• Martinaa

JUNI 2010 nr 4

Då var det dags för en ny tråd för alla oss som ska stå brud i juni 2010. Vi är på rätt sida nyåret och nedräkningen har börjat på allvar! Häng med, gamla som nya juni-brudar och diskutera, tipsa, peppa och älta tillsammans!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/juni.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Okej, då kör vi!

• Svar på tråden JUNI 2010 nr 4
  • scarborough81

Ja men glöm inte att boka biljetter i ditt gamla efternamn, så du vet att du får åka.. Finns säkert någon som åkt med gammalt pass efter bröllopet men som bokat in sig på flyget som gift. Gör det inte, då får ni stanna hemma..

• HannaoMarkus

betyder det att man missar alla möjligheter till att få "smekmånads-erbjudanden"? :s

• scarborough81

Ja det kan vara så.. ledsen för det...
    För jag tror inte ni ska nämna något till flygpersonalen att ni är gifta då undrar de varför du inte bokat i ditt nya namn. De har ju blivit hårda på att namnet i biljetten ska överenstämma med namnet i passet.

• miaik

scarborough81:
    Varför skulle man inte nämna för flygpersonalen att man är nygift? Det finns ju hur många som helst som behåller sina namn och ändå är gifta...

• scarborough81

@miaik det tänkte inte jag på..det vara bara det att de kanske undrar varför man inte bokat in sitt giftas namn. Det var därför jag skrev det.

• Äntligen2010

Smekmånadserbjudanden kan ni få ändå. Många hotell kräver dock att ni skall kunna besvisa att ni har gift er, så det är bra att ha med en kopia på vigselbeviset.

• Martinaa

Hej och välkommen hit alla nya! Har lagt upp er på listan, tror jag iaf. Skulle jag missat nån så hojta!

Idag postade jag vår hindersprövning...iiih! Skickade även med blanketten för ansökan om nytt efternamn. Har alltid sagt att jag med nöje byter bort mitt vanliga -sonnamn, men nu när det faktiskt börjar närma sig att göra så, så känns det väldigt konstigt. Ska inte jag heta så längre...?? Har ju alltid gjort det.. :P

• miaik

Martinaa:

Jag känner likadant, byter också bort mitt -ssonnamn men börjar få lite separationsångest. Men samtidigt ska det bli superkul att ha samma namn som min hubby, det längtar jag efter! Har idrottat rätt mycket när jag var yngre och typ alla min träningskläder står mitt nuvarande efternamn på, får ge bort dem till mamma :)

• Martinaa
    miaik skrev 2010-03-01 20:43:37 följande:
    Martinaa:Jag känner likadant, byter också bort mitt -ssonnamn men börjar få lite separationsångest. Men samtidigt ska det bli superkul att ha samma namn som min hubby, det längtar jag efter! Har idrottat rätt mycket när jag var yngre och typ alla min träningskläder står mitt nuvarande efternamn på, får ge bort dem till mamma :)
    Haha, men nåt plagg måste du spara som ett fint minne ju! :)

Ja, det kommer kännas konstigt. Undrar hur många gånger man kommer skriva fel när man ska signera nåt... :P
  • miaik

Martinaa:

Ja, eller när man ska hälsa på någon.. Hej jag heter Mia eeeeh, vad var det nu? :)

Svar på tråden JUNI 2010 nr 4