• Martinaa

JUNI 2010 nr 4

Då var det dags för en ny tråd för alla oss som ska stå brud i juni 2010. Vi är på rätt sida nyåret och nedräkningen har börjat på allvar! Häng med, gamla som nya juni-brudar och diskutera, tipsa, peppa och älta tillsammans!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/juni.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Okej, då kör vi!

• Svar på tråden JUNI 2010 nr 4
  • krutt

Vigseln kommer vara i Kvillinge kyrka. Och festen kommer vara i Renströmmen/pingstkyrkan..

Kommer du också gifta dej i Norrköping?

Racolina skrev 2010-02-02 12:14:46 följande:
    Hej krutt! Vart i Norrköping ska du gifta dig?
  • soonAmrs

jag har bara kyrka, festlokal/restaurang, fotograf och bestman klar...

Det börjar gå undan nu.. måste komma iväg och prova klänningar och ringar.. MÅSTE!!

• JosieJose

Vi köpte ringen i helgen och den finns redan i affären!! Fort gick det. Vi kommer nog låta den vara kvar där tills precis innan bröllopet, tror inte jag skulle kunna hålla mig ifrån att ha den på fingret om den finns hemma.. :)
    Klänningen blir förhoppningsvis levererad i slutet av februari!!
    Har ni andra bestämt förts dansen, vilken sång blir det? Är det av en särskild anledning ni har valt just den sången??

Vi kommer behöva ta dans lektioner, jag trampar honom alltid på tårna och det vill jag ju inte gärna göra när alla tittar på.

Men oj vad tiden går fort.. Helt plötsligt är det bara 3 och en halv månad kvar!! Hur gick det till?? Vi har varit förlovade sedan nov -08 så det har hela tiden kännts som att det är såååå långt kvar till bröllopet och nu helt plötsligt är vi nästan där..

• Bettertogether
    JosieJose skrev 2010-02-09 18:01:17 följande:
    Vi köpte ringen i helgen och den finns redan i affären!! Fort gick det. Vi kommer nog låta den vara kvar där tills precis innan bröllopet, tror inte jag skulle kunna hålla mig ifrån att ha den på fingret om den finns hemma.. :)Klänningen blir förhoppningsvis levererad i slutet av februari!!Har ni andra bestämt förts dansen, vilken sång blir det? Är det av en särskild anledning ni har valt just den sången??Vi kommer behöva ta dans lektioner, jag trampar honom alltid på tårna och det vill jag ju inte gärna göra när alla tittar på.Men oj vad tiden går fort.. Helt plötsligt är det bara 3 och en halv månad kvar!! Hur gick det till?? Vi har varit förlovade sedan nov -08 så det har hela tiden kännts som att det är såååå långt kvar till bröllopet och nu helt plötsligt är vi nästan där..
    Tiden GÅR fortare än man tror!! :o Det är galet hur lite tid det är kvar! Om inte förr, så nu är jag väldigt glad över att vi började planera redan för flera månader sedan! :)

Någon första dans har vi inte bestämt ännu... men jag skulle gärna ha nat king cole och natalie coles duett "unforgetable" :)
  • April 99

Vilken aktivitet dtee är i denna tråd ibalnd. Välkomna ni nya :)

och ja oj vad tiden går fort. Håller med JLo9-fast ajg ahr bara ett barn, men med heltid för oss båda hinnes det inget på helgen och bara lite planering på helgen.

• Bettertogether

Jag undrar om det är så, att ju närmare det kommer, ju mer aktivitet blir det här?! ;) Det blir liksom mer aktuellt helt enkelt! :D Vi ska hoppas jag har rätt ;)

• Loveyoutoo

Hej!

Vi gifter oss också 19 juni.

40 gäster kommer snart få inbjudningskort och solsken är beställt!

• Loveyoutoo

Vi blev tillsammans 27 juni 2003 och hade gärna gift oss just 27 juni, men det är ju midsommardagen, och då är det nog inte så många som har möjlighet att komma, så vi valde 19 juni istället.

• Martinaa

Idag kom klänningen!! Kl. 8:15 ringde det på dörren och på två röda var jag uppe ur sängen och öppnade, nyvaken med håret och alla håll och morgonrock omkring mig, haha.

Vi2010 skrev 2010-02-08 20:17:40 följande:
    Martinaa - Vart har du köpt den?
    Jag beställde från Milly Bridal, så det är en så kallade "Kinaklänning". Ångrar verkligen inte att jag köpte där. Det hela gick på tre veckor (hade räknat med typ tre månader...) och jag är supernöjd! Klänningen satt perfekt och är jättefin. Den är nog precis lika välsydd som om jag köpt den i Sverige (och den hade väl ändå sytts på samma ställe, bara att jag slipper betala massa mellanhänder och designers i onödan). Ni som funderar på Kinaklänning men varit tveksamma, sluta tveka och KÖP därifrån!! Samma klänning till samma kvalité men en femtedel av priset! Så var det i alla fall i mitt fall!

Välkommen hit alla nya, ni är alla upplagda på listan. Om inte, hojta!
    Vilket datum har ni Krutt?
  • ona

Hej Vi2010! Väkommen hit! Var inte orolig, ni hinner nog med er bröllopsplanering. Har själv ibland fått ångest när jag sett vad andra hunnit med, men insåg att lyckan i planeringen ligger i att njuta av den, istället för att stressa fram något. Det löser sig alltid till sist ändå!

Vi kommer bjuda 90 personer (fick inbjudningsflaskorna i fredags, så hoppas med att skicka dem i nästa vecka!) och satsar på ett bröllop som känns som "vi". Jag är ingen prinsesstyp, utan mer.. anti-prinsess Enkel klänning, enkel bukett, enkelt, enkelt, enkelt. Kyrkvigsel, nära vattnet, havstema i turkost och vitt och festen på restaurang vid vattnet. Vi har ingen budget, utan vi kör på det vi tycker om och ser sedan var slutnotan landar.

Svar på tråden JUNI 2010 nr 4