• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

Ego - idag... lagom sist som jag... har jag lämnat in ledighetsansökan till jobbet, fick chefens påskrift och gick genast till personalhandläggaren. Hon förklarade att jag kan skanna in mina besked från FK och maila till henne för att få ut mina 10% extra - som min vänliga arbetsgivare sponsrar mig med hela föräldrarledigheten!!

• passionsblomman

Usch vad SUR jag blev nu!

Jag HATAR när jag inte kan fixa till saker så de blir som jag vill!

Särskilt när jag TRODDE att jag hade lagt dem så fint i ordning.
    och SÄRSKILT-igen- när det säkert egentligen är pissenkelt att få dem i den ordning man vill i mailet.

Mens om nån dag eller så? Va! menar ni MIG? *förstår inte vad ni skrattar åt*

• viktualia

Sorry Passionsblomman.... fniss.. men du kan väl döpa filerna till 1 Vardagsrum, 2 Hall osv så hamnar de i rätt ordning?!?

• passionsblomman

För att de då hamnar i nummerordning menar du?
    För det verkar mer som att de gått i väg i bokstavsordning utifån logiken Allrum Badrum Övervåning liksom...

viktualia skrev 2010-02-02 19:46:37 följande:
    Sorry Passionsblomman.... fniss.. men du kan väl döpa filerna till 1 Vardagsrum, 2 Hall osv så hamnar de i rätt ordning?!?
  • viktualia
    passionsblomman skrev 2010-02-02 19:49:30 följande:
    För att de då hamnar i nummerordning menar du?För det verkar mer som att de gått i väg i bokstavsordning utifån logiken Allrum Badrum Övervåning liksom...
    Om inte annat var väl målet att Telis ska kunna förstå i vilken ordning du tänkte visa bilderna och då underlättar ju numrering!
  • Parnassia

Jag hade döpt bilderna med nummer jag också PB. Lycka till!

Vickan - jag sökte för ett par tre månader i taget iaf. Skönt att veta att det var klart för ett tag framöver och att man inte behövde tänka på det hela tiden.

Jag vill också ha en arbetsgivare som sponsrar extra... *suck*
    Det är det enda i mitt liv typ som jag ständigt deppar över och faller ner i svarta hål pga...

Nu ska jag iaf äta räkor och panna cotta (nej, inte tillsammans) som jag fick med mig hem från kompisen eftersom jag inte kunde stanna tills fikat. Sedan är det ju säsongspremiär på House idag = jag är bänkad.

• viktualia
    Parnassia skrev 2010-02-02 20:27:45 följande:
    Jag vill också ha en arbetsgivare som sponsrar extra... *suck* Det är det enda i mitt liv typ som jag ständigt deppar över och faller ner i svarta hål pga....
    Och jag önskar att jag kunde slänga över nåt schysst jobb till dig.. men lite rörigt är det kanske att hitta ett jobb som passar din utbilning så pass långt från storstäderna... svårt det där...

*kramar om länge*
  • Parnassia

Skit i utbildningen!!! Ge mig nåt bara! *smått desperat*

• viktualia
    Parnassia skrev 2010-02-02 20:33:20 följande:
    Skit i utbildningen!!! Ge mig nåt bara! *smått desperat*
    Älskade vännen! Önskar verkligen att jag kunde påverka din värld.... *kramar om läääääänge*
  • start september

Tittar in från en stresstillvaro där dagens avslappningsstund är trådläsning, i övrigt går det i 190. Jobb, renoveringar, släktingar, vänner och katten vet allt som fordrar maximal attention nu.

Lapinette, stor kram och vad skönt att undersökningen är över. Nu är det adoption som gäller och fortsätt av njuta av det bra livet ni har på vägen dit!

Vickan, skönt att Trollet ligger med huvudet ner. Jag gjorde också något UL efter att BM helt plötsligt inte hittade huvudet och det gjorde saker mycket mer konkreta.

Muggles, håller helt med om att bortresta män, snö och dagislämningar är lite mer än vad psyket klarar av en vanligt morgon... Jag lyckades efter en sådan morgon skrapa bilen i en garagepelare vilket inte gjorde humöret bättre.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge