• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • muggles

Nenne: faktum är att jag känner att maken driver lite, han är nog mer sugen på en bebbe till än vad han öppet vill erkänna (förmodligen för att inte lägga press på mig). Men jag fasar verkligen för den känslan när man tittar ner i den blodiga byxan efter en ivf - GAH! Det är liksom dubbelt värre än ett vanligt försök...

Deklarera - jag som alltid brukar vara så tidig har saggat med det i år. Men vår lgh-försäljning skedde ju i januari (då skrev vi över på de nya ägarna) så förmodligen kommer den först nästa år va?

• Telis

Oj, nu ringde telefonen, ytterligare ett besök på ingång. En kompis från Göteborg gsom är i stan och råkat få ett par timmar över. Jaja, det är lika bra att riva av honom också.

• nennesjuttioåtta

Muggles
    Jo, tack, minns den alltför väl. Känslan alltså. Hur är det där du bor, kan man köpa ett trepack eller väljer ni ett försök?

• nennesjuttioåtta

telis

OOOH nu ringde Mannen, han är snart här för att plocka (upp) mig!

*iiiiiiiiiiihhh*

• muggles

Telis: jag vet faktiskt inte!

Usch brudöverlämning i juni - en riktigt dålig idé. Förmodligen är det kungens idé - han verkar väldigt gammaldags (fast han själv gick in med Silvia iofs). Jag tycker kyrkan/prästen ska vägra men de vågar väl inte gå emot kungahuset antagligen. Tänk vilken bild alla får utomlands av hur ett svenskt bröllop går till - precis som i USA kommer alla att tro. Näe. Ett vanlig brudpar får göra som de vill tycker jag men de här två representerar faktiskt Sverige och det är en annan sak.

• Lapinette

Vet inte om det gäller på flera ställen men på CvL har de en övre åldersgräns för att få köpa 3-pack.

• nennesjuttioåtta

återkommer med rapport efter UL (ska dit typ halv 7)

tjingelingeling!

• Lapinette

Och jag ska snart gå iväg med min möra kropp och köra 75 minuters spinning. Har tagit smärtstillande så jag har tanten under kontroll. Sen ska jag hem och dö medan maken sörplar öl på ett hak i närheten.

• muggles

Nenne: jag frågade inte efter trepack (tänk er makens min - han har nog aldrig hört uttrycket i det sammanhanget ) för jag tänkte att jag är ändå för gammal för det(?).

• viktualia

Telis - japp sociala myndigheter gör en utredning om det finns någon person som står barnet nära och som "enkelt" kan ta hand om barnet (typ moster/faster/liknande). Barnets ålder avgör om mor/farföräldrar kan komma ifråga (ju äldre barn desto mer ok typ). Finns inga lämpliga personer så blir det fosterplacering/adoption. Men jag håller med Nenne!

Ang nåt skojigare - min klänningsjakt.. den här kanske vore något.. hmmm.. www.halens.se/Product/048550&sortDirection=Ascending&filter=aW52ZW50b3J5PUZhbHNl&mid=103&oc=036 men hm.. jag vill ju "klämma" på den... hm.. muttrar över att bo i en håla och grubblar över om jag inte kan få med mig nån kompis som sällskap på stan i någon av mina närbelägna städer....

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge