• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

Jag mäter alltid hemma. Livia får stå på ett papper och så ritar jag runt foten och mäter. Sen tar jag fram min skomätarsticka och ser om hon vuxit ur skorna eller ej. Förra året fick jag köpa nya stövlar precis så här års ...

Tycker nog Astrid ska växa lite nu så hon hinner ha rosa overallen ... Har du någon 56 overall?

BrudSommar2006 skrev 2010-02-04 09:57:56 följande:
    Borde också ta mig till Vincent och få Iris fötter mätta, hoppas bara inte det slutar med att vi måste skaffa nya vinteskor nu.Det här är nog sista veckan med storlek 50 för Astris så hon har nog vuxit hon också.
  • nennesjuttioåtta

AM
    mina systersöner hade också grejen att strykas över näsan. jag har provat det på andra bebisar också och de somnar direkt (deras mammor blir mycket imponerade, moooaahahahah magic fingers)

ang lyx-barnmorskan. AAAh vi har sån beslutsångest. Ska vi byta IGEN?!?! Men hon är verkligen jättebra, har kvällstider (det kanske mvc har också??), personlig, mitt i stan.... Men är det värt det, när alternativet är helt gratis...?

• nennesjuttioåtta

vad skönt att Hektor och Kokoskrutten sovit skönt!!!!!

• nennesjuttioåtta

PB
    Wooohaaaaa vad fint hus (fast jag kom ihåg det från prospektet) och vilken fin familj!!

• fru AM

Hittills har mitt magiska knep varit att stryka bebisar mellan ögonbrynen, eller snarare något högre upp - finns tydligen någon akupunkturpunkt för avslappning där. Men näsan var ett strå vassare.

Ang. din BM-ångest Nenne ... Jag vet inget om er ekonomi men försök räkna ut hur många gånger du kommer gå och hur mycket det blir. Ett alternativ är att byta tillbaka till vanliga MVC och bara gå på profylaxkursen hos den privata. Säg som det är till henne - att det blir för dyrt (om det nu är det ni kommer fram till)

nennesjuttioåtta skrev 2010-02-04 10:26:51 följande:
    AMmina systersöner hade också grejen att strykas över näsan. jag har provat det på andra bebisar också och de somnar direkt (deras mammor blir mycket imponerade, moooaahahahah magic fingers)ang lyx-barnmorskan. AAAh vi har sån beslutsångest. Ska vi byta IGEN?!?! Men hon är verkligen jättebra, har kvällstider (det kanske mvc har också??), personlig, mitt i stan.... Men är det värt det, när alternativet är helt gratis...?
    [/citat]
    nennesjuttioåtta skrev 2010-02-04 10:26:51 följande:
    [citat]
    AMmina systersöner hade också grejen att strykas över näsan. jag har provat det på andra bebisar också och de somnar direkt (deras mammor blir mycket imponerade, moooaahahahah magic fingers)ang lyx-barnmorskan. AAAh vi har sån beslutsångest. Ska vi byta IGEN?!?! Men hon är verkligen jättebra, har kvällstider (det kanske mvc har också??), personlig, mitt i stan.... Men är det värt det, när alternativet är helt gratis...?
  • fru AM

Nenne: tittade i min journal från graviditeten med Hektor. Skrevs in i v 9, sedan var jag hos BM i v20, 24, 28 32, 34, 36 (borde ha varit där även v 38 men det står inte). Det var en helt normal grav. utan något som behövdes kollas upp extra. Utöver detta var jag ju på fostervattenprov v15 och på stora UL i v18 (men det kanske inte räknas som ett BM-besök a 650 kr)

Bara så du har något att räkna på ... HAr hon sagt något om besöksintervallet hos henne?

• Telis

Skriver med en hand, får vara lite kortfattad.

PB, om det såg snyggt ut hemma hos mig så beror det på att det är mäklarbilderna från lägenhetsförsäljningen.

Och jag håller med Vänner, jag förstår inte hur du skulle kunna gå ner så mycket utan att försvinna. Du ser ju högst normal ut!

Hur mår PB-sonen idag?

Hurra för bra nätter både hos AM och koko!!!

• Lapinette

nenne - hur mycket kostar det varje gång?

ego - städade av högarna med tidningar och artiklar jag tänkt läsa på sängbordet igår och la dit alla artiklar gällande adoption. Ska försöka börja engagera mig lite igen .

• Lapinette

Hej Telis!

Har sett en massa söta bilder på Televinken! Förstår att det var kärlek vid första ögonkastet. Hur går det med amningen?

• Telis

nenne, jag kan bara hålla med dom andra. Min BM var jättesöt och jättetrevlig och visst är det jättebra att få kolla upp ens värden osv men jag hade helt klart mest utbyte av den här tråden, ultraljuden och profylaxkursen. Det var inte så viktigt vilken barnmorska jag hade (men det hade kanske känts annorlunda om jag inte hade haft en så problemfri graviditet). Jag hade inte tyckt att det var värt kanske 6500 kr om den andra ändå är okej.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge