• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

Ganska stor skillnad när allt kommer omkring.

Instämmer med Parnassis här, jag har flera gånger anmält i efterhand. Senast nu i flyttkarusellen då jag helt enkelt glömde bort det, för jag tjorvad så med nya arbetsförmedlingen, hitta rätt nummer till skolan etc.
    Jag klickade dessutom i fel dagar när jag väl anmälde. Allt var helt kejko.

Det ringde en mycket trevlig kvinna och sedan var saken biff.
    Telis skrev 2010-02-02 12:30:02 följande:
    Parnassia, ja jag vet inte riktigt vad jag menar - anmäla eller begära, hur stor skillnad kan det vara?
  • nennesjuttioåtta

åh det där med försäkringskassan... när ska man sätta sig in i sånt och skicka papper och plugga sätt attt spara dagar utan att behöva äta blodpudding alla dagar i veckan?

• Lapinette

Helt klart Robinsson är inget för mig!

• Parnassia

PB - har ni inga ackar förstår jag att det blir tjurigare att få ut värme.
    Ett annat knep som jag praktiserar är att bara lägga på lite när man först tänt och låta det ta sig som bara attan, så att pannan kommer upp i temp snabbare, för att då lägga på fullt. Men det vet jag inte om det funkar på alla pannor, för de funkar ju olika. Kontakta ett proffs vetja, tillverkaren eller någon återförsäljare för att få en liten kurs om hur man bäst eldar i er panna, för det är lite olika teknik beroende på vilken typ av panna man har, om den har fläktar, underförbränning eller vad det nu kan vara. Det är ju bra att kunna inte bara för att det ska bli varmt i huset utan också för att man ska elda så skonsamt som möjligt för både panna, skorsten och miljö.

• Parnassia

Telis
    Börja med att ta reda på vad du menar

• nennesjuttioåtta

PB
    Kommer min passionsblomma att orka hämta sig till sommaren? den var jättestor och fin men nu är det några ynkliga grenar kvar med blad, som alla visserligen är nya skott men de är alla i toppen (den är på spaljé, säkert 1,20 m hög) och sen är det bart. jälper ju inte till att Nancy äter upp bladen som fanns längst ned upp till en meter ovanför backen heller...

• Parnassia

Fru E - det låter ju kalas! Billigt och bra, bättre kan det knappt bli eller?

Nenne - innan du kan få ut nåt av samtal med FK måste du få moderskapsintyg av BM, det tror jag man kan få tidigast ca v 25, obs TROR.

Jag hade inte ringt och sagt nåt om jag tyckte det var jobbigt, utan hoppats att nya BM sköter det, får du däremot någon kallelse från gamla BM eller nåt får du väl ta det då (man kanske kan ringa växeln bara?). Strutstaktik alltså!

• Telis

nenne, jag har fortfarande inte gjort det som du märker.

Så Parnassia och PB, när man är inne på FKs hemsida och kryssar i vilka dagar man vill ha pengar för och vilket konto dom ska betalas ut till, vad är det då man gör, en anmälan eller en begäran om föräldrapenning?

• nennesjuttioåtta

jag är inte alls sån att jag måste äta för att inte tappa humöret, jag äter mest för att tiden säger åt mig att det nog är matdags. Jahaja, klockan är 12, då äter alla så jag kanske också ska göra det. Fast så kan jag glömma bort det ändå. OJ nu är klockan 3, undrar om jag är hungrig? *kurrkurr* jaha, om du säger det så. Men jag har blivit bättre med åren både med att äta frukost (det funkar itne alls att hoppa över längre) och att äta regelbundet.

• nennesjuttioåtta

Parnassia
    näh, hahaha jag trodde inte att jag låg i närheten av att behöva ta tag i något än men det är jobbigt att märka att man borde tagit reda på sånt själv 2 år tidigare, så jag tänkte förekomma den här gången.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge