• Martinaa

JUNI 2010 nr 4

Då var det dags för en ny tråd för alla oss som ska stå brud i juni 2010. Vi är på rätt sida nyåret och nedräkningen har börjat på allvar! Häng med, gamla som nya juni-brudar och diskutera, tipsa, peppa och älta tillsammans!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/juni.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Okej, då kör vi!

• Svar på tråden JUNI 2010 nr 4
  • Martinaa

Vi skickade ut inbjudningarna lagom till 5 februari, dvs fyra månader innan bröllopet. Vi satte osa 1 maj.
    Det var sååå spännande att vänta på reaktionerna och få alla glada samtal och sms från de som blev överraskade!

• ona

Vi skrev också vårt osa i början av april, utan att tänka på att det var mitt i påsken.. Ska se till att få iväg dem så fort som möjligt bara. Sedan finns det ingen återvändo. Kändes som att det blev mer "på riktigt" när vi gjort inbjudningarna klara, kändes det så för er också? Som att det verkligen är på väg att hända.

Sedan tänkte jag fråga er, experterna, klarar man sig utan toastmaster på ett bröllop med 90 gäster? Och hur gör ni med vigsel-/festprogram?

• londonaire

nu har inbjudningarna skickats iväg.. otroligt skönt att få prata högt om det stundande. det blev den överaskning som vi hoppats på..enda tokiga var att ´min systers inbjudan inte kommit fram, så henne fick jag berätta för på riktigt. tokigt då jag inte vet om det är fler som inte fått..men men det spörs väl. vi har osa 15 maj, drygt en månad innan bröllopet men jag tror vi kommer ha koll långt innan det. blir ju ett relativt enkelt och litet bröllop.
    roligt att höra hur det går för er, jag ska ta tag i det här med klänningen under helgen!
    må gott alla brudar!

• Bettertogether
    ona skrev 2010-02-18 20:27:14 följande:
    Kändes som att det blev mer "på riktigt" när vi gjort inbjudningarna klara, kändes det så för er också?
    JA! Jag var nervös bara av att sätta frimärkena på breven! :P Och nu frågas det väldigt mycket av alla när vi råkas. Min gammelmormor är bekymrad över att behöva sitta bredvid någon hon inte känner, och min 3-åriga kusin vill öva att dansa med mej ;) Det är i full gång helt enkelt! :D
  • ona

Nej, vad kul det måste kännas! Jag längtar så mycket, samtidigt som jag börjat känna av stressen. Det är ju inte så länge kvar nu heller. Juni är ju mindre än tre och en halv månad bort! Hur ska man hinna med allt?

• GrodanoJag2010

ja jisses.. då får man skriva ut och skicka iväg hindersprövningen nu då =)

ona skrev 2010-02-18 21:38:20 följande:
    Nej, vad kul det måste kännas! Jag längtar så mycket, samtidigt som jag börjat känna av stressen. Det är ju inte så länge kvar nu heller. Juni är ju mindre än tre och en halv månad bort! Hur ska man hinna med allt?
  • GrodanoJag2010

någon mer än jag som funderar på bordskjol?

• Bettertogether

idag är det exakt 4 månader kvar!!! :-d

• Bettertogether

Men äh, får man inte skriva med STORA BOKSTÄVER på bt?! Det ser ju inte lika spännande ut om det är med smått ;)

• miaik

Igår fyllde vi i äktenskapscertifikatet och min namnändring, men vi behöver referensbrev på att vi inte är gifta sen innan och min hubbys lönespec för att bevisa att han kan försörja mig...! Enligt thailändsk lag så måste han kunna göra det, och det är inget vi kan kringå för att vi är svenskar :D

Spännande att fylla i allt iaf!

Svar på tråden JUNI 2010 nr 4