Halloj i solskenet!
Ett mycket uppåt Vännerfan inne i tråden! Mår mycket bra idag! Har precis gått till och från dagis. Nästan en kilometer totalt. Sakta, sakta. Så nu kan jag inte gå mer idag tyvärr, men åh, vad härligt det var! Solen sken och fåglarna kvittrade. Tror jag snart ska sätta mig på balkongen och läsa en bok. För här har ni en som njuter i fulla drag av att vara hemma och vänta bebis. Inte tal om att vara uttråkad eller att jag inte vet vad jag ska ta mig för. Kan nog komma på hundra saker att göra, som funkar även med foglossning. Och då är inte sortera kryddburkar inräknade! Man har nog ett mer uppdämpt behov av egentid när man redan har en liten också. Men minns att jag gillade att gå hemma och vänta även förra gången. Men då var det ju semester för jag hade ju inte ens ont då, förrän två sista dagarna. Tror mitt humör stämmer mycket väl överens med det bm sa på f-utbildningen senast. I vanliga fall har man lite ups and downs, sen när man blir gravid och moderkakan bildas blir det stooora ups and downs för att sedan stabilisera sig i mitten av grav. Och mot slutet, innan bebisen kommer blir många mer uppåt än annars. (Och sen när bebisen kommer och moderkakan försvinner blir det stoooora ups and downs igen eftersom så mycket hormoner sitter i den.) Och eftersom jag gnällde lite i början över att jag inte mådde så bra psykiskt (eller fysiskt) känner jag att jag vill berätta om när jag mår bra också! Sen har jag generellt svårt att älska våren, gillar mer hösten då det inte ställs krav på att man "ska" vara så himla glad. Så det är lite nytt för mig att känna vårkänslor som "alla andra".
Men det skär i hjärtat att läsa hur du känner det om morgonarna, Mugglan! Hoppas den glada gubben kommer snart!! Och att det då tar sig! Det blir på målsnöret, men vi hinner fortf vara gravida ihop! Kraaaam!!
Lite korta kommentarer:
Ore, Banangröt körde vi! Just gröt skulle jag inte göra själv just för att den är järnberikad. Inte ens bvc rekommenderar att man bara ger hemlagad gröt. Vanlig mat är nåt annat.
Och Crimson använder vi också! Ett av de större projekten just nu: att få ordning på alla foton! Bara det kan sysselsätta mig fram till bf tror jag...
Snorkis, Grattis till lyckat RUL!
Cicci, Hur är det med dig? Hur var det i Dubai?
Hmm, vad mer? STORT, STORT lycka till alla ivf:are! Jag tänker på er!