• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • _koko_

MSW - Jag tänker att han har det så himla bra på sitt dagis så om han är ledsen precis när jag går gör det inget. Jag räknar med att de ringer om det inte går över (och får ju ringa själv och fråga om jag vill också, men det har jag aldrig gjort). Men det beror ju på barnet också säkert, conny har alltid varit väldigt självständig.

Grattis till en termin avklarad!!

• _koko_

Ja men just det, det glömde ju jag också! Härligt Trollet!!

Nu måste jag ta upp lillebror som tröttnat på stolen. Kram!

• MSW
    _koko_ skrev 2010-02-03 09:28:41 följande:
    MSW - Jag tänker att han har det så himla bra på sitt dagis så om han är ledsen precis när jag går gör det inget. Jag räknar med att de ringer om det inte går över (och får ju ringa själv och fråga om jag vill också, men det har jag aldrig gjort). Men det beror ju på barnet också säkert, conny har alltid varit väldigt självständig.Grattis till en termin avklarad!!
    Jag vet också att han inte har det det minsta dåligt på sitt dagis! Och han brukar aldrig vara ledsen längre stunder! Men det är juh tråkigt ändå att gå när han är ledsen.. A är också väldigt självständig och "låt gå".. Han finner sig i det allra mesta! Så det är nog "bara" att tuffa till sig lite!

Nahe, nu ska jag leta fram allt vad jag behöver för att få lite plugg gjort!
  • Lapinette

PB - vilka härliga bilder! Huset ser helt underbart ut och sen satt jag och njöt av dina otroligt vackra buketter.

MSW - grattis till avklarad termin! Gällande adoptionsprocessen så har vi inte hört något och snart, i nästa vecka, har vi stått och väntat i 2 månader på utredning. Jag tänkte ringa och höra vart i kön vi är men avvaktar ytterligare ett par veckor.

• Parnassia

God morgon!
    Hoppas PB fick somna med lite värme på gång och tack för titten på bilderna! Det ser ju supermysigt ut!!

Här har det kommit 10 cm snö till och efter att ha pulsat till och från dagis är jag helt slut. Maj gaaad! Gravid och förkyld=andfådd till 1000, kanske hämtar mig framåt em eller nåt. Känns det som nu iaf...

• fru AM

PB: instämmer i lovsången: Vilket hus! Vilka buketter! Vilken fin familj!

Måste sätta mig och gooogla på nattskräck - Hektor vaknar med jämna mellanrum från kl 20 och sedan hela natten. Helt okontaktbar och illvrålandes. Lyckas man "väcka "honom så kan han sitta en liten stund och skratta och leka som om det vore dag, men han är ju eg. råtrött och vill sova ... men det vågar han inte. Znark!

• Liten med Mindre

PB - jättemysigt hus. Förstår att ni föll som furor.

koko - mysigt det lät med kissen o lillebror.

Försäkringskassan-skiten funkar inte idag heller, trots deras "fina" support. Får pröva med datorn hemma istället.

Och rösten lyser med sin frånvaro. Klämde ur mig några ord igår när jag o Mindre var själva, och nu i morse. Det går ju inte att ha henne och inte säga flasklock. Men sen försvinner rösten igen. Ska det aldrig sluta??? Hör av dig till läkaren om du här hes efter 3 veckor står det på vårdguiden...

Hoppas bara jag slipper åka till förlossningen utan röst. Det vore nåt det. Inga "urljud" då inte...

• Liten med Mindre

AM - jobbigt med nattskräcken. Har inga lysande tips tyvärr.

Och vad finns det för tips när man är sugen på nåt gott hela tiden, men inte har plats i magen??

• fru AM

Goda halstabletter?
    Liten med Mindre skrev 2010-02-03 09:56:24 följande:

Och vad finns det för tips när man är sugen på nåt gott hela tiden, men inte har plats i magen??
    Hittade en utmärkt infosida om nattskräck - Hektor är rätt tidig med detta men annars är diagnosen klockren:
    se.babycenter.com/toddler/sleep/nightterrors/
  • Lapinette

AM - vad jobbigt att han drömmer mardrömmar. Känner igen det där från en av mina kompisar barn, som höll familjen vaken med sina skrik och mardrömmar. Stackars liten!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge