• bobods

Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!

londonaire skrev 2010-02-25 09:15:54 följande:
    åh! nu har jag beställt min klänning! eller rättare sagt klänningar! kunde verkligen inte bestämma mig så jag tog två så kanske jag kan sälja den jag inte vill ha...gud så spännande!
    Vad roligt! Har du beställt över internet? Jag hade aldrig kunnat bestämma mig om jag inte provat, alla är ju så fina, måste välja den som KÄNNS rätt på!

Usch, oroar mig för frisör/make. Har varit helt inställd på en mysig förmiddag hos frissan tillsammans med min tärna, bli ompysslade, sminkade och dricka lite champagne. Men nu känns det som att alla är upptagna den 7 augusti?! Clipodrom, Nova och Haie é Jag är upptagna/har semester. Har ringt till varenda ställe i hela stan men alla säger bara att de "ska kolla och sen återkomma". Jag förstår väl att det är svårt att svara på en gång men jag vill ju ha det färdigt så man kan bocka av i sin to-do-list
  • bobods

Jag har pratat med karisma idag, de kunde inte svara om de hade tid. Vilket datum gifter du dig? Jag har hört mycket gott om dom.

• bobods

Japp, den sjunde Det kanske är för att det är semestertider som hon inte visste riktigt. Jo jag har hört flera som säger att det är toppen där, både klippning och uppsättningar. Trevlig personal och lugn stämning.

• bobods
    cajeli skrev 2010-02-25 20:52:39 följande:
    bobods; vart ligger Karisma i stan.Jag har lite funderingar på vart jag ska vända mig för att bli sminkad, jag har ju en kompis som fixar frsyren, dock vill jag bli sminkad ngt stans. Är det ngn som vet vart man ska vända sig???Har ni börjat funderat över era blommar än, när är det läge att kontakta floristen, känns som att det är länge kvar fast på måndag börjar ju en ny månad så det rullar på i ett fasligt tempo.
    Ja make up store har ju ett bra pris tycker jag! Och det är ju produkter som man vet är bra. Sen har jag hört att Kicks ska ha någon brudmake, vet dock inte vad det är för produkter eller vad det kostar, men kan ju vara värt att kolla upp.

Karisma ligger alldeles bakom domkyrkan, mot vattnet till.

Jag var in och frågade Drakes blommor i mitticitty, och dom sa att det räcker att komma dit senast en månad innan så hinner dom gott och väl! Så blommorna känns inte så bråttom.
  • bobods
    cajeli skrev 2010-03-01 10:30:37 följande:
    Nu händer det grejer. Denna helgen har en hel del saker fallit på plats, maten, ringen, vinet till maten och inbjudningarna är iordning och väntas på att postas idag. Ska luska vidare i detta med sminkningen.
    Vad kul att det går framåt! Så skönt att kunna bocka

Välkommen Karlstadtös! Det verkar som att det mesta är hyfsat iordning - skönt!

Själv står det lite still, som ni märkt på antal inlägg senaste veckan... Har låst mig lite vid detta med frisör/make. Fick två till avblås idag, bl.a. Karisma har semester 7 augusti. Så mer väntan efter att fler lägger sommarschema väntar.

Det andra jag fokuserar på nu är musik - både till vigseln och festen. Har haft lite kontakt med Erik Rydefors som är körledare för Fräcka Frackar - vore såååååå kul om de kunde komma och sjunga på festen, innan dansen. Vi ska inte ha något band så en á capella-kör med fem roliga herrar i frack vore perfekt. Hoppas! Inte hittat någon solist till vigseln än heller, någon som har tips? Killar/tjejer spelar ingen roll...

Annars är ju ring inköpt, klänning, skor och underkläder klart, kostym beställd men inte fått än, meny fastställd och beställd, porslin och dukar fixat, tårta fixar mamma, pappa är fotograf, toastmaster, tärna och best man utsedda, gästlistan klar och inbjudningskort/festprogram/vigselprogram/placeringskort ska jag göra för material jag köpt - har gjort ett ex av allt än så länge.

Jo! Har ju också skickat offertförfrågan till swebus vad det skulle kosta att bussa alla gäster från karlstad till forshaga, och tillbaka på natten. Det var typ en vecka sen jag skickade, inget svar. Konstigt!

Alltid långa inlägg från mig...
  • bobods
    MrsMuffin skrev 2010-03-04 19:49:32 följande:
    Solist har jag hittat via Blocket! Har hennes mailadress om ngn är intresserad! Hon sjunger tre sånger för tusen spänn, har hört röstprov och hon är jätteduktig.
    Hej MrsMuffin! Vore jättesnällt om du ville inboxa hennes mailadress till mig! Har hon någon hemsida eller så?

Jag tipsar också om Degerfors, där finns som sagt allt, både hyra köpa och låta sy upp.

Tänk vad olika man kan vara. Festprogram var det första jag började med, innan vi ens bokat lokal, haha! Tycker det är jättekul att pyssla med sånt.

Tack för tipset wiicky, ska kolla upp dom!
  • bobods

Ang att fästa papperet i kortet - använd fotofästare! Finns på åhlens i pack om 500 st, små dubbelhäftande etiketter, hur bra som helst!

Vi ska ha två toastmadames. Vi kommer skriva deras namn, mailadress och nummer på infobladet som vi skickar med inbjudan.

Åh jag känner också att det vore synd att göra om en äkta gammaldags brudklänning. Men är det inte vad du vill ha kanske du bör fundera på en annan klänning istället? Det måste kännas PERFEKT

I väntan på att få ordning på sånt som det faktiskt ÄR lite bråttom med, som frisör/make up, solist till vigseln och underhållning till festen, har jag börjat ordna med saker som det inte alls är bråttom med! Smart va? Har köpt bröllopsbubblor, vin, öl och ballonger. Ska i helgen köpa avec och champagne. Bara att lagra upp

• bobods
    cajeli skrev 2010-03-05 10:01:56 följande:
    Jag kan tipsa dig om scrapbooking mässan som ska vara i Karlstad under helgen om du har vägarna förbi så att säga). Jag tror att den ska vara på Färjestad travbana är inte riktigt 100, där kan du säkert hitta massor med material och inspiration till era inbjudningar.
    Scrapmässan är på Claessons i Karolinen,
    www.svenskscrapbooking.se/
  • bobods

MrsMuffin:

Usch vad tråkigt när det blir sådär! Jag håller med om allt Karlstadtösen skrev, och det är bara DU som kan känna efter hur DU vill ha det. Självklart måste man inte ha en tärna om man känner att det blir lättast att vara utan. Då kan du ta med någon annan på din dag, en mamma eller en god vän eller din m2b? Det är faktiskt inte förbjudet att umgås med sin blivande på morgonen innan bröllopet utan kan bli en riktigt mysig stund för er två.

Jag tror också att det kommer ordna sig till det bästa, även om det är riktigt jobbigt just nu. Kram på dig!

• bobods

Ooooooh ja det närmar sig! 138 dagar kvar för mig! Har fortfarande inte fått något klart med frisör, har gett mitt namn och nummer till varenda frisörsalong i Karlstad, alla som inte redan har sagt nej har sagt att de ska återkomma. Börjar kännas ganska hopplöst faktiskt, kanske ska sikta in mig på en mysig förmiddag hemma istället, så får min tärna och jag göra i ordning varandra med sällskap av lite champagne

Har du bestämt dig för att köra utan tärna, MrsMuffin? Hoppas det känns okej!

Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!