• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Fru E

Kommer ni ihåg att jag berättade om en blogg jag hittat förra veckan om en som gjort sin 5:e ivf och blivit gravid? Hon fick missfall 5 dagar senare usch och fy

• snaily

Borlottibönor i sallad, eller bara som de är, mums!

• nennesjuttioåtta

hurra för avslutad kurs, MSW!

Fru E
    Ah, neeeeej vad tråkigt! Jag läste den bloggen då när hon hade plussat (tror jag?!?!) Visst hade hon målat på magen? Både jag och maken grät när vi läste för det var så fint!

• nennesjuttioåtta

ja, jag ska ju fasta fr o m NU så jag kna gärna se att vi byter samtalsämne...

Tack för lyckönskningar!

• Lapinette

Falukorv, ägg och vita bönor! Hmmm... kanske till middag någon kväll när maken är borta.

• Lapinette

Fru E  - usch, jag sitter också och väntar på en kompis på FL som ska på VUL idag. Minns inte om det är hennes sjätte eller sjunde IVF och x antal missfall i bagaget. Hon tror att det är kört igen men det behöver det inte alls vara men jag förstår hennes oro.

• fru AM

Nej nu måste jag masa mig ut och handla och hämta Livia. Har inte varit ute än idag men varför liksom? Gråttgråttgrått och förmodligen svinkallt. Idag blir det nog gummistövlarna med pälskant.

• fru AM

Just det Nenne - du kan väl rapportera efter undersökningen?

• viktualia

Hattis - *stödkramar*

Porchez - låter bra att du tänker kräva löneförhöjning! heja heja!!

MrsB - oj! Bärselen har du ju inte sålt.. fniss.. vi får väl komma överens om ett pris.
    - rörigt med maken på resande fot...

Lappis - mingel i delikatessaffär låter mysigt och ganska avslappnat.. Och himla najs att slippa styra upp allt hemma. och man FÅR nojja om festplanering... också!

Snaliy - Middagstips - pestoöverbakad lax och pasta

Vickan och Daniel och brudöverlämning = BUUUUUUUUUUUUUUUU! usch!!!

Parnassia - nyss nämnda laxrätt går att fixa i förväg och bara värma på. Går att göra i långpanna!

Telis -. inflyttningsdatum i deklarationen.. kan väl inte vara så tjorvigt?!? vem 17 kan kolla det liksom? dra till med nåt lämpligt!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge