• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Parnassia

Och jag är nästa att skriva på om att det inte borde snöa när man är själv!
    Men min snälle far har erbjudit sig att komma och skotta i morgon. Det erbjudandet mottogs tacksamt.

• viktualia

Nu har jag begärt föräldrarpenning för februari i alla fall. Och maken är lätt förbryllad över hur han ska kunna "trigga" sin del av systemet... fattade inte riktigt det där med att smsa från BB - behöver de inte uppgifter i förväg?!? Hur var det där med skillnaden mellan anmälan och begäran? Ska han anmäla sig nu och begära sen?!?

• viktualia

Hittade svar på min egen fråga:

Du ska anmäla pappadagar första dagen du är hemma i samband med ditt barns födelse eller vid adoption. När du börjar arbeta igen begär du ersättning för de dagar du varit hemma med barnet.

... om nu nån annan grubblade över samma sak.....

• passionsblomman

Telis, SKIT i mitt värdelösa huller-om-buller-mail. Jag får göra något så blir ordning.

Just nu är dessvärre mitt största bekymmer att jag fasen inte får nån redig (jag har ju blivit Smålänning you know) värme ut från pannan. Jag fatatr faktiskt inte för vi har ju eldat hela vintern och det ha rvarit skitkallt ute även runt jul tex, och då var det inga som helst problem, ävnen om det gått åt mycket ved förstås.

Jag vägrar gå och lägga mig innan jag fått upp den jäveln på lite högre siffror på termometrarna.

• Telis

PB, jag behövde något att göra nu när jag sitter här alldeles ensam och pumpar ur så jag kunde inte låta bli att lägga upp lite fantastiska bilder. Det är bara att jag ändrar imorgon (idag!) om du vill ha med andra bilder eller i annan ordning.

Ååååh, köket alltså!! Jag tror jag smäller av. Och punchverandan. OMG, tänk att folk bor så som du bor. Och vilken liten charmör med fina ögon till son du har, PB!

PS: Jag gillar bonusbilden på JD!

• Telis

Hoppas att du fått upp värmen nu förresten, PB, så att du slipper vara uppe än!

• MSW

Har varit och lämnat sonen på dagis, och han blev såklart ledsen! (första gången jag bara lämnar honom, innan har maken fått sköta det).. Men det funkade hyfsat för mig iaf, och kände det inte så jobbigt förrän jag hade kommit en bit, så jag hoppas att A inte märkte det så mycket!

Well, idag sitter jag hemma, och ska försöka få ordning i kaoset (skolan alltså).. Ska inte till skolan förrän på fredag nu, så det känns som att jag faktiskt har lite möjlighet att komma ikapp nu! Gött!

Fick dessutom reda på det sista från första terminen, och jag har nu klarat en hel termin!!! (bara sex kvar......)

PB: Vilka härliga bilder! Sonen är såå söt! Och huset är så härligt att jag nästan får ont i magen av avundsjuka! Fast ni är verkligen värda det, med tanke på att ni bott så litet innan! Otroligt härliga buketter också!

Lappis: Skönt att ha det avklarat! Då kan du verkligen lägga all energi på adoptionen (ni har inte hört ngt? Eller är det inget att vänta på att höra ännu?)!!

Start: Finns det någon chans att allt snurr lugnar ner sig inom överskådlig framtid? Låter jobbigt.. *kramar*

Eftersom jag läste ikapp igår så har jag juh glömt allt som jag tänkte kommentera.. Men men..

• _koko_

OMG, PB!!! Vilket huuuuus!!! Måste även säga att det ser ut som att ni har betydligt bättre smak än tidigare ägarna. Skrattade lite åt den obligatoriska trollhasselgrenen över bordet, undrar hur många inredningsreportage jag sett den i??

Och du, om jag gifter mig någon gång, kommer du upp och gör min bukett??? Pretty Please??

Lappis - Åh, vad skönt att det är över nu. På ett sätt hoppades jag att det skulle vara något och att han skulle fixa det, men samtidigt är det ju inget som säger att det skulle funka för det! Det kan ju vara fler faktorer som spelar in, och tänk att börja om med skiten igen... Nä, fäller en lyckotår i stället och hoppas att det går fort till barnbesked nu.

vickan - Tacka skattebetalarna för de 10%. Och vet du hur många dagar du har tänkt ta ut kan du ju ta ut flera månader på en gång. Jag har nyligen begärt till och med april.

Alldeles nyss hoppade katten upp brevid Lillebror som sitter i barnstolen och leker med en majskrok. Katten började också leka med en bit majskrok som låg på brickan framför Lillebror, och lillebror skrattade så han kiknade. Vilket ögonblick.

start - Vilken tur att huvudet inte hade försvunnit! :-O

parnassia - Kram!

• MSW

Glömde juh skriva att det är härligt att Trollet är på rätt håll Vickan! Och grattis till att det blir en liten kille! Även om jag också trott att det skulle vara en liten tjej! Vi hade också mer problem med pojknamn än med flicknamn.. (Flicknamn hade vi bestämt både förnamn och mellannamn ett par dagar innan...)

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge