Vi fortsätter blanda och ge
Tittar in en snabbis eftersom jag har ett uppdrag att utföra.
Följande sms kom från Fru E:
"... vi får ett påskägg 14.15......Vet inte hur många vi har fått än."
Tittar in en snabbis eftersom jag har ett uppdrag att utföra.
Följande sms kom från Fru E:
"... vi får ett påskägg 14.15......Vet inte hur många vi har fått än."
Hej hej hopp i galopp!!!!!!!!
Har bara läst lite här och där eftersom jag jobbar mest hela tiden känns det som.....
Härligt, härligt, men farligt, farligt.....
(stressad över det mesta )
Angående syskons ankommande:
När Malte föddes var Max precis 3 år fyllda och det gick vattenkoppor på dagis så jag hade Max hemma i ca 3 månader.
Det vi gjorde på dagarna var att ta minst en promenad per dag runt om i byn, jag gick med barnvagnen och Max cyklade (vinter, men ingen snö). Åkte till mormor och hälsade på eller till någon kompis.
När jag ammade/flaskmatade fick Max titta på tv.
När Malte sov satt jag och mös med Max, tittade på tv, sov, läste sagor, pysslade, pusslade osv.
Som många andra skriver så gäller RUTINER, RUTINER, RUTINER.
Laga mycket mat och frys in, alltid bra att ha.
Och varför inte BARA VARA.....
Gå i pyjamas hela dagen, mysa och bara vara hemma....
För Max var det väldigt bra att Malte kom för han blev STOREBROR och lugnade ner sig och växte med sin roll.
Även han tyckte att det var mysigt att vara hemma med lillebror så visst underlättade det väldigt mycket.
Jag gillar att leka med mina barn i lagom mängd, men de måste också lära sig att leka själva och nu senare med varandra. Jag vill inte behöva underhålla mina barn. Däremot brukar jag ge idéer till Max om vad man kan hitta på om han har idétorka.
Nu läser jag vidare.....
Tummarna hålls för alla som har något speciellt i magen!!!!!
Nenne
Härligt att allt såg bra ut och att h*n vinkade till er!
Cicci
Usch för sjukdomar!!!!!!!
Krya på er!
Koko
Hur går det med lillebrors mage?????
Nu har vi utrett färdigt om Malte och han är inte längre allergisk mot mjölk. HURRA!!!!!!!!!!!!!!
Oupsi
Känner igen det där med ansökningar......
Så jäkla trist!
Vickan
Tråkigt med mammaledighet???
Japp, har jag också haft stundtals..... bor ju också i en håla.
Mest med Max, men med Malte var det så mycket som skulle göras så där gick tiden nästan för fort.....
BS
Max cyklade på den allra minsta tvåhjulingen som finns med stödhjul. Han är ju lång liksom Iris så det kan nog funka för er också.
Ni kanske kan trötta ut henne med cykelturerna????
Max har/är väldigt aktiv så sånt har alltid funkat här.
Cykla, gå utan vagn, spela fotboll/basket osv.....
Vid några tillfällen satt Max och ammade (!) sitt gosedjur Lejonet Lucas när jag ammade Malte.
Han ville ju göra samma sak som mamma, sötnosen.
(amma, rapa, byta blöja, på gosedjuret alltså)
Telis
Oj då!!!
Hoppas du har bättre tur än jag att hitta ett jobb innan mammaledigheten är slut!
PB
Grattis!!!!!!!!!!!!
Checkar in efter en tids frånvaro , allt beroende på jobb.
Är tyvärr hemma idag med två sjuka småttingar och det är lite otur eftersom jag är bokad på jobb hela veckan men men.....
Maken började ett nytt jobb i måndags så han var tvungen att åka iväg idag och mormor/morfar jobbar.
Får se hur vi löser det imorgon???
Såg på FB att Vänner fått en lill-prins.
Stort grattis till er!!!!!!!!!!!!!!
Hoppas att allt har gått bra!
nu ska jag försöka läsa ikapp lite....
Hej Nenne!
Vi har klarat oss länge från sjukdomar (endast hosta) så jag ska väl inte klaga men tycker ändå att det är trist att vara hemma när jag är bokad på jobb.
Annars är det full rulle med mycket jobb och aktiva barn.
Roligt att höra om busen i din mage.
Fru E
Stort grattis till huset!!!!!!!!!!!
Håller tummarna för det andra!
Lappis
Låter som en skön resa!
Välkommen hem!
PB
Grattis till 5 ägg!!!!
AM
Hur har det gått med exet??????
Muggles
Skönt att få en utredning! Och vad snabbt det gick!
MSW
Hoppas ni snart är friska!!!!!
Här har vi precis börjat känns det som.....
Cicci
Fy för sjukdomar och stackars lilla skorpan!!!!!!!
Tyckte vi hade nog innan Maltes mjölkallergi upptäcktes.
I natt fick Max falsk krupp han har inte haft det sen han var 1 1/2 år. Inget trevligt alls!!!!
Nappflaskor
När vi använde sådana var det Esska och jag diskade dem för det mesta i diskmaskinen.
Hej hopp galopp!
Nyss hemkommen från kyrkan där Max gjorde STOR succé genom att svara högt och tydligt på en fråga som församlingen skulle svara på i tysthet.
Ja, ja så går det när man tar med sig barnen till kyrkan.....
Händer ju inte så ofta, men idag skulle Max få en bibel, som alla bilvande 6 åringar kan få här.
Roligt hade vi, om än lite pinsamt från vår sida......
Snaily
Ett stort grattis till er!!!!!!!!!!!!!!
Härliga nyheter!!!!!!!!
Fru E
Stor kram till er!!!!!!!!!!
Ringer dig i veckan!
Grattis till huset!!!!!!!!!!!
BS
Japp, det har verkligen flutit på med jobb men frågan är om folk verkligen är sjuka så här framöver, vi går ju ändå mot varmare tider....?
Härligt är det iaf att få jobba med det man är utbildad till!
Telis
De där nattljuden har jag fortfarande inte vant mig vid och då är ju Max ändå 5 år?.
Han skrämde oss rejält i veckan då han fick falsk krupp.
Vickan
Visst är det kul men även skämmigt för föräldrarna!!!!
Annars är jag tyvärr på ?kolissionskurs? med allt och alla.
Maken tycker att jag är så negativ, trött, gnällig osv.
Jag kontrar med att berätta hur mycket avlastning betyder och att han inte gör någonting här hemma. Inte konstigt att jag är trött!
Jag jobbar, tar hand om barnen och hemmet. Pigg blir man då inte??
Sen har vi den eviga frågan om jobb och inkomst, men trolla kan jag ju inte heller?..
Max är sen även han ett typiskt exempel på en 5-6 åring?..
Gnällig, gör inte som man säger till honom och sen är det tjata och gnata hela tiden?.
Handlar först, tänker sen?.
Med makens syster kom jag i en diskussion med idag?.
Hon ville ha påskfirandet i år och det gick bra för oss, men nu helt plötsligt ska vi ha det (städa, fixa o dona, laga mat osv) och det är inte jag särskilt sugen på. Jag föreslog knytis men det hade hon minsann inte tid till, men jag då?????? Jag föreslog barnvänlig mat men det föll inte henne i smaken. Hon kunde tänka sig att göra en paj, med JORDNÖTTER. Tack för den sa jag!!!!! Maken föreslog att vi skulle strunta i allt och nu känns det som det bästa alternativet?..
Vi blev tillfrågade av ett kompispar idag om vi ville ut och promenera i skogen i påsk, barnfria. Kul, svarade jag och frågade sen hur det skulle gå till. Vi har nämligen ingen barnvakt i påsk och sen har jag min allergi. Vill de verkligen ta dö på mig eller vad är det frågan om??????
Ursäkta ett EGO inlägg men jag blir bara så gråtfärdig??.
Och nu STORGRÅTER Max på sitt rum för jag blev arg på honom nyss för att han sparkade Malte i ansiktet......
Ska nog gå och lägga mig och dra en filt över huvudet och vänta på bättre tider.