• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

Ja, det är det där som är så svårt med napp. Dom som har använt det tycker att det har varit jättebra och dom som inte gjort det tycker att det har varit skönt att slippa.

• Liten med Mindre

Kan ju inte hjälpa det - men bara för att jag har ett nappfritt barn, så tycker jag det ser så eländigt ut med stora barn som knatar omkring med nappen i när de ska leka, åka vagn vakna etc.

Fast vi försökte ju hålla gosetrasorna till sovdags, och nu ska de bäras omkring i lekväskor etc även om vi försöker gömma dem.

• MSW

Tillbaka med tider för vfun och nu sitter jag och väntar på att dagis ska ringa och säga att A har vaknat så jag kan gå och hämta honom.. Tänkte förbereda lite mellis med så det är klart...

Ang napp: A har napp, men han är inte heller så att han måste ha den.. Fast ofta är vi som föräldrar ganska snabba på att ge honom den, för det känns inte som man har någon annan stans att göra av den.. Väldigt onödigt så klart! På dagis får man bara ha napp när man ska sova, så ska försöka införa det hemma också...
    Håller med liten om att ser väldigt tråkigt ut när barn springer omkring och leker och så med nappen, sen blir det juh mycket svårare att höra vad de säger!
    Tänkte försöka låta A ge nappen till tomten nu till julen.. Sen får vi väl se hur det går.. Min lillasyster hade napp till hon va kanske sex år (eller var det ännu längre? Hon var iaf så pass stor att mamma lyckades muta henne med pengar ifall hon slutade...)!!

• Lapinette

Ooootroligt!!! Har skickat lite huslänkar till maken och två av tre fick faktiskt ok. Han är annars så jäkla kräsen ... och faktiskt så var inget av husen så där "speciellt".

Annars så har jag fixat med makens födelsedagspresent i augusti dvs bokat flygbiljetter till Riga. För han har sagt att han vill dit.

• Lapinette

Om jag inte enbart ska vara OT så har jag faktiskt skickat proggisar till mugglan nu på lunchen. 29 stycken blev det då en "slet sig". Hittade den på skrivbordet när jag hade tejpat ihop paketet.

• passionsblomman

Blompojkens status verkar bra so far. Jag har sovit nu på fm och han har suttit med sin pappa i röda soffan. Nu läste de inte sagor utan kollade på Ice age3 vilket han ju egentligen inte fick så här i början. Nåväl, det verkar rätt bra med honom åtminstone.

Nu ska jag göra soppa, för idag börjar soppkuren igen.

Jag vägde in mig nu nyss och till mina blygsamma 163 cm kånkar jag runt på 74,2 kg. Fattar ni då att det går att avvara en del?

När jag vägde in mig hos BM för snart 10 år sedan grät jag nästan, för då var 62,6 kg det högsta tal jag sett någonsin på vågen. Fast då sa hon förstås att eftersom jag redan var i v10 så hade jag sannolikt redan lagt på mig en del av ren hormonpåverkan, för det gör man ofta precis i början.

Nu har jag levt ända fram till 37 innan jag köpte någon våg, så jag har aldrig varit besatt av vikt, jag lovar, men det GÅR inte att fortsätta mulla på sig ett eller ett par myskilon varenda år. Då kommer man ju att väga 150 pannor till slut.

Igårkväll såg jag ju det där programmet om han som bara käkade MC Donalds i en månad. Usch! Snacka om att man blev motiverad att rensa organen! Hans lever och alltihop kollapsade nästan!

• Lapinette

Heja pb! Tycker det är helt rätt att mota kilona. Det blir lätt som du säger att man lägger på sig några kilon varje år. Helt ok i början men tillslut blir inte resultatet så lyckat. Annars brukar mitt motto vara "så länge man mår bra är det ok".

• Fru E

Var är alla idag!?!
    Så tyst och lugnt

PB-heja heja! Kan tänka mig att man blir peppad när man märker att kläderna sitter lösare och lösare

• Liten med Mindre

Börjar tro att folk snöat inne - för nu snöar det igen. Inte ens ett sms från maken idag...

Fast det är förstås ovanligt många inne och jobbar på vårt kontor idag. Man får vara glad för det lilla.

• _koko_

Åh, Conny kan verkligen linda morfar runt fingret! Morfar hämtade på dagis halv 12 idag eftersom jag hade tid på bvc ungefär samtidigt. När jag kom hem 20 över 1 hade Conny fortfarande inte somnat... Nu sover han iaf, Lillebror har fått lunch och det har även jag. Morfar har åkt hem och jag har läst ikapp.

PB - Jag förstår! Jag har fått gå upp en storlek nu efter lillebror, fan vad ledsen jag blev när jag provade kjolarna jag beställt från HM i storlek 42, och ingen var för stor, i stället var en av dem FÖR LITEN!!! Jag är 1.76 lång, så storlek 42 är ju inte jättestort, men för stort för mig!!! Blä.

Vaccineringen gick fö bra, fast han skrek betydligt längre efteråt än conny gjorde. Hoppas vi slipper feber även denna gång.
    Han håller sin kurva så hon tyckte inte det var någon brådska med smakportionerna, utan tyckte jag skulle fortsätta som jag gör med majskrokar och sen prova gröt eller något annat (morot eller palsternacka t ex) när det känns bra.

Napp eller inte. Conny har napp (och snuttefilt) men vi har varit bestämda från början: bara när man sover. Därför ser jag den inte som något problem utan bara positivt. Skönt att kunna ta till om det blir katastrof på pendeln nån gång t ex. Jag gillar inte heller stora barn som springer omkring med napp i tid och otid!
    Lillebror vägrar napp men har börjat mysa med likadan snuttefilt som conny, så det blir väl hans variant.

Fan, nu snöar det lappvantar!!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge