• Mrs  B

Vi fortsätter blanda och ge

Telis
    Mina barn har också blivit vilda av mobil över sängen!
    Fick lov att plocka ner den ganska snabbt igen......

Oupsie
    Grattis på bröllopsdagen!!!!
    Men trist att det inte blir något firande idag.
    Vi tar alltid firandet på helgen istället.
    Hade ni ert bröllop i öster på ett stort hotell eller????

Parnassia
    Stort grattis igen till er prinsessa!!!!!!!!!!

Stödstrumpor
    Använde jag på jobbet under mina graviditeter eftersom jag har ett yrke där man aldrig sitter ner, alltid är man på språng.
    Köpte liksom alla andra mina på apoteket.
    Numera tar jag på mig dem endast när jag flyger.

• Mrs  B

Tinga
    Härligt att ni är utskrivna!!!!!

PB
    Jag har odlat potatis, lök, sockerärter och dill, vilket funkade bra men kräver att man sköter om det hela.

Morötter funkade däremot inte alls.....
    Vilken sorts jord vill de ha????
    Sandig eller???

• Mrs  B

Fru E
    persilja, rödbetor, squash = gillar jag ej

Men sallad kanske man kan prova. Det äter vi ju dagligen på sommaren.

• Mrs  B

Hej hej!!!!!

Tittar in en snabbis för snart ska jag jobba...
    Ska prova på att jobba som gymnasielärare idag och det ska bli intressant, dessutom är de treor så det kan ju bli en upplevelse för "lilla mig".....

Känner mig förkyld och hängig men hoppas att det bara är allergin som spökar.... Har inte alls tid att vara sjuk nu men eftersom barnen fortfarande hostar så kanske det är det som jag har fått...?

Här är det full rulle annars.
    Mycket jobb och snart börjar mitt vik. Dessutom är maken på resande fot under veckorna så även det tar på krafterna.

Tinga
    Läste snabbt att Piff och Puff hade blivit bättre och det är så skönt att höra!!!!!!
    Malte kladdar väldigt mycket här hemma med maten och har en bestämd uppfattning om vad han vill och inte vill äta och bara det gör mig trött......
    Heja er som föräldrar!!!!!!

PB
    Om jag inte får tag i en Maj-blomma kan jag då köpa en av din son?????
    Jag är en sån där som samlar på dem.......
    Skönt att få rensa lite i magen förresten!!!!

MSW
    Hoppas A kryar på sig snart!!!!!
    Hur går det med skolan?????
    Jag åker till Växjö på fredag förresten!!!

• Mrs  B

Jag ÄLSKAR "Halv åtta hos mig", liksom mina barn....
    Vi sitter som klistrade.

PB
    Gärna en sån "pinne".

Nu måste jag köra........
    Tjing!!

• Mrs  B

Fru E
    Kul med cup cakes!!! Har hört att det går väldigt bra för henne nu och att hon har slutat sitt andra jobb. Hoppas det stämmer!
    Blev du nöjd då?

PB
    Jag återkommer om jag inte får tag i någon "pinne". Ska till Maxi när jag har hämtat barnen från dagis och kanske står det någon där....

Oupsie
    Jag tar min allergimedicin sen ett par veckor tillbaka och den är ganska stark så troligtvis är det en förkylning som jag har fått eftersom jag fryser, är täppt i näsan och hängig och min medicin hjälper inte.

MSW
    Jag samåker med en annan tjej härifrån vid 10 på fredag sen är vi väl på campus vid halv ett. Lektionen börjar 13 och slutar 18, sen är jag kvar över natten eftersom vi har föreläsningar även på lördag.....
    Vi får väl se på fredag om jag tycker att skolan går bra eller inte för då är det seminarium. ???
    Kul om det blir ett husköp!

Vickan
    Malte använder napp, snuttefilt, gosedjur när han sover och när man nattar honom ska man även hålla honom i handen och sitta inne hos honom en stund.
    Med Max hade vi LÅNGA procedurer för att få honom att somna och vi testade i stort sätt alla sovmetoder som fanns......

• Mrs  B

Hej hopp!!!!

En ofrivillig ledig dag, fast tacksamt för mina studier.....

Annars jobbar jag och står i. Har lite att fixa med innan mitt vik sätter igång i maj och det ska bli kul, men kommer att ha lite att stå i. Finns några pojkar i klassen (3:or) som måste sättas på plats och tas ner på jorden annars kommer det inte att bli bra. "Raka rör" redan från början annars går det hela åt pipsvängen.....

Lappis

När jag numera bjuder till kalas bjuder jag dem som jag umgås med just nu och de som bjudit mig. Finner ingen mening med att bjuda dem man inte har sett på ett par år och bara har lite kontakt med.

Porchez

Lycka till på intervjun!

Tinga

Vi har dragit ner på Maltes middassömn för att få honom att sova längre och det har börjat ge resultat.

MSW

Åh, vad kul att få lite uppskattning på bussen!

OMS

Tonåringar ja........ vad säger man?????

Har ju jobbat mycket med dem och det är verkligen en berg och dalbana, men vad det är skönt när föräldrarna är medvetna om problemen och vill hjälpa till. Det är mycket glädje, många tårar, utbrott osv. En frigörelse som man ska gå igenom på olika sätt. Alla har sina vägar geonom detta. Men man ska aldrig som förälder sluta bry sig eller inte lägga sig i sina barns liv. Kämpa på för det brukar ge bäst resultat. Hoppas det blir bättre för er snart!!!!!! Stor kram till dig!

• Mrs  B

Stor kram till dig Hattis!!!!!!!!!!!!!{#lang_emotions_frown}

Snaily = Vad har hänt med Korven? Ätit något olämpligt eller?

Här var tanten fyra dagar sen så ni kan ju tänka vad mina tankar har varit.......{#lang_emotions_surprised} Håller just nu på att sälja vagnen och ev lite av kläderna som båda barnen har haft och just nu vet jag inte om det ska bli fler bebisar eller inte......

Inget jobb idag heller, men det gör inget (förutom att det inte blir någon lön) men har en hel del med min skola att göra så jag har att göra ändå. Dessutom sitter jag med huvudvärk och mensvärk.....

Läser vidare.....

• Mrs  B

Porchez = Hurra för en bra intervju!!!!!!!!!!!!{#lang_emotions_smile} Där är en punkt jag måste bli bättre på. Att kunna säga: Jag är bäst och jag förtjänar detta jobb!!!!{#lang_emotions_laughing} Ska jobba på det......

Vad är det med män och sjukdomar??????? Min man blir aldrig heller sjuk, medan jag åker på sjukdomar med jämna mellanrum.........{#lang_emotions_frown} Fast när maken hade "kycklingsjukan" då var det faktiskt riktigt synd om honom.......

• Mrs  B

koko och muggles = Ja, jag hann faktiskt bli lite kallsvettig.......{#lang_emotions_surprised}

Dricker kaffe, dricker kaffe...... Nån som vill ha????

Max har föresten snappat upp det här med dem här tecknen "...". så nu när han pratar så kan han helt plötsligt sätta upp fingrarna och märka ett ord, men han har ingen aning om varför han gör så.....{#lang_emotions_laughing}{#lang_emotions_laughing} Tokig kille med en massa idéer.......{#lang_emotions_sunny}

• Mrs  B

Lappis = Jag hoppas också på en skonsam tant men har huvudvärk idag så vi får väl se..... Jag ska iväg på en revy imorgon och hade hoppats på ett glas rött innan. {#lang_emotions_smile}

Maken är snart på hemväg och det ser vi verkligen fram emot. {#lang_emotions_smile} Eftersom flygen är som dem är så har de fått bila ner till Belgien. Tyvärr blir det så nu framöver att maken är hemmifrån mån-fre och bara hemma på helgen, trist som f'n, och man känner sig som en ensamstående, men det är bara att bita ihop och hoppas på att sjukdomarna uteblir.....

• Mrs  B

Cicci = Jag spelar också golf fast mycket mindre nu sen barnen kom, men maken spelar en hel del..... Regnställ till bagen är ju inte fel om man även är ute och spelar i regn. {#lang_emotions_smile}Han behöver inte någon ny klubba, handduk, bollar, tröja.........

• Mrs  B

Nenne = Här siner solen och är ca 10-12 grader. {#lang_emotions_cool}

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge