• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • porchez

hovet borde helt enkelt läsa brudöverlämnings-trådarna här på BT

Hej föresten, har precis läst ikapp, men hinner tyvärr inte skriva mer, ska iväg och träna nu! Men kan inte bestämma mig, spinning eller combat pass idag??? som vanligt har man "stora" bekymmer!  gulligt MrsB men sonen som använder " "

• Fru E

Träna borde jag med, har blivit en soffpotatis sedan försöket eftersom man tappade träningen där några veckor. Märker att ryggen blivit sämre så borde verkligen ta tag i det men mitt onda knä krånglar till råga på allt blev dock en promenad igår och ska försöka att komma ut ikväll med och sedan göra ett par ryggövningar. Stretchning fungerar rätt så bra det med

• passionsblomman

porchez skrev 2010-04-22 17:45:31 följande:
    hovet borde helt enkelt läsa brudöverlämnings-trådarna här på BT Hej föresten, har precis läst ikapp, men hinner tyvärr inte skriva mer, ska iväg och träna nu! Men kan inte bestämma mig, spinning eller combat pass idag??? som vanligt har man "stora" bekymmer!  gulligt MrsB men sonen som använder " "  

Jag överväger allvarligt att mailbomba hovet med länkar till våra diskussioner. {#lang_emotions_demon}

• Fru E

Ja men allvarligt borde vi inte försöka få ihop en tråddejt där vi träffas allihopa

• porchez
    passionsblomman skrev 2010-04-22 17:47:14 följande:
      Jag överväger allvarligt att mailbomba hovet med länkar till våra diskussioner.

snaily skrev 2010-04-22 19:11:30 följande:
    PB - vad väntar du på? Heja heja!

men nu blev jag lite osäker här? vill INTE ta upp den diskutionen här, men är ni mot detta? bara ett ja eller nej räker, så släpper vi det sen

• porchez

ego så är jag ARG just nu, bestämmde mig för Combat tillslut, när jag kommer till gymmet så är den inställd, vilket det inte stått nåt om på hemsidan idag! Så jag fick hoppa in på spinnigen som redan hållt på i en kvart och försöka hänga med!

Känner mig snuvad på träningen idag, jag betalar ju ändå för att gå på passen!

Sorry måste bara få ur mig min frustration...

• Telis

viktualia skrev 2010-04-22 16:59:41 följande:
    Telis - japp sociala myndigheter gör en utredning om det finns någon person som står barnet nära och som "enkelt" kan ta hand om barnet (typ moster/faster/liknande). Barnets ålder avgör om mor/farföräldrar kan komma ifråga (ju äldre barn desto mer ok typ). Finns inga lämpliga personer så blir det fosterplacering/adoption.

Vickan, jo jag förstår det. Jag undrar mer om man kan påverka vem som kan komma ifråga. Maken och jag är överens om att våra föräldrar är för gamla och andra släktingar är uteslutna av andra anledningar. Däremot har vi ett kompispar som är dom bästa föräldrar vi känner, dom skulle vilja ta hand om Televinken och där skulle han få "syskon". Jag undrar om man kan göra på något sätt så att dom skulle få ta hand om honom? Skriva nåt till exempel? Jag skulle hata att han blev bortadopterad till någon han aldrig träffat förut när det finns ett perfekt alternativ hos världens bästa människor som han redan känner.

• Telis
    Klart du ska!
  • Telis

porchez, PB och Ore är mästerliga debattörer mot brudöverlämning. Sen är vi väl några latmaskar till här som är emot men som inte orkar ta den debatten gång på gång.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge