Inlägg från: MrsMuffin |Visa alla inlägg
  • MrsMuffin

Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!

Eftertioår: Åh vad skönt att få höra bra grejor om Karisma..har tänkt att ringa dem men tvekat då jag "inte hört nåt" om dem. Men nu skall jag bannemig ringa, tycker det är så pissigt av Clipodrome etc att inte ringa upp! Jag KAN ju ha fattat fel, men enligt mig har jag inte ens prelbokat...man vill ju få "bekräftelse" i telefon, typ "nu är du uppsatt hos oss den 31/7..". Hm. Skall ringa Karisma och även Clara en frisörsalong, som ligger i just Clara. Mia som jobbar där skall vara kanon.

Löshåret ja..jag behöver nog en hel del haha, vill ha en halvuppsatt frisör med mkt lockar..och mitt eget hår går bara till axlarna. Måste kolla runt lite, såg att flera internetshoppar oxå säljer löshår. Kanske kan vara nåt.

Skor måste jag också hitta, jättesvårt!! Har sett fina brudskor hos Brandos etc..men skulle helst vilja hitta ngt eget. Mina skor kommer aldrig synas, så några större pengar tänker jag INTE lägga.

Catharina Grahn har jag hört jättemkt bra om, KUL!

• MrsMuffin

Voj voj vad dyrt det kommer bli att bli fin... Hehe. 2600 kr alltså. Undrar vad de använder för smink etc? Jag är väldigt noga med hur jag blir sminkad, jag menar alltså INTE att jag är sminkbesatt och värsta experten, men ni vet...är lite konservativ och vill se ut typ som jag brukar. Inga nya grejor liksom. Likadant med håret, är livrädd att bli någon slags experimentdocka.

• MrsMuffin

Förresten, detta med namnbyte...när ordnas det??? Eller rättare sagt; när skall JAG fixa det? Vi krånglar lite xtra hemma, skall ta mitt efternamn vilket gör att barnen också måste byta...jättedumt, men efter mkt om och men kom vi på att vi ville heta som jag gör. Puh!

• MrsMuffin

Cajeli: Håret kommer bli svinfint!

Här händer ingenting haha, vi måste verkligen ta itu med saker o ting...men det finns ingen tid. Mannen kommer hem från Norge på torsdag, då jobbar jag kväll. Sen är han hemma tors till sön, men då jobbar jag kväll tors o fre, sen på lör skall jag faktiskt ut...och på söndagkväll har vi dagismöte. Ha ha! Ingen tid som sagt..

Har iaf bokat bröllopstårta lr hur man säger, i april blir det provsmakning. Mums. Aj löv cake.

• MrsMuffin

Blev från www.cakehelp.se Var det inte du bobods som tipsade mig om henne?! Hon verkar supertrevlig, och tårtorna var jättefina.

Just nu har jag lite halvångest över allt som har med bröllop att göra...aaaa. Vi tänkte skicka våra inbjudningar i slutet av mars, då är vi cirka fyra månader ifrån bröllopet. Kommer ALLA blir vi typ 90 pers vilket känns lite väl mkt...fast nu för tiden är det väl rätt vanligt med så många gäster?? Voj voj..

• MrsMuffin

Maliinka: Äh, tror det är många som gör så...alltså som inte nämner att det skall vara till bröllop. Priserna går ju upp nåt i hästväg så fort man nämner ordet bröllop.

Jag har ÄNTLIGEN bokat frissa nu..ringde Clipodrome och de var urtrevliga, bokade in mig direkt. PUH. De andra frisörerna har typ inte kunnat säga varken bu lr bä, plus att flera inte ens ringt upp.. Är supernöjd, blir jag, min tärna och min toastmaster som får komma o fixa håret. Bokade även smink till mig. Känns spännande.

• MrsMuffin

Måste hålla med bobods ang noggrannheten hos frisörer/makeupartister när det gäller bröllop...det ÄR ju faktiskt superviktigt att frisyren håller hela dagen till exempel. Men - SYND att priserna skall gå upp så enormt mkt bara man nämner ordet "bröllop"!

Bobods: Sminkningen skulle gå på 600 kr, det gör den på plats. Hår 750 kr/timme (typ) och för tärnorna skulle jag få betala ungefär 700 kr per uppsättning. Räknar med cirkus 3600 spänn för rubbet. Faaan vad dyrt, helt galet, men jag tror inte Clipodrome är dyrare än nån annan...

• MrsMuffin

Här står det still...fast har en del klart med, förstås. Mitt största dilemma är festprogrammen, ORKA. Ser inte ens fram emot att få ihop dem...har ingen aning om vad man skall skriva, hur mkt man skall skriva eller någonting. SUCK. Tips mottages tacksamt...

Solist har jag hittat via Blocket! Har hennes mailadress om ngn är intresserad! Hon sjunger tre sånger för tusen spänn, har hört röstprov och hon är jätteduktig. Ang DJ "får" vi vår i bröllopspresent...men kontrollfreak som jag är vill jag gärna ha kontakt med honom/henne för att checka av litegrann... Tänk att stå utan diskjockey, vad 17 göra då? Voj voj.

Klänning är köpt, nästa projekt är skor....svårt. Ngn som har tips på ställen som hyr ut "mankläder"? Typ frack?

Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!