får yrsel och blodtrycksfall ganska ofta och om jag mår illa och börjar hulka så svimmar jag platt fall. Jag har alltså ständig koll på var golvet är... Tungt är det ju också nu på sluttampen. Känns inte som om kroppen är byggd för det här.... alla som påstår det måste ljuga! *blink* Låter bra med igångsättning, men jag har själv blivit rejält varnad för det om man inte hunnit börja öppna sig innan. Så om kroppen inte är mogen för det kan det tydligen bli en långdragen historia. Jag vill alltså inte skrämmas, bara berätta det jag fått höra från väninnor som blivit igångsatta och från min Aurora barnmorska. Har man däremot en kropp som är mogen för förlossning så brukar det tydligen gå jättebra.
  • janos

Igår hade jag sammandragningar som kändes och idag inser jag att magen sjönk igår. OM vi följer Elias graviditet (vilket det har gjort varje vecka hittills i förlopp) så är det ca 2 veckor kvar.

Fru Hilde skrev 2010-02-13 12:19:27 följande:

Jag hoppas den är redo. När man gått så här länge är man ju bara så döless på alltihop.
Svar på tråden Äntligen Fredag del 20