• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Liten med Mindre

Telis - jag har också problem med mitt bank-id. Eller kanske snarare inloggningen på försäkringkassan. För jag kommer in på alla andra ställen jag prövar. Suck!

Nåja, får väl ringa och boka ledighet. Vet att jag begärde föräldrapeng för 3-4 veckor back i tiden förra gången, och det funkade det med.

Men jag tycker det där om att maken måste anmäla samma dag barnet kommer, att han vill ha sina 10 dagar just då, det är ett helt förkastligt system. Sist tog han ut semester första veckan, och anmälde sen för att slippa fundera på saken.

• Parnassia

Men PB en bild utifrån då? Snääääla?! På fasad och själva huset menar jag, så kan vi också drömma lite och skapa egna bilder av hur det ser ut på insidan?
    Nu med all snö måste det ju vara jättefint, med istappar från tornet och snö som döljer en ev skräpig trädgård. *försöker övertala*

• passionsblomman

Nenne och Telis, när vi flyttade upp till Jämtland för hundra år seda jobbade min småländska mamma i hemtjänsten. det blev för henne nödvändigt att lära sig skillnaden på fjös och fjås eftersom de gamla annars tyckte hon var mer än lovligt korkad.

Utt på fjöse bor kynnran, men fjåsen tyck nog he é mer arttut om han får sova in mellom lakana i storsänga hos storsan sin.

Hihi!

• nennesjuttioåtta

telis, ja, se ungar...

fru E
    tänk på gasräkningen!!!

• Parnassia

Och VAD betyder fjås nu då? Och kynnran? Älskar dialekter, så förklara gärna

• nennesjuttioåtta

pb
    jamtland jamt å standut
    nä, you lost me

• passionsblomman

HA!

Mena r du att jag ska gå UT och fota och hålla på.

Istappar, jojo! Det hänger några som verkligen är värsta svärden på ett ställe!

Huset var väldigt fint och stämningsfullt utifrån i julas när jag hade stjärnor och slingor överallt. Men det gick inte att fota så det syntes bra.

Parnassia skrev 2010-02-02 13:09:39 följande:
    Men PB en bild utifrån då? Snääääla?! På fasad och själva huset menar jag, så kan vi också drömma lite och skapa egna bilder av hur det ser ut på insidan?Nu med all snö måste det ju vara jättefint, med istappar från tornet och snö som döljer en ev skräpig trädgård. *försöker övertala*
  • Fru E

Nenne-min gas är gratis men värmer inte så bra

• nennesjuttioåtta

fru E
    min med men jag tycker det hettar lite väl mycket men det är sant, värmen sprids inte särskilt bra

• Parnassia

PB - du ska säkert ut snart ändå och handla eller hämta eller skjutsa sonen någonstans, ta med kameran bara! *tjatar som en tok*

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge