• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

telis
    hhaha ja just det, den glömde jag!

• nennesjuttioåtta

PB, du hör, ta ett foto på dig i tornrummet pronto!

• nennesjuttioåtta

fjöset är väl där alla djuren bor, inte hela laggårn alltså. Traktorn bor inte i fjöset.

• Telis

Jag trodde att uttrycket "det luktar fjös här" var allmänt vedertaget men det kanske är mitt jämtländska "påbrå" som gör sig gällande.

• nennesjuttioåtta

telis
    känner du det ända dit? *pinsamt*

• passionsblomman

Nenne, "fjös" Hahah!

Låter som att din blomma kanske skulle behöva beskäras och plantteras om. Kan du inte köra vattensprutemetoden på Nancy förresten?
    Vår ena kisse har kommit på att om hon sätter sig på fönsterblecket utanför köksfönstret kan hon gnugga ansiktet mot detsamma så det gnisslar. Och hon har gnussat ner hela ena fönstret med sin lilla nos. Dumma katt.

Telis, Parnassia harhelt rätt med f-kassan sida.

Och nej ha jag sagt! Våra tornrum ser intet ut för världen än. De är bara gästrum och har varsin dubbelsng plus min gamla barnsäng i det ena. Vare sig lampor gardinstänger eller tapeter, mattor or anything är fixat där.
    Resten av vårt hus är för närvarande en enda stor röra för jag har verkligen struntat i att städa nå´t vidare. Det ligger papper i hela kontoret, kläder och prylar överallt. Det skiter jag i just nu. Det kan gott ligga kvar. Jag kan kliva över alltihop nå´n dag till.
    Allmänt så är det så att det här är ett hus man kan göra till en dröm, men har man en begränsad ekonomi så får man ha lite drömmar i huvudet och så bor man så länge.
    Själv är jag rätt tillfreds bara med att kunna gå runt och ha plats. 40 m2 i tio år var jäkligt mycket för litet. Nu kan jag dansa runt i hela huset.

Då blir man ju varm iallafall...

• Telis
    nennesjuttioåtta skrev 2010-02-02 13:03:25 följande:
    teliskänner du det ända dit? *pinsamt*
    Nä, jag skyller nog på Televinken.
  • nennesjuttioåtta

pb
    det blir nog en omplantering längre fram i vår? och jag hör bara nancy gnaga å¨blomman, tittar man dit så gnider hon bara kinden mot kanten. ögontjänare

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge