Hej hej!
Ser att ni pratar Ullared! Jag är också ett fan av det stället. Vi är där ett par gånger per år, men mest för att vi i stort sett passerar det till eller från Göteborg. Skulle inte lägga flera timmar på att ta meig dit, möjligen en gång för att ha sett det.
Jag köpte spjälskydd där och det var mycket riktigt kass, så nu har vi ett annat. Gallerfilten fanns när jag var där för ca 1,5 månad sen. Längst in i bortre högra hörnet där nappflaskor etc. finns. Om man går allra längst in, vänder sig om och tittar längst ner på hyllan så låg det där. Men jag köpte den faktiskt inte då den bara gick att tvätta i 30 grader. Köpte en på Babyproffsen som gick att tvätta i 60 grader i stället. Vällingdoserarburk köpte jag där till Prinsen, men fattade sen aldrig meningen med den (gör det fortf inte), så den slängdes.
Har samma erfarenhet av flaskborstar som Parnassia. Skumgummit trillar av! Så jag föredrar flaskor med större hål i (MAM:s?) som också de finns på Ullared. I dem får man i en vanlig diskborste och de innehåller inte det där ämnet som ryktas vara cancerogent om man värmer vällingen i mikron. Annars tycker jag det i särklass bästa att köpa på Ullared är leksaker. Vi går in i affären, spenderar max 2-3 timmar där och köper både julklappar och födeseldagspresenter till alla barn, syskonbarn, gudbarn och annat "löst folk". Och tjänar både massor av tid och pengar på det. För det tar ju en faslig massa tid att åka ner på stan så fort nån fyller. Och det är ju exakt samma lego, spel, pussel etc. på Ullared som på andra leksaksaffärer. Ballongspelet t.ex. kostade 149kr där jämfört med 279kr på leksaksaffären här som varken är speciellt dyr eller billig. Så vår erfarenhet är att det är på leksakerna och på t.ex. motorolja till bilen och andra dyrare sakerna man bör lägga krutet på om man vill tjäna mycket pengar när man är där. Sen åker ju tvättmedel, konserver och tamponger etc. ner i vagnen också, men sådant är ju mer prispressat i vanliga affärer. Och såklart är det bra att åka dit för att inhandla allt som behövs till en bebis. Och till den gravida så har de helt ok stödstrumpor också! Har köpt det där till båda graviditeterna.
Vickan, Bra att ni köpte till regnskyddet! Det är mycket bättre än det som följer med vagnen, så det kommer ni inte ångra!
PB, Hur dags skulle du på VUL idag??