Vi fortsätter blanda och ge
Förresten så var sotaren här i morse. Eller först inte för han åkte igen eftersom jag inte hörde att han knackade på -orsaken till det var att fläkten gick för fullt i köket då jag lyckats koka över sonens utflyktschoklad över hela spisen - men då vår panna verkligen inte funkar bra ville jag ju fråga honom lite, så jag ringde hans chef och då kom han tillbaka.
Jag tänkte först fråga om han verkligen var gammal nog att få arbeta. JÄTTEUNG såg han ut! Typ, "vill du ha en kopp kaffe eller ska jag fixa ett glas O´boy till dig istället?"
Hursomhelst, han konstaterade att det ju inte var något drag i pannan. Nä precis. (Detta kunde konstateras eftersom jag korkat nog tände i pannan INNAN jag ringde och undrade om de verkligen hade varit där och sotat så snabbt)
När pojken öppnade lite luckor här och där på det gamla härket till panna (alltså den gamla oljepannan som sitter innanför vedförugnen) hojtar han till av häpnad. "Hur FAN har det kunna brinna ALLS i den här pannan, det är ju helt STOPP!!!"
Så han krafsade ur en försvarlig mängd svart, hemsk och illaluktande sörja så gott det gick. Nu brinner det som attan!
men han måste ju komma tillbaka och sota ordentligt när jag inte eldar samtidigt.
Det har uppenbarligen inte varit sotat här på länge.
Tur att inte hela huset har brunnit upp för oss!