• Martinaa

JUNI 2010 nr 4

Då var det dags för en ny tråd för alla oss som ska stå brud i juni 2010. Vi är på rätt sida nyåret och nedräkningen har börjat på allvar! Häng med, gamla som nya juni-brudar och diskutera, tipsa, peppa och älta tillsammans!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/juni.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Okej, då kör vi!

• Svar på tråden JUNI 2010 nr 4
  • Bettertogether

Brollöps expert skrev 2010-02-13 09:09:54 följande:

jag har aldrig haft så många brollop som i år.. I år gäller det och vara ute i good tid för brollops planeringen.Har redan jobbat med 3 brollop i år, ikväll, nästa vecka..Jag pratade med hår stylisten Natasha, som hade fixat håret på samtliga brudar, och hon sa det samma två till tre brollöp varje helg :)det kommer att bli "kärlekens år"...Jag önskar Viktoria lycka tll med hennes planering också..
    ...och då läste jag i tidningen idag att det enligt det kinesiska året är tigerns år som inleds nu, och att det är sämsta tänkbara år att gifta sig och skaffa barn :P
  • Mrs spades

Jag skall helt klart ta min mans efternamn, han heter Johnn och jag Jonsson så det är inte så mycket att fundera över tycker jag. OCh jag behöver inte ändra min autograf heller.

JAg vill ha en liten enkel rund bukett med gerbera, min favoritblomma. Skall ha kort klänning och tror att en rund bukett passar bäst till. Vill inte heller behöva betala en massa pengar för blommor som ändå dör efter några dagar.

Däremot har jag ett annat problem. Vi har bara våra föräldrar som gäster och alla vet om det förutom min svärfar. Min m2b verkar inte vilja berätta för sin pappa vilket är mycket frustrerande. Hjälp!?!

• HK8

Jag var i förra veckan till floristen och de sa att de hade svårt att tillmötesgå mig. Eftersom att jag vill ha en "slarvig" bukett, eller en BUNT blommor som hon tyckte passade bättre att säga. Ingen brudbukett skulle det heta. Hmm.. Det är fortfarande MIN brudbukett fast jag vill ha en bunt med blommor. Får inte in bilder i galleriet?! Men ska prova igen!

• HK8

Den första bilden i mitt bildgalleri visar buketten som jag vill ha, fast lite mindre eftersom jag själv är så liten. En bunt blommor? eller en brudbukett? Välj själv, det är i alla fall min brudbukett :)

• Martinaa
    Bettertogether skrev 2010-02-13 10:02:43 följande:
    och då läste jag i tidningen idag att det enligt det kinesiska året är tigerns år som inleds nu, och att det är sämsta tänkbara år att gifta sig och skaffa barn :P
    Nähä, är det!? Jag som ÄLSKAR tigrar!!!! Det där sistnämnda struntar jag fullkomligt i! ;-D
  • londonaire

hörrni junibrudar... då jag inte har någon att bolla med eftersom vi är hemliga inför alla får ni väldigt gärna vara bollplank!
    jag har letat mig förtvivlad efter en kortare, enklare klänning att ha. jag är inte volangtjejen och vi ska inte ha ngn dans efter middagen så jag letar efter ngt enkelt men samtidigt brudigt.
    vad tror ni om nedanstående?? o vad ser ni för slags bukett till?
    vore kul att få lite feedback.. finns ju alldeles för mycket att välja på!

www.dessy.com/dresses/bridesmaid/6562/

• April 99

londonaire- jättefin klänning! stilren. Tyvärr kan jag inte så mycket om buketter vad som passar till vad. kan både tänka mig en liten rund eller en yvig, kanske något droppformad spretig bukett.

HK8- vilket tråkigt bemötande av floristen. de ska ju göra buketter man vill ha, gå till någon annan!

själv är jag glad för jag var just hos den lokala floristen (närmast mig alltså) och vi diskuterade fram en bukett efter mina önskemål och budget, behövde inte beställa nu men det känns riktigt lovande :)

• Fremar

HK8: Finns det ingen mer florist att fråga?

Jag hoppas som April 99 skriver att jag ska lyckas komma överens med min lokala florist (finns två), jag vill ha blåa rosor med murgröna och lite droppformad tror jag... än så länge letar jag efter bilder som jag kan plocka och mixtra ifrån :)

Vad ska era MB ha för kläder? Färg?

• Fremar

Londonarie: Jättefin klänning verkligen!!! Jag skulle valt en rund enklare brudbukett eller ett gäng rosor, hårt och tätt bundna så att man ser stjälkarna ner! Var min första tanke bara men jag kan verkligen inget o blommor!!
    Vart ska ni gifta er?

På tal om efternamn så ska jag heta min MBs efternamn, våra tre söner heter det redan så det har varit klart sen länge ;)

• Bettertogether
    Fremar skrev 2010-02-13 16:04:27 följande:
    HK8: Finns det ingen mer florist att fråga?Jag hoppas som April 99 skriver att jag ska lyckas komma överens med min lokala florist (finns två), jag vill ha blåa rosor med murgröna och lite droppformad tror jag... än så länge letar jag efter bilder som jag kan plocka och mixtra ifrån :) Vad ska era MB ha för kläder? Färg?
    Blåa rosor är mycket riskabelt med en vit brudklänning :/ Det finns nämligen inga rosor som är blåa från naturen, utan de är färgade hela bunten. Så mitt råd är att vara mycket försiktig med blåa rosor, de färgar lätt av sig! :) Däremot kan man ha t.ex vita rosor och blommor som i sin natur är blåa, t.ex blåklint, blårisp, iris och eustoma.
Svar på tråden JUNI 2010 nr 4