• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

"Din son har en rejäl hjärnskakning orsakat av ett stort trauma mot huvudet. Han skall hållas under strikt observatin hela första dygnet, får inte sova ensam och skall väckas flera gånger under natten. Vid minsta tecken på försämring av allmäntillståndet såsom förvirring, kräkningar eller balansproblem etc. ska ni omedelbart ringa ambulans.
    Endast flytande föda första dygnet och fullständig lugn och ro under en vecka. Inga dataspel eller flimriga filmer som stressar hjärnan och definitivt inget idrottande."

Jaha! OK då vet vi.

Nu kan det gärna få låta bli att komma någon mer snöstorm IFALL vi skulle behöva komma härifrån. Imorse gick det inte att få ut bilen utan det fick sottas ett bra tag. Det har snöat kopiösa mängder.

• Parnassia

Men PB! Det låter ju illa! Ta hand om er!

Själv går jag och lägger mig, mår skruttigt ikväll, men det är ju ändå världsligt jmf med en hjärnskakning!

Kram och god natt!

• BrudSommar2006

PB, det är helt otroligt vilken otur ni har!

• viktualia

Koko - jaaa du.. jag får nog alltid tacka skattebetalarna för min lön/inkomst... *fniss*

Telis - i och för sig har Parnassia svarat.. men jag kan meddela att P bor i en superfin by med en vit kyrka, en trevlig bygata och mycket vackra omgivningar!

Parnassia - hur gick ditt projekt att diskutera avgiftsnivå med facket???

• MuffinsTönt

*en pimpad muffin med kokosfrostie sveper sig in*

Sicken snurrig dag. Snarare snurrig vecka. har kollat på kollosalt mkt filmer. Filmfestival är sååå kul och knäpp!

Har inte läst ngt alls dessa dagar. Men jag uppfattade att PBs son har råkat ut för ngt. Usch! Hoppas det blir bättre snart!

Fick höra att en av våra vänners far har precis gått bort. Han har varit sjuk och sängliggande flera år nu så på så sätt var det inget chock. Men fy! Imorgon åker hon till kina för att vara med på begravningen.

• viktualia

PB - måste instämma i hyllningskören till dina bilder!!!! fast det blev ju just lite fjuttigt...

• nennesjuttioåtta

hejsan hej!
    Besök hos vår nya barnmorska ikväll, hon är verkligen fantastisk. Rar, personlig och det känsn jättebra. MEN. Varje besök kostar 650:- Shit, nu vet vi itne alls hur vi ska göra... Det komemr ju bli rätt mycket pengar i slutändan som man kunde gjort roligare saker för.

• nennesjuttioåtta

AM
    Hoppas Hektor sover lugnt inatt!

PB
    stackars sonen! Ska kolla in galleriet i morgon, nu ska här ätas...

ehh.. ja det var nog det jag kom ihåg.

• MSW

Pb: Fy vad obehagligt! *krama*

Muffins: Tråkigt med dödsfall även om det inte kommer som någon chock!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge