Inlägg från: Bettertogether |Visa alla inlägg
  • Bettertogether

JUNI 2010 nr 4

Men äh, får man inte skriva med STORA BOKSTÄVER på bt?! Det ser ju inte lika spännande ut om det är med smått ;)

• Bettertogether

ona: en tjej jag gjorde brudbukett åt förra sommaren visste inte om hon skulle byta eller behålla sitt efternamn, och hade frågat när man senast måste veta... då hade prästen sagt att senast då de ska gå uppför altaret måste de veta.

Jag läste också nu i en broschyr från justitieministeriet att vigselförrättaren ska fråga de blivande makarna före vigseln om de beslutat ta ett gemensamt efternamn eller inte. Och om man inte anmält att man tar ett gemensamt före vigseln, behåller var och en sitt namn.
    Men man ska också göra en skriftlig anmälan till magistraten. Blankett hittar man på maistraatti.fi
    :)

Hoppas du blev klokare, det blev iallafall jag! :D

• Bettertogether

Det är vattenfast mascara som gäller för dig då HK8 ;)

• Bettertogether

Ja, hindersprövningen kan man ju börja sända in nu också :) Det skulle vi kunna fixa nu när vi har sportlov båda två :)
    Imorgon ska m2b dessutom till optikern för att få kontaktlinser att ha på bröllopet! Det är han själv som vill ha :)

• Bettertogether

Äh, det var ju det jag skulle göra igår!! :/ Nå, jag får skriva ut dem imorgon istället.

• Bettertogether

Jag ska försöka hitta underkläder i en sorts mörkrosa nyans tror jag... skulle vara kul att överraska mannen med på natten ;) Men då jag har lite krav på mina underkläder kanske det kan bli svårt att hitta. Jag måste ha en bandlös BH som sitter bra över min lilla byst, hipsters och strumphållare.. gärna också mörkrosa strumpor ^^

• Bettertogether

Jag tror vi får dra slutsatsen att inga BH:ar hålls bra... Jag har bara A och de brukar inte hållas heller ;)

• Bettertogether

Ona: Jag SKULLE kunna vara utan BH under klänningen, men jag vill inte, för jag skulle också känna mej naken :/
    change.com hade de en bra BH-guide om vilken sorts BH som passar vilka kvinnor. Denhär är på finska, men om man tar change country nere i kanten borde man kunna få på svenska också :) Jag som har A-kupa borde enligt denna passa perfekt med "stay up"-BH (som är lite sådär tub-modell). :) Jag menar bara att du kanske hittar en passande modell där, så du vet vad du ska leta efter.
    www.change.com/fi/rintaliiviopas/

Vi får åtminstone hälften av våra gäster till bröllopet! Vi räknade idag, och det är precis hälften (65st!!) som svarat, och 62 har tackat ja :)

IGÅR VAR DET BARA 3 (TRE!!!!!!!!!) MÅNADER KVAR!! :D

• Bettertogether

Converse: Det låter jättefint!! :D Men tyvärr vet jag inte var du ska hitta någon sån :/

• Bettertogether

Nu tjejer får ni hjälpa oss att vinna en bröllopsfotografering!! :) Gå in på bloggen blog.duovi.fi och rösta på oss, par nummer 1 (Sandra & Daniel) :) Man röstar med en kommentar i det inlägget man vill rösta på (alltså oss ;) )

• Bettertogether

Tack martinaa och miaik!! :D

• Bettertogether

April 99 skrev 2010-03-25 14:57:11 följande:

Håller med kribba- härligt när de går frammåt i planeringen!I helgen pratade vi om allt som ska ske kring bröllopsmiddagen och så kom min blivande på att han kände ju en tjej som är servitris och ett snabbt samtal så tjofs hade vi en som ställer fram/plcokar bort och diskar. Härligt!vi har också provgjort en del av maten,tårtan coh tilltugg. MUMS!Har ni planerat upp vigselcermonin? Vad har ni för upplägg? Vi gifter ju oss borgligt, har två som ska sjunga ihop, men vilken låt är inte klart och när i cermonin har jag ingen aning om. Enda som vi funderat på är att ev. ska våran 2 ½årig son komma fram med ringarna :) Behöver inspiration!
    Tack vare det du skrev april 99 kom jag också på att jag känner en tjej som är utbildad servitris! Så jag slängde iväg ett facebookmail åt henne nu om hon kan komma och hjälpa till ^^
  • Bettertogether

Ja, och dessutom ville hon gärna komma och hjälpa till, utan betalt dessutom ;) Vilka vänner man kan ha!! :D

• Bettertogether

Ja bröllopssugen blir jag bara mer och mer! ;) OCh det fixas saker hela tiden här. I tisdags fixade jag underkläder och underkjol (och strumpeband!), och igår vek vi 1/3 av servetterna ;)
    Grejen är den att det har varit så mycket med mitt slutarbete, och nu på tisdag börjar min 5 veckor långa praktikperiod, så det kan hända det kommer gå långsamt här nu en tid framöver ;D

Sista OSA har vi också på tisdag, och det är 22 av 130 som inte svarat ännu... och bara 5 som inte kan komma ^^ Vi får ett stooort bröllop!

• Bettertogether
    Rosvägen skrev 2010-04-06 15:33:45 följande:
    Åh nu till en fråga.. Vi har ljusrosa detaljer på bröllopet, har hittat en fantastisk ros (googla: sweet avalanche rose) som vi kommer att använda oss av till brudbukett och knappnålsblomma.Till min fråga blir det bra med svart kostym med vit väst och vit slips/plastrong? och bara blomster med färg till detta eller bör vi välja en rosa slips? Funderar och funderar sambon säger inte så mycket..åh vart hittar man snygga skor i storlek 46?
    Du kan säkert ha allting vitt förutom rosen, det blir en jättefin effekt! Har du en rosa slips tror jag att corsaget kan försvinna lite då det är så ljust. Iof är avalanche en riktigt stor ros, så den syns nog ändå!
  • Bettertogether

Vi kommer ha en speciell "gästbok" som vi gör själva.
    Det är som en stor tavla med ett ritat träd på, sedan får gästerna "doppa" tummen i grön (två olika nyanser) stämpelfärg och stämpla dit "löven" på trädet :) + skriva sitt namn bredvid. Sedan tänkte jag sätta lappar på borden där gästerna får skriva sin hälsning till oss, så går det att använda lapparna i fotoalbumet sedan så blir det snyggt, och så finns hälsningarna på ett ställe de syns mera på :)

• Bettertogether

Vi har träffat vår präst mååånga gånger ;) Men då är han ju min morbror också ;D Fast inför vigseln har vi inte träffats ännu, men vi har inbokat en tid till 8 juni för övning i kyrkan.

Svar på tråden JUNI 2010 nr 4