• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

AM - det var maken som hade bestämt att detta var det sista hemska jag skulle få gå igenom. Själv hade jag inte bestämt något.

• BrudSommar2006

Lapinette, nu borde ni väl verkligen ha provat allt? Det finns väl inget mer ni inte har gjort?

Vickan, kan du skicka över det där kladdkakemuffinsreceptet igen? Jag glömde skriva upp det och nu orkar jag inte leta efter rätt sida.

• Lapinette

BS - det finns en massa olika prover inom immunologi och olika metoder inom IVF och så har vi ju inte provat äggdonation. Tror man kan hålla på med det här i all evighet om man vill och orkar. Jag känner inte att det är värt det, jag vill även leva och må bra och för mig är det inte otänkbart med adoption. Jag tror och vet att om vi adopterar så kommer jag älska det barnet lika mycket som om jag hade gått och varit gravid själv.

• passionsblomman

Mugglan, klockren och underbar beskrivning! "Show me the money"

Lappis, oh vad skönt att du är tillbaka och har fått äta och allt. Det var vär BRA att allt är som det ska!
    Och tur att du inte babblade om blygdläppsklämmor och vart män ska vara rakade och annat vardagligt.

Telis, okej jag ger upp (flina lagom Parnassia!) och har nu suttit och laddat över mobilfoton, gjort en egen mapp som heter Galleriet och lagt dit en miljard bilder på min familj, vårt hus, lite blommor för att ni alla ska känna att det snart kommer en vår och så lite brudbukettsexempel, bara för att jag aldrig på BT visat någon bukett jag gjort.
    Ta nu och skicka mig vart det är jag ska posta det hela....

• Parnassia

BS - Vårt babyskydd passade perfekt i framkant på kundvagnen, tvärs över liksom, så då kunde man lasta vagnen och även få in saker under babyskyddet. Förstår du hur jag menar`? Kan ju vara värt att testa.

Nu ska jag och E iväg till en kompis på tjejfika, det blir en kort stund idag så E kan komma i säng vettigt.

• Parnassia

Yes PB! Det ska jag kolla nrä jag kommer hem igen!

• Telis
    passionsblomman skrev 2010-02-02 18:27:30 följande:
    Telis, okej jag ger upp (flina lagom Parnassia!) och har nu suttit och laddat över mobilfoton, gjort en egen mapp som heter Galleriet och lagt dit en miljard bilder på min familj, vårt hus, lite blommor för att ni alla ska känna att det snart kommer en vår och så lite brudbukettsexempel, bara för att jag aldrig på BT visat någon bukett jag gjort.Ta nu och skicka mig vart det är jag ska posta det hela....
    Tjohooo! (Tack Parnassia! )

Passionsblomman, mejla mig på telemarkgrrl@gmail.com så lägger jag upp bilderna och skickar dig länken så får du se oss andra också.
  • passionsblomman

Men förbaskade skit!

Här sitter jag och sorterar i min bildmapp så ordentligt en exakt ordning på bilderna. Vad händer när de skickas iväg i mailet då? Jo de hoppar iväg HELT huller om buller!!!
    VARFÖR blir det så?

• viktualia

Ang FK - jag har alla papper i ordning och kan söka dagar via nätet även om personnummer på Trollet saknas... Mitt bankID funkar strålande, så det är inget sånt krångel...

Och er efterföljande diskussion bevisar att jag nog har anmält men inte begärt än... men jag ska strax skrida till det verket... frågan är bara: Hur lång period ska jag söka för i taget tycker ni?!? En vecka, månad, månader?!?!

BS - jag mailade receptet via fejjan

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge