• Mrs  B

Vi fortsätter blanda och ge

BS
    Jag både ammade och gav flaskan till Malte men han fick sova i eget rum ändå. Annars sov han inte alls. Mina barn har aldrig tokskrikit efter mat så att hela huset vaknat. De gryr, man kollar klockan och märker att det är dags för mat, och så får man gå upp.

Älskar tulpaner men är dålig på att köpa hem dem. Min mamma däremot har hela huset fullt av tulpaner.

• Mrs  B

PB
    Tycker att det börjar bli jobbigt med Max och han är bara 5 år, men börjar ju skolan till hösten och sen går det ju fort.....

Nu har vi dessutom gjort om hans rum till ett lite coolare rum och lämnat Nalle Puh-tapeterna bakom oss. Och då kommer verkligheten ännu fortare ikapp en.....

• Mrs  B

Vickan
    Här är det grått, mulet och så snöar det igen......

Måste tyvärr ge mig ut igen om en halvtimme för att hämta Max och det känns sådär.
    Men så är det, på med en massa kläder på Malte och mig och sen är det bara till att pulsa iväg....

Skicka gärna hit solen!

• Mrs  B

Snaily
    Jag har aldrig varit så långt norrut innan så jag kommer gärna och hälsar på dig!

Vickan
    Körde förbi din håla i somras OCH skickade ett sms, men inget svar.

• Mrs  B

Snaily
    Tack!
    låter som en underbar dag!

Här är det tyvärr lite deppigt och vädret är ju inte så kul heller.
    Har precis hämtat Max och sen lämnat av honom hos kompis nr 2 som ringde och ville leka. Vi, Malte och jag, var också ute en liten stund men Malte gillade inte det hela så vi fick gå hem igen efter en halvtimme och skotta efter plogbilen.

• Mrs  B

Ore, MSW
    En bland-depp av det mesta.
    Tycker det känns allmänt trist just nu vad gäller ALLT.

Här är en till som är i förkylningsträsket sen en vecka tillbaka men idag är den första dagen jag INTE är täppt i näsan så kanske är det på gång väck???

• Mrs  B

Eftersom jag är själv med barnen så blev det kasslergratäng (potatis, kassler, lök, svamp, coktailtomater och sås på gräddfil och grädde). Till det RÖDVIN!!!!!!!!!!! Till mig alltså.

• Mrs  B

Hej svejs!!!!!

Måste bara in och "kräka av mig" lite över kvällen.

Har precis kommit hem från SVÅRMOR och som vanligt gick det som det gick. Middagen gick bra men sen var det dags för kaffe och kaka (svårmors födelsedag idag) och då bjöds det på tårta med Schweizernöt.
    "Nämen åh kan du inte äta det?????" "Det hade jag ingen aning om......" "Men vi har ju nötkakor, valnötsglass, nötgodis att bjuda på." "Men kan du inte äta det heller?????"

Makens syster kontrade med "att det är ju inte så lätt för oss att komma ihåg eftersom vi inte har några allergiker i vår släkt."

Till saken hör ju att maken och jag har varit tillsammans sedan 1996!!!!!!!! Och mina allergier har alltid funnits med....
    Andra som träffat mig endast ett fåtal gånger kommer ihåg direkt att jag är allergiker och har alltid ett annat alternativ till mig.

Inte nog med detta så precis innan jag och barnen kom till svårmor ringde maken från Norrköping och meddelade att hans farmor gått bort.

Nu dags att gräva ner sig!!!!!!

• Mrs  B

Tack för kramarna!!!
    Är gråtfärdig just nu.......

Ja, svärmor är verkligen en SVÅRMOR och jag blir så ledsen och arg över att hon aldrig lär sig/vill lära sig. Hur svårt kan det va????
    Hon verkar ju inte heller fatta när jag förklarar att jag inte kan äta någon nöt överhuvudtaget......

Snaily
    Jag tåler också mandel men ingen av det andra nötterna.
    Tror det är ganska vanligt att man kan äta mandel men inte de andra...(??)

Här blev det pulka-dragning och inte skidor idag men det funkar det också. Malte ÄLSKAR sin pulka!!!!!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge