• Martinaa

JUNI 2010 nr 4

Då var det dags för en ny tråd för alla oss som ska stå brud i juni 2010. Vi är på rätt sida nyåret och nedräkningen har börjat på allvar! Häng med, gamla som nya juni-brudar och diskutera, tipsa, peppa och älta tillsammans!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/juni.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Okej, då kör vi!

• Svar på tråden JUNI 2010 nr 4
  • Ellabay

I lördags var jag och hämtade våra ringar.
    Underbara var dom och min var precis som jag hade tänkt mig. :)

• Skogshuggarbrud

Känns inte som de finns så mycket att planera för tillfället. Ringarna är klara, likaså kläder. Väntar dock på tärnklänningarna som ska komma någon gång, hoppas på att de är i rätt färg och passar mina tärnor nu när man måttbeställt och allt.
    Inbjudningarna är skickade med o.s.a 31 mars, ingen direkt som hört av sig :(
    Så just nu är de mest på is, men har väldigt mycket fixat sen innan, ganska skönt!
    Lycka till med planeringen!

• Kribban

Här planeras det för fullt. Tror vi har bestämt oss för catering nu så nu känns de lite lugnare ett tag.. Vi har osa 5:e april och svaren börjar komma in, lika roligt varenda gång inboxen blinkar :)

Hoppas de går bra för er andra också.

• Martinaa

Aaaaah!!
    Kollade just min mail för att se om de svarat från Milly, eftersom jag mailade dem igår och frågade om jag inte kunde få en bild på klänningen. Jag hade fått följande svar:

Dear Martina,

Thanks for your email.
    I am sorry I cannot send you the pictures of the dress, because the dress and CL0003 slip were sent by DHL yesterday.
    The tracking number is xxxxx.
    I think you will get them tomorrow.

Åh herregud! Jag trodde inte jag skulle få den än på typ 1-2 månader! Jag beställde 13 januari så om den kommer den här veckan har de gjort ett jäkligt snabbt jobb! Hihi, nu blev jag alldeles stissig här!

• Kribban

Åh va spännande Martinaa.. Hoppas den dyker upp snart då!

• Martinaa

En nattuggla till här?

Ja, nu är det spännande. Hade aldrig föreställt mig att den skulle vara klar redan efter tre veckor, men det tar nog några dagar till innan jag får hem den.

Idag postade vi inbjudningskorten!!!! Wiho! Hoppas att de kommer fram imorgon, men det kan väl ta två dagar ibland också, så alla bör ju ha fått dem senast fredag iaf. Nu är det spännande om vi får några reaktioner imorgon
    Vissa lär nog bli förvånade, men det känns som om det är ganska väntat ändå, fast lite överraskade bör väl alla bli. Sambon gissade att min telefon kommer bli den första att "plinga" och jag får satsa på hans "bara för att" då :P Vi får se vem som får rätt!

Dags o sova nu iaf.

• Bettertogether

Åh vad kul Martinaa!! Både med klänningen och inbjudningskorten! :D :D Vi ger ut våra om en vecka, på ett släktkalas, så vi får ju reaktioner direkt ;)

• GrodanoJag2010

Här är en till som planerar för fullt. =)
    Inbjudningarna är skickade och det mesta bestämt. Ska på lördag kolla läger i lokalen så det går att duka som vi vill.
    beställde klänning från millys den 25e så jag väntar spänt :P
    det som är kvar är: Blommor, servringspersonal, kostym, klänning till brudnäbb, festhäft, vigselprogram och ev sånger, underkläder och smycken =)
    jisses vad tiden går fort!!

• Bettertogether
    GrodanoJag2010 skrev 2010-02-04 09:34:58 följande:
    Här är en till som planerar för fullt. =)Inbjudningarna är skickade och det mesta bestämt. Ska på lördag kolla läger i lokalen så det går att duka som vi vill.beställde klänning från millys den 25e så jag väntar spänt :Pdet som är kvar är: Blommor, servringspersonal, kostym, klänning till brudnäbb, festhäft, vigselprogram och ev sånger, underkläder och smycken =)jisses vad tiden går fort!!
    Det låter som att du kommit långt i planeringen! :)
    Serveringspersonalen tycker jag är jobbigt... jag vet inte riktigt vem jag ska fråga, och de som är serveringspersonal kan ju inte vara i kyrkan på vigseln till exempel :( Men jag har några ungdomar från församlingen som jag tänkte fråga då dessa är några jag verkligen litar på att gör ett bra jobb!
  • GrodanoJag2010

Japp.. jag rivstartade planeringen och det var tur. Det har varit många ändringar och folk som ångrat sig fast de erbjudit att hjälpa till :/
    mm.. håller med. Vilken tur du har!! =) Serveringspersonal är lite jobbigt att bestämma. Vi ska ha buffe så vi behöver inte många som håller koll på mat och dryck. Funderar på att fråga restaurang linjen på skolan i Borås, de borde ju gå att lite på tycker jag!

Bettertogether skrev 2010-02-04 10:08:32 följande:
    Det låter som att du kommit långt i planeringen! :)Serveringspersonalen tycker jag är jobbigt... jag vet inte riktigt vem jag ska fråga, och de som är serveringspersonal kan ju inte vara i kyrkan på vigseln till exempel :( Men jag har några ungdomar från församlingen som jag tänkte fråga då dessa är några jag verkligen litar på att gör ett bra jobb!
Svar på tråden JUNI 2010 nr 4