Inlägg från: Bettertogether |Visa alla inlägg
  • Bettertogether

JUNI 2010 nr 4

Idag har de första gästerna fått sina ibjudningar!! :D Så postade jag 31 stycken också imorse (i en postlåda som töms redan kl 10!!! så chansen att många kom fram idag är stor! :D). NU blir det spännande!!!!!!

• Bettertogether

Jag tar definitivt hans namn! Det har jag varit tvärsäker på hela tiden :) Jag vill heta samma som min man, och han har dessutom ett fint tyskt namn ^^

Brudbuketten ja... den funderar jag på hela tiden tror jag.. :P Dropformad blir det iallafall, jag har gjort så många runda att jag tröttnat lite på dem ;) Nä, men droppformad passar perfekt till min klänning också. :)

• Bettertogether

GrodanoJag2010: Jag tror faktiskt att en rund bukett skulle passa bättre till din klänning! Klänningen är så speciell i sig själv att en droppformad skulle förstöra formen. Nej kör på en rund! Sen går det väldigt bra med hortensia och vita rosor! Vill du ha den i skaft då eller som en vanlig bukett?

• Bettertogether

Nu har vi fått första responsen på inbjudningskorten! ^^ De flesta vet ju om våra planer redan, men det är ändå roligt att höra att de kommit fram :) Det är mest m2b's vänner som inte vetat om det, så därifrån hoppas vi på överraskande reaktioner ;)

• Bettertogether

Alltså en vanlig spiralbunden bukett... som är bunden på samma sätt som vanliga buketter som säljs i butiken :)

Fördelen med buketter i plastskaft är att de har tillgång till vatten hela dagen, medan spiralbundna buketter måste ha en vas med vatten att stå i. Sedan finns det också "traditionell teknik", eller "stiftade" buketter, där man tar bort blommans skaft och gör nya av järntråd och floratejp. Då har de också tillgång till vatten hela dagen (iom att man sätter våt bomull innan man tejpar.). Men jag har tyckt att buketter i skaft är mest praktiska och snygga (jag har inte gift mej fler gånger, men jobbar i branchen :P). Man kan gömma undan plastskaftet med sidenband eller sätta riktiga blomstjälkar utanpå. :)

• Bettertogether

Det där med storleken beror mycket på hur stor bruden är. En liten smal brud behöver en mindre bukett, medan en större brud behöver en lite större bukett... Annars blir proportionerna fel :)

• Bettertogether

Nä, jag tror inte det är midjan som sätter storleken på buketten... utan mer hur kraftig buketten är. Det är jättesvårt att förklara eller ta ur huvudet hur stora vanliga buketter är, men det vet nog din florist. Och hon vet nog också hur stor din ska vara :)

• Bettertogether

Brollöps expert skrev 2010-02-13 09:09:54 följande:

jag har aldrig haft så många brollop som i år.. I år gäller det och vara ute i good tid för brollops planeringen.Har redan jobbat med 3 brollop i år, ikväll, nästa vecka..Jag pratade med hår stylisten Natasha, som hade fixat håret på samtliga brudar, och hon sa det samma två till tre brollöp varje helg :)det kommer att bli "kärlekens år"...Jag önskar Viktoria lycka tll med hennes planering också..
    ...och då läste jag i tidningen idag att det enligt det kinesiska året är tigerns år som inleds nu, och att det är sämsta tänkbara år att gifta sig och skaffa barn :P
  • Bettertogether
    Fremar skrev 2010-02-13 16:04:27 följande:
    HK8: Finns det ingen mer florist att fråga?Jag hoppas som April 99 skriver att jag ska lyckas komma överens med min lokala florist (finns två), jag vill ha blåa rosor med murgröna och lite droppformad tror jag... än så länge letar jag efter bilder som jag kan plocka och mixtra ifrån :) Vad ska era MB ha för kläder? Färg?
    Blåa rosor är mycket riskabelt med en vit brudklänning :/ Det finns nämligen inga rosor som är blåa från naturen, utan de är färgade hela bunten. Så mitt råd är att vara mycket försiktig med blåa rosor, de färgar lätt av sig! :) Däremot kan man ha t.ex vita rosor och blommor som i sin natur är blåa, t.ex blåklint, blårisp, iris och eustoma.
  • Bettertogether
    londonaire skrev 2010-02-13 12:51:13 följande:
    hörrni junibrudar... då jag inte har någon att bolla med eftersom vi är hemliga inför alla får ni väldigt gärna vara bollplank!jag har letat mig förtvivlad efter en kortare, enklare klänning att ha. jag är inte volangtjejen och vi ska inte ha ngn dans efter middagen så jag letar efter ngt enkelt men samtidigt brudigt.vad tror ni om nedanstående?? o vad ser ni för slags bukett till?vore kul att få lite feedback.. finns ju alldeles för mycket att välja på!www.dessy.com/dresses/bridesmaid/6562/
    Skulle du ha dem som vit då? :) Ja, en enkelt rund bukett skulle passa perfekt. En droppformad skulle kanske ta över lite för mycket eftersom klänningen är så enkel. Har ni något färgtema ni följer?
    Här tycker jag det skulle vara väldigt snyggt med en bukett av vita syréner med ett tjockt band runt stjälkarna. Du kommer mycket billigt undan med en sån bukett i juni då du själv kan plocka blommorna och bara ha floristen att binda buketten.
Svar på tråden JUNI 2010 nr 4