Äntligen Fredag del 20
Fru Hilde skrev 2010-03-06 10:30:28 följande:
Janos du ska nog vara glad för att du slipper eländet med igångsättning. Jag fick ju vattenavgång med värkar men de gav ingen nytta och de behövde sätta igång mig. Kan inte säga annat om värkstimulerande dropp än att det var helvetet på jorden för min del, gav bara värkstormar och kroppen hade inte en chans att hitta ngn rytm av sig själv. Så alla de berättelser jag fått höra om igångsättningar stämde tyvärr även på mig. vi håller på att hämta oss igen, men jag kan fortfarande känna mig ledsen och besviken på att ha kämpat så länge och så motiverat och ändå behöva göra snitt till slut. Igår berättade maken om hur det var när jag krampade på operationsbordet och nu begriper jag varför alla tog det så allvarligt. Hursomhelst är det en förbaskad tur att man får sin bebis som belöning efter den här typen av prövningar. Han är jättefin och än så länge väldigt snäll. Äter sover, äter sover och äter sover.... hmmm glömde jag nåt?? jo bajsar 48ggr/dygn och kissar prickskytte från skötbordet.
Jag är faktiskt glad att jag slipper bli igångsatt, men jag önskar att denna graviditet snart är över. Ni som varit gravid vet vad jag menar. Bf idag för övrigt!
Jag hoppas verkligen att ni kan få hjälp att bearbeta eran förlossning.
Skönt att eran lilla skatt är så snäll och sköter sig. Hoppas att ni hinner njuta av honom och att storasyster är snäll med er alla. Tänker på er! STor kram