• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Liten med Mindre

Hmm...behöver lite rolig inspiration vad gäller mat o bak - vad är era bästa fylla-frysen-tips? Börjar ju bli dags att tänka på sånt igen och ny inspiration kan ju vara skoj.

Bullar finns. Och frusna plommon som jag måste göra av med på nåt sätt. Andra tips än plommonkompott?

Vad brukar ni göra för storkok och storbak?

• Fru E

Liten-
    mat;lasagne, grytor, köttfärssås, soppor, köttbullar
    bak;bröd, muffins ialla dess former, någon småkaka

• fru AM

Spelar ingen roll eftersom man är barfota i skorna ... Men man slipper kottar i hålfoten.

Ni som hatar foppatofflor: har ni provat dem? De är assköna. Nästa gång ni är på stormarknaden: prova ett par medan ni blundar (för att slippa lida).

muggles skrev 2010-02-03 15:13:46 följande:
    Fast det är väl hål i dem? Är det bra när det är regnigt?!
  • Liten med Mindre

Jo - någon lasagneform får det nog bli. Inte bara matlådor. Gryta vore ju fint - med en massa rödvin i.

Cookies törs jag knappt baka, de är grymt goda även från frysen.

Köttbullar lyckades vi fint med sist, och har snart ätit upp. Baka dem i ugnen och sen steka på vid behov är toppen.

Funderar på snickersrutor i långpannna eller nåt annat långpanne-gott.

• Parnassia

Ang foppatofflor.
    Jag håller med om att de är asfula! MEN de är också otroligt sköna! Jag äger ett par som är utslitna, så till sommaren blir det ett par nya, det är oslagbart när man springer in och ut, till och från trädgården.

Jag äger också ett par tofflor som är lite mittemellan foppa och träskor. I plast fast inga hål, de är bra när det är blött i gräset och när det är nyklippt. För i de lägena är det inte bra med hålen tycker jag, man blir ju blöt och smutsig genom hålen och då kan man lika gärna vara barfota. Då slipper man ju tvätta både fötter och skor.

Dagens utläggning i ett konstigt ämne!

• Fru E

Liten-snickersrutor är försvinnande goda!!! Kanske brownies?

• Liten med Mindre

Brownies blir ofta så torrt. Eller har du nåt fint recept på lut?

Nu sitter kakmonstret o dregglar igen. Jag skulle ju minska ner på sånt så att inte stackars Grynet blir helt sockerberoende från start. Men det kanske redan är för sent?

• Fru E

Hittade ett bra recept igår men tror du att jag kommer ihåg var näääeeeee men lovar att återkomma!

• Fru E

Annars brukar Leila ha grymt goda recept!

• fru AM

Liten:
    Storkok till frysen:
    Coq au vin
    Boeuf bourgignon
    Vanlig köttfärssås (som man sedan kan variera med t ex bönor i = chili con carne, eller göra lasagne på)
    Rotsakssoppa (bara rotfrukter, lök, vitlök, buljong + kryddor), Mixas slät.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge