Inlägg från: Vännerfan |Visa alla inlägg
  • Vännerfan

Vi fortsätter blanda och ge

Nenne, Du verkar ha det likadant med foglossningen som jag har nu. Hade inte så ont förut idag, satt sen länge på föräldrutbildningen och kunde sen knappt resa mig. Mitt råd är också att du inte gör NÅNTING som gör ont!! Jag får ont dagen efter jag gjort nåt olämpligt som jag inte alltid känt då jag gjort det. Har jag känt av att jag gjort nåt dumt och till och med fått ont när jag gjort det, om ens bara några sekunder, har jag väldiga smärtor efteråt som sitter i i ett par dagar.

Jag har två olika bälten. Eller: ett grått bälte som bara är som ett grått elastiskt brett stycke som man spänner runt sig med kardborrar på samt en rosa korsett man hektar på sig som en korsett. Korsetten är inte lika bra för mig, men egentligen är den nog den bästa om man lär sig använda den. För mig är den mest obekväm. Men du hade väl fått ett bälte eller?

Telis, Aha. Du hade inte alls som jag gällande semester då. Men bra att du vet hur du har nu!

PB, Vad KUL att det blev så lyckat i helgen!! Och gott med praliner!

Nu måste jag ner och kolla vad Prinsen gör.

• Vännerfan

Halloj i solskenet!

Ett mycket uppåt Vännerfan inne i tråden! Mår mycket bra idag! Har precis gått till och från dagis. Nästan en kilometer totalt. Sakta, sakta. Så nu kan jag inte gå mer idag tyvärr, men åh, vad härligt det var! Solen sken och fåglarna kvittrade. Tror jag snart ska sätta mig på balkongen och läsa en bok. För här har ni en som njuter i fulla drag av att vara hemma och vänta bebis. Inte tal om att vara uttråkad eller att jag inte vet vad jag ska ta mig för. Kan nog komma på hundra saker att göra, som funkar även med foglossning. Och då är inte sortera kryddburkar inräknade! Man har nog ett mer uppdämpt behov av egentid när man redan har en liten också. Men minns att jag gillade att gå hemma och vänta även förra gången. Men då var det ju semester för jag hade ju inte ens ont då, förrän två sista dagarna. Tror mitt humör stämmer mycket väl överens med det bm sa på f-utbildningen senast. I vanliga fall har man lite ups and downs, sen när man blir gravid och moderkakan bildas blir det stooora ups and downs för att sedan stabilisera sig i mitten av grav. Och mot slutet, innan bebisen kommer blir många mer uppåt än annars. (Och sen när bebisen kommer och moderkakan försvinner blir det stoooora ups and downs igen eftersom så mycket hormoner sitter i den.) Och eftersom jag gnällde lite i början över att jag inte mådde så bra psykiskt (eller fysiskt) känner jag att jag vill berätta om när jag mår bra också! Sen har jag generellt svårt att älska våren, gillar mer hösten då det inte ställs krav på att man "ska" vara så himla glad. Så det är lite nytt för mig att känna vårkänslor som "alla andra".

Men det skär i hjärtat att läsa hur du känner det om morgonarna, Mugglan! Hoppas den glada gubben kommer snart!! Och att det då tar sig! Det blir på målsnöret, men vi hinner fortf vara gravida ihop! Kraaaam!!

Lite korta kommentarer:

Ore, Banangröt körde vi! Just gröt skulle jag inte göra själv just för att den är järnberikad. Inte ens bvc rekommenderar att man bara ger hemlagad gröt. Vanlig mat är nåt annat.

Och Crimson använder vi också! Ett av de större projekten just nu: att få ordning på alla foton! Bara det kan sysselsätta mig fram till bf tror jag...

Snorkis, Grattis till lyckat RUL!

Cicci, Hur är det med dig? Hur var det i Dubai?

Hmm, vad mer? STORT, STORT lycka till alla ivf:are! Jag tänker på er!

• Vännerfan

Alltså den gröt man köper är järnberikad.

• Vännerfan

Ser att Grynet inte kommit än. Då gissar jag på kille eftersom de sa till oss på förlossningen att det ofta är de som dröjer!

Håller med om att helg numera är jobbigare än vardag. Var hur trött som helst igår. Då hade ändå maken överraskat mig med att ha skaffat barnvakt en stor del av helgen. Så vi kunde både gå på bio, gå ut och äta och ha tid för oss själva och lite boande. Har kapat till och oljat några hyllor i köket och har fått hjälp med att få ner en stor tall på baksidan. Filmen vi såg var Avatar. Det var ju verkligen en bio-film! Fick stå upp en stund när jag fick ont i ryggen (hade platserna uppe i ena hörnet), men annars gick det bra. Fast jag hade ont igår och har ont idag också, så helt smart var det ju inte. Men själen fick iaf sitt!

MSW, Spännande med syskonförsök! Då vet vi när vi ska hålla tummarna!

Vickan, När du ändå har tid för att slösurfa: Du ska inte kolla om det finns någon tråd för mammor i din håla? Alla på fl är inte galningar... *talar av erfarenhet* Din mammaledighet blir nog mycket roligare om du har några att umgås med och några vuxna att prata med. Man kan ju tröttna rätt fort på att snacka med en 2-månaders hela dagarna... Häng med de på någon träff rätt fort så behver du ju inte lägga så mycket tid på det. Så gjorde jag. Kände att jag inte orkade ha ytterligare ett gäng att chatta med utan hängde bara med när de skulle träffas för att på så sätt bilda mig en uppfattning. Och lärde känna flera som jag nu kan träffa när jag är hemma.

I fredags hos bm sa hon att min mage är väldigt "värkberedd" och sa att om jag anstränger mig väldigt fyskiskt kan jag ev sätta igång det. Så jag tar det väldigt lugnt, då jag inte känner någon brådska att den ska komma ut.

Såg att ni pratat böcker. Jag har precis bestämt mig för att sluta lyssna på "Snabba cash". Tycker inte den ger mig nåt. Missar jag verkligen nåt? Näst på tur står faktiskt "Flyga drake" som ni också diskuterat.

Nu ska vi ge oss iväg till dagis! Ha en bra dag alla!

• Vännerfan

AM, Oj, jag hade nog inte gått tror jag. Ev. löser det sig kanske ändå då hon ser att du är bjuden och själv väljer att inte komma. Men då jag hade känt att det var jag som gjort fel i förhållande till henne hade jag nog klivit åt sidan i detta läget. Och du verkar ju samtidigt ha andra planer för dagen att se fram emot.

• Vännerfan

AM, Aha. Då kommer ju saken i ett lite annat läge. Förstår om du skulle vilja sluta fred. Vill du gå och känner värdinnan väl skulle jag dock nog fråga lite i förbigående om exfrun skulle tycka det var ok att du kom. Men jag är kanske överdrivet hänsynstagande i sådana lägen.

Liten, Det har varit/är jättekallt här också och de har inte riktigt kunnat ha sin vanliga verksamhet igång på dagis med alla utflykter etc. Beroende på temperaturen har de gått ut en timme senare än vanligt ibland (de går ut efter frukost 8.15 i vanliga fall) och ibland gått in en stund under eftermiddagen. (Deras utrymmen inne är lika stora som de andra avdelningarnas.) De har åkt mer skridskor, åkt mer pulka och varit mer på olika lekplatser runt om i områdena här, för vissa ställen de brukar vara på har haft för mycket snö och det blir för svårt för de minsta att gå för mycket i det. Sen äter de alltid lunchen inne om det är så kallt att barnen måste ha vantar på sig, och det har det ju varit många dagar nu. Sovit har de alltid gjort ute för de har ju sina fleeceställ och sovsäckar. Fröknarna är oerhört flexibla vad gäller allt så man har aldrig behövt vara orolig för att barnen ska frysa eller inte ha det bra där.

• Vännerfan

Koko, Usch så jobbigt med migrän!! Vet precis hur det känns... Hoppas det går över snart! Skönt med värktablett som funkar!
    I mitt fall blev jag mest lite orolig när bm sa som hon gjorde eftersom jag är lite bakvänd och inte vill att bebben ska komma riktigt än. Just nu känns det ok att gå över tiden också.

Tinga, Men jag gillade inte de första ca 2 timmarna. Blir det annat stuk på boken sen? Gillade du den från början?

Vickan, Låter bra! Hoppas du kommer klicka med den tjejen då! Du kan ju starta en egen tråd annars och försöka locka dem med att komma på en fika.

Nu ska jag iväg på diverse ärenden!

• Vännerfan

Grattis Sept! Jag håller tummarna för att det går vägen den här gången!!

Kram Snaily!! Hoppas att du får ut några fina ägg trots allt! Påminner om att Koko bara fick ut 2 men att Conny blev ett av dem... även om det inte känns som någon tröst just nu.

Porchez, Kram till dig också! Handlar detta om den "nya" killen eller om livet i allmänhet?

Tinga, Jag får se hur jag gör. Nu finns ju boken på film, så jag kanske ser den i stället.

• Vännerfan

Sitter och småskrattar för mig själv åt PB:s "krönika"! Precis så som jag menade att jag brukar känna inför vårens ankomst. Fast inte just i år tack vare alla hormoner.
    Tack PB, så himla bra skrivet!
    Har funderat på hur det gått med ditt jobb. Vad trist att de inte hört av sig. Du har inte funderat på att ringa själv? Fråga om ansökan kommit fram och hitta på någon fråga relevant för jobbet? Så brukade alltid jag göra när det var nåt jobb jag ville ha.

Liten, Jag har tyvärr inga bra tips att ge ang. detta att mamma/pappa ska bort. Känner inte igen det. Om det inte är lite "kan själv" över det för det känner jag väldigt väl till... Och då är det ju bara att låta de hållas och få försöka. Har läst mycket i Barnaboken på sistone. Om trots, om syskon och om nyfödda. Och har tänkt att våra bebisar nu verkligen blir lika i ålder då du gått över tiden. Kul att du också gillar AW:s teorier så vi kan hjälpa varann att få ordning på tillvaron sen.

Lappis, Pussel tycker jag också en jättebra present. Men om du inte vet vilken nivå barnet är på skulle jag hellre ta ett lite svårare, för då kommer det ju komma till användning någon gång iaf. Hellre det än att det är för lätt tänker jag. Prinsen la 50-bitars pussel för 5-åringar när han var 2,5 år och de pussel han fick i julas som var för hans ålder la han på 5 min och sen var de ju inte så roliga längre.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge