JUNI 2010 nr 4
Idag har de första gästerna fått sina ibjudningar!! :D Så postade jag 31 stycken också imorse (i en postlåda som töms redan kl 10!!! så chansen att många kom fram idag är stor! :D). NU blir det spännande!!!!!!
Idag har de första gästerna fått sina ibjudningar!! :D Så postade jag 31 stycken också imorse (i en postlåda som töms redan kl 10!!! så chansen att många kom fram idag är stor! :D). NU blir det spännande!!!!!!
Jag tar definitivt hans namn! Det har jag varit tvärsäker på hela tiden :) Jag vill heta samma som min man, och han har dessutom ett fint tyskt namn ^^
Brudbuketten ja... den funderar jag på hela tiden tror jag.. :P Dropformad blir det iallafall, jag har gjort så många runda att jag tröttnat lite på dem ;) Nä, men droppformad passar perfekt till min klänning också. :)
GrodanoJag2010: Jag tror faktiskt att en rund bukett skulle passa bättre till din klänning! Klänningen är så speciell i sig själv att en droppformad skulle förstöra formen. Nej kör på en rund! Sen går det väldigt bra med hortensia och vita rosor! Vill du ha den i skaft då eller som en vanlig bukett?
Nu har vi fått första responsen på inbjudningskorten! ^^ De flesta vet ju om våra planer redan, men det är ändå roligt att höra att de kommit fram :) Det är mest m2b's vänner som inte vetat om det, så därifrån hoppas vi på överraskande reaktioner ;)
Alltså en vanlig spiralbunden bukett... som är bunden på samma sätt som vanliga buketter som säljs i butiken :)
Fördelen med buketter i plastskaft är att de har tillgång till vatten hela dagen, medan spiralbundna buketter måste ha en vas med vatten att stå i. Sedan finns det också "traditionell teknik", eller "stiftade" buketter, där man tar bort blommans skaft och gör nya av järntråd och floratejp. Då har de också tillgång till vatten hela dagen (iom att man sätter våt bomull innan man tejpar.). Men jag har tyckt att buketter i skaft är mest praktiska och snygga (jag har inte gift mej fler gånger, men jobbar i branchen :P). Man kan gömma undan plastskaftet med sidenband eller sätta riktiga blomstjälkar utanpå. :)
Det där med storleken beror mycket på hur stor bruden är. En liten smal brud behöver en mindre bukett, medan en större brud behöver en lite större bukett... Annars blir proportionerna fel :)
Nä, jag tror inte det är midjan som sätter storleken på buketten... utan mer hur kraftig buketten är. Det är jättesvårt att förklara eller ta ur huvudet hur stora vanliga buketter är, men det vet nog din florist. Och hon vet nog också hur stor din ska vara :)
Brollöps expert skrev 2010-02-13 09:09:54 följande: