Inlägg från: Fru FruLLan |Visa alla inlägg
  • Fru FruLLan

Vi fortsätter blanda och ge

hej alla superdunder tjejer

har inte hunnit komma in i tråden och alltså inte varken läsa eller skriva på..... ja va faaaan tusen år och tre sorger...

Men men NU ska det bli ändring på det!

SAKNAR er!!!!!!

Har fått lite uppdateringar via andra
    så jag grattar till alla super bebisar som fötts, håller tummarna för dom (den) som precis är på väg ut
    Extyra stora tummar för dom som ska vara kvar i magarna ett tag till men största och starkaste tummarna för dom bebisar som ska IN i magen (särskilt via IVF) alternativt hämtas hem från utlandet.
    Lider med det misslyckade ivf försöket som var för ett tag sedan.

har saknat er alla underbara tjejer... men tillvaron har varit minst sagt super dunder hektisk.
    Men men
    nu ska det bli ändring.
    Inser dock att jagh inte har en suck att läsa ikapp... så det får vara. Får fråga ut nån trådis istället. Tar vel sin tid bara det.

fast just för tillfället får jag bara skicka slängpussar för nu väntar maken, vinet och sushin

PUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

• Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    wiooooooo två dagar på raken
    Bättringen är på väg helt enkelt!

Kul att ha varit saknad
    vad söta ni är!!!

har saknat er också!!!!! MASSOR!!!!

lappis: trist att middagen blev en besvikelse. Firade ni nåt speciellt eller var det finmiddag ändå? Vill också gå ut och äta finmiddag det var ett tag sedan ....

porchez: vad skönt att det känns lite bättre idag, men jag skulle också ha blivit super ledsen! jag är super känslig för allt som har ett uns av att jag är utanför eller så. Jag är nog helt ärligt alldeles obefogat FÖR känslig... och kan inbilla mig massa saker somgör svin ont i själen.
    Jag förstår verkligen att du blev sårad och jag skulle helt klart fråga den jag var närmast lite försiktigt varför jag inte blivit tillfrågad om shopping och berätta att jag blivit ledsen.
    Tror du kommer få en bra förklaring så du slipper vara sårad mer.
    KRAM!!!!!

Vickan
    Hör gärna av dig på alla sätt du vill och på vilken sida är förlossningsberättelsen? vill läsa! Hur gammal är lill killen nu?

Liten: Skönt att maken mår bättre. När är nersläppet planerat? Några känningar? hur mår du?

BS: Hur mår astrid och vad säger Iris om henne? Hur går allt? amningen?

telis: Hur mår din lille kille? Och hur går allt för er? Jag har förstått att du haft det ganska så kämpigt med amning osv. KRAMAR!!!!!

Snaily:
    Hur går ivf andet. Jag förstod att det inte gick bra förra gången. Blev så himla ledsen för er skull fasiken. För visst fick du massa ägg men sen gick det inte. Varför? Hoppas hoppas hoppas att det går vägen nästa gång. När blir det? Håller alla tummar och tår.

Angående katten så.....
    Urs nu började jag gråta

Näe... I torsdags kväll så tog vi bort honom. Han var så himla dålig då. det gick otroligt fort på slutet och det var inte mycket kvar av den en gång så stora, muskulösa och fantastiska katten.
    Jag kan såga att torsdagskvällen var bland det jobbigaste jag upplevt i mitt liv. Fy faaaaaaan vad hemskt det var att säga farväl till den katten.
    Åhhhhhhh vad jag gråter nu
    Det var så hemskt och jag höll på att gråta ihjäl mig.
    Men det var helt rätt. Han behövde få somna in. Han hade nog egentligen behövt få somna in några dagar tidigare (jag har sååååå dåligt samvete för det) men maken kunde inte riktigt acceptera att det var dags.

men på djursjukhuset var de fantastiska och hade ett vackert rum med levande ljus osv där han fick somna in i min famn.
    Men fy vad jag saknar honom.
    och det gör alla i familjen också.
    Borren frågar efter honom hela tiden och den andra katten letar efter honom.

TACK igen snaily för att du hjälpte mig när jag fick beskedet att han var sjuk. Du kan inte ana vad det betydde att få prata med dig då
    TACK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ska gråta lite nu
    Men det är ändå mitt i sorgen skönt att han inte mår dåligt längre.

• Fru FruLLan

Tårarna torkade för den här gången.
    Tack för kramar.

Snaily: Åh men det är ju snart!!!! Spännande. Då ska jag h¨ålla tummar, tår och snibbar så det bara ryker om det.

BS: KUL att det går bra och vad super kul att *Iris är så förtjust i sin lillasyster! Lite ont i öronen är vel kanske inte kul men det går vel över snart får man hoppas.

Förstår oron med vägar och kattrerna men jag skulle inte heller ha dom inne om det bara var möjligt att låta dom gå ut;: visst olyckan kan vara framme... men: näe när vi flyttar till hus kommer våra katter att få gå ut. för katter blir det, när vi kommer hem från kanariholmarna så blir det en ny katt. två ska dom vara.

• Fru FruLLan

Bs: ha ha ha
    Ja från att aldrig ha haft någon avatar alls någonsin så bytte jag tre gånger på 10 minuter. Men nu får det vara. Kändes mer som jag med en konsertbild än blommor. Och en regnig stockholmsbild var för deppig...

Nåja
    Jo om en och en halv vecka drar jag och båda barnen, min mamma samt min syster och hennes yngsta till kanarieholmarna. kanske inte så kul resmål men himla trevligt resesällskap och såååååå skönt att komma iväg! Fasiken vad kul vi ska ha!

Vår katt (har ju bara en nu ) fyller 10 år i sommar så han är en gubbe. Men jag tror att det kommer gå bra med accepterandet av en ny tuss, visst kanske tar tid men men vad ska man göra. Tror han mår sämst av att vara ensam. han är ingen ensamkatt. otroligt sällskapssjuk.
    Så sorgligt han och den andra katten var ett sånt otroligt radar par. Både inomhus och när de var ute. Höll alltid ihop.
    Jag förstår att han går och letar efter honom.

Ja vi har börjat kolla på hus faktiskt. Men vi känner helst för att köpa en tomt och bygga ett nytt hus. Så det är det vi försöker med nu. Vi har kärat ner oss i ett område som vi försöker få tag på mark i. Inte så lätt, Men skam den som ger sig.

• Fru FruLLan

Näe nu blir det familje aktiviteter.
    Puss

• Fru FruLLan

Kokos: hej hjärtat. Tack. JA det var absolut värst för mig också när jag skulle åka därifrån. Att inte få ta med sig den underbara katten. Att han skulle vara kvar helt själv... höll på att krossa mitt hjärta.
    Jag kan fortfarande inte fatta att han är borta. VILL HA TILLBAKA!!!!

Jo här blir det definitivt en katt till. L ska ju inte behöva vara själv. Och vi alla vill dessutom ha en till.

Vickan när inge mail vill ha
    Inboxar en adress.
    Mysigt med mormor och morfar.
    Hur är det att bvara mamma? Är all din rädsla och motargument mot barn borta eller?

Porchez: Hoppas det går bra med snacket och att du får en toppen kväll.

Liten: ha ha ha
    KUL!

• Fru FruLLan

Hej Ore¨
    Tack

Åh imponerad av kassabok...
    borde kanske ha, har så sjukt många småposter som blir stooooora

men men pengar är till för att användas
    hmmmm
    fast kanske till vettiga saker

Näe nu är det lördagskväll framför brasan

• Fru FruLLan

hejsn tjejer
    BS: åh neeeeeeeeeeeeeeej gumman!!!!

Stackars Astrid! Fy vad hemskt med RS. Vi åkte ju på det när borren var 2 månader. han blev ju skitdålig och vi låg också inne. men Astrid är ju myyyyyckte mindre. Stacks astrid och BS familj. MEN barnsjukvården i sverige är ju superbra och all personal helt udnerbar så det kommer nog bli kaslasbra snart! Varma kramar och kämpa på astrid!

Själv är vi super förkylda och har varit nu i snart en vecka. Både borren pch roffe har sån djup hosta så det låter som de rökt i en 40-50 år sådär. Borren är dock på bättringsvägen och roffe har iallafall inte 40 graders feber längre... Själv behöver jag rehab

Tinga: kul att ses gumman. Hur går det med dagis och ätandet?

Telis: Hej gummna. Har tänkt så himla mycket på er och hur det gått med amning och trassel. Härligt att höra att du kommit till punkt med amningen. Låter vel som en kalas bra plan att pumpa det man orkar och sen köra ersättning resten. Tyckte tinga skrev himla klokt och bra.

MSW: Tackar som frågar, har inga som helst problem att prata om min "puckohet". Jo jag är officiellt så knasig så jag passerade nålsögat och har fått börja psykoterapi!!!!! Tjohoooooooo är så himla glad över det. Fick ju gå en till utvärdering hos psykoterapeuten en månad nu efter hela höstens utvärdering. Det var lite nervöst att jag kanske skulle ramla vid målsnöret. men hon höll tydligen med i den allänna uppfattningen så jag har fått börja nu. Känns SKITBRA!!!!! Jag har en låååång (över 2 år sa hon) process framför mig som stundtals kan bli himla jobbig. Men jag ser så enormt mycket fram emot det hela.
    Jag har inte riktigt kommit in i allt nu men det känns väldigt bra det lilla som gått.

Näe nu ska jag ta hand om två snoriga ungar.

• Fru FruLLan

Hej tjejer
    Kul att se så många gamla raringar härinne
    Fast det är ju säkert inte ovanligt att ni är här... men jag har ju inte varit det så... för MIG är det kul att ser ER...
    fattar ni???
    lurvigt eller????
    Kul iallafall.

har en snabb fråga.
    Lappis och andra som reser en massa. Vilket kort är bäst att betala en resa med? Dvs vilket ger bäst försäkrings osv. Är det stora skillnader mellan de olika korten?
    är det skillnad om ret bara gäller tex flygbiljetter eller en typ charter?

jag läste en artickel i tidningen om att det är helt onödigt att köpa sig vare sig reseförsäkrningar eller avbokningsskydd hos flygbola och resebolag. Man får samma skydd genom sin hemförsäkring elelr om man betalar med kort.

hur gör ni andra? körper ni något extra?

Mugglan: Hur trivs ni i huset? Har ni kommit i ordning? Fortfarande kartonger? Behövde Moa byta dagis? Hur trivs hon?

• Fru FruLLan

TACK tjejer
    Då tar jag vi och sliter lite på ett master card då eller makens amex. Inser dock att jag tyvvär redan hade bokat avbeställningsskydd, himla onödigt tydligen men... ja ja
    det är ju bara lite pengar.

En till fråga
    Vilka blöj badbyxor är bäst. Ville helst ha dolphin men de säljs inte i stockholm verkar det som. Bara på nätet och det hinner jag inte. Vilka är bäst?

Mugglis: Näe jag har inte börjat jobba. Har dock fått frågan från chefen vid ett par tillfällen som har SUPER kul projekt att driva... men maken jobbar som en blådåre så han kan inte gå på pappaledighet just nu. Var nästan innhe på att låta mormor vara mammaledig... men så kom jag på att jobba kan jag göra hela livet. det är dock inte säkert att jag får vara mammaledig en gång till....

men kul vore det liiiiiite att börja jobba.

näe nu är jag mamma för hela slanten.
    Just för tillfället till två sjuka killar... inte HELT kul. Svårt att andas, hostar och snorar. Livet på en pinne helt enkelt.

KUL att ni trivs så himla bra i huset!!!! och hoppas det löser sig med dagisplats! Ser inte fram emot att byta dagis den dagen vi flyttar. Men va faaaan vi har ju inte hittat nåt att flytta till så varför oroa sig nu!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge