Inlägg från: Bettertogether |Visa alla inlägg
  • Bettertogether

JUNI 2010 nr 4

HK8 skrev 2010-02-13 11:43:15 följande:
    Den första bilden i mitt bildgalleri visar buketten som jag vill ha, fast lite mindre eftersom jag själv är så liten. En bunt blommor? eller en brudbukett? Välj själv, det är i alla fall min brudbukett :)
    Brudbukett som brudbukett! Jag är ju inte florist, men trädgårdsmästare inom blomster och handel (men motsvarar kanske florist i sverige)... Det kan hända att det bara är den grejen som stör din florist, att den ska bindas "emot alla regler". Den är till exempel strutformad, och något av det första vi lärde oss var att "INGA BUKETTER ÄR STRUTFORMADE" (citat av läraren)... sen blir man kanske lite yrkesskadad med slarviga buketter då det finns vissa regler man i branchen följer. Du ska kanske prata med floristen igen, och förklara att det är såhär, eller något i denhär stilen, du vill ha. Säg att du vill ha den att se ut som att den är plockad ur dikeskanten fem minuter före vigseln :)
  • Bettertogether

Om ni vill se hur vår hemsida ser ut så går ni in här! neuman.fi

• Bettertogether
    Fremar skrev 2010-02-13 18:48:51 följande:
    Jag vet de som har haft blåa rosor och det har alltid varit min dröm så den ska uppfyllas :)
    Okej, men var försiktig så du inte har en stor blå fläck på klänningen till festen sen :)
  • Bettertogether
    Martinaa skrev 2010-02-14 12:32:07 följande:
    Skulle också vilja ha blå rosor, en personlig favorit, men just risken att det färgar av sig är inte så skoj. Dock skickade jag nåt meddelande till nån annan brud här på BT som hade blå rosor i sin bukett och hon sa att det inte var nån fara alls. Verkar vara olika vem man pratar med...?Jaja, ha en skön alla hjärtans dag brudar! Själv ska jag och älsklingen ut och äta middag lite senare!
    De färgar kanske inte av sig sådär på en gång när man rör vid dem... men om man handskas mycket med dem blir man blå om fingrarna. Man ska alltid vara försiktig med färgade blommor :)
  • Bettertogether

Ojdå! :| Det var ju inte så roligt att Mrs spades man drog sig ur... Hoppas det inte är något allvarligare bakom.

• Bettertogether

Vad hände med aktiviteten här?! :)

• Bettertogether

Blir spännande att se flaskpostarna :) Det är ju lite speciellt att få en sån bland alla räkningar ;)

Vi har fått några svar redan, faktiskt inte så många, men de hinner ju! :) De som inte visste om det blev glada förstås! ^^

• Bettertogether

6 april... alltså två månader efter att vi skickat inbjudningarna, och två månader före bröllopet. Så vi vet med maten :)

• Bettertogether
    ona skrev 2010-02-18 20:27:14 följande:
    Kändes som att det blev mer "på riktigt" när vi gjort inbjudningarna klara, kändes det så för er också?
    JA! Jag var nervös bara av att sätta frimärkena på breven! :P Och nu frågas det väldigt mycket av alla när vi råkas. Min gammelmormor är bekymrad över att behöva sitta bredvid någon hon inte känner, och min 3-åriga kusin vill öva att dansa med mej ;) Det är i full gång helt enkelt! :D
  • Bettertogether

idag är det exakt 4 månader kvar!!! :-d

Svar på tråden JUNI 2010 nr 4