• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Ore

Ikapp!

Hattis: Neeej, inte minus!

Lappis: Tycker det verkar coolt med mat i delikatessbutiken!

Mycket plusfunderingar hos några som inte jagar plus, noterar jag... Cicci: Dagen efter piller skjuter på ÄL, så det är inte konstigt att mensen blir sen då! Men har man ÄL just när man tar pillren så är den oflyttbar, och då kan man mycket väl blivit gravid...

Muggles: Härligt att ni tagit ett gemensamt beslut i ivf-frågan! (Men hoppas ff att det inte ska behövas...)

Fru E: Fasen vad trist för bloggtjejen + man. Kul att ni verkar hittat en bra mäklare!

Meeeen, noterar ogillande artikeln om Victoria och Daniel. Hoppas det inte tillåts av prästen...

Vickan: Kul med mammasällskap!

Har glömt minst hälften av allt jag skulle kommentera {#lang_emotions_embarassed}

• Fru E

Mugglan-är lite förvirrad men har ni bestämt er att göra ivf

• Telis

Förresten, mitt inlägg i debatten om blöjor: Jag håller med om att Pampers är mjukare än Libero men jag tycker att dom känns sladdriga och dom få gånger som en blöja har läckt har det alltid varit Pampers. Mao föredrar jag Libero.

• viktualia

Ore - har din och min gemensamma bekant fått barn än? tänkte på henne när jag promenerade i de krokarna häromdagen

• fru AM
    Telis skrev 2010-04-22 15:11:12 följande:
    Förresten, mitt inlägg i debatten om blöjor: Jag håller med om att Pampers är mjukare än Libero men jag tycker att dom känns sladdriga och dom få gånger som en blöja har läckt har det alltid varit Pampers. Mao föredrar jag Libero.
    Jag håller SÅ med!

Dagens utevistelse var förövrigt lika obehaglig som väntat. Burr! Det blir bara en snabb promenad till o från gymmet sen. Sen får det vara nog.

• fru AM

Någon som testat Huggies? Eller Coops egna (försöker konsekvent och av princip undvika alla deras egna produkter men det kanske är dumt)?

• viktualia
    fru AM skrev 2010-04-22 15:58:15 följande:
    Någon som testat Huggies? Eller Coops egna (försöker konsekvent och av princip undvika alla deras egna produkter men det kanske är dumt)?
    nopp.. här kör vi bara med libero .... det var vad ni i tråden rekommenderade och det fick stöd av div IRL-polare... men egentligen är jag nyfiken på andra märken.. är dock för slö för att testa...

.... såg faktiskt Nature Baby på Coop Forum i Uppsala.. men köpte inga... ekoblöjor är de i alla fall..

• fru AM

Minns att jag hade coops ekoblöjor till Storsonen för över tio år sedan - de var OK, inte mer - men det har säkert hänt massor på den fronten på så lång tid.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge