• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • MSW

Sådär har jag kollat igenom böckerna! Hittade inte så många begagnade.. Men får väl helt enkelt vara snabb till bibblan! Beställde iaf en från bokbörsen! (Tack am för tipset!)

Och ett gäng böcker ska jag lämna in till campusbokhandeln på skolan, som i sin tur får sälja dem (och jag får pengarna när de säljer) känns som det smidigaste!

Nu ska jag se om jag har någon energi att ta tag i nästa uppgift, eller om det blir att fixa lite här hemma ist! Sen är det snart dags att hämta min lilla plutt igen!

• BrudSommar2006

Parnassia, är helt säker att jag skulle kommentera något du skrev men har glömt vad.

Koko, blir det någon mer kisse eller nöjer ni er med lillkillen? Han kanske inte är så liten längre förresten.

Pb, fina bilder! Jag minns särskilt en bild från vattnet som jag tyckte var så fin i prospektet, måste ju vara så mysigt till våren.

AM, stackars Hektor, och stackars er! Iris har sovit uselt de sista nätterna men det är väl dags för en bra natt snart då. Har storshoppat 116 på Lindex precis plus beställt en jacka på Reimas rea.

• passionsblomman

Min son har förmodligen hjärnskakning!

Han var med i ett "skojbråk" alltså bus och brottning med några grabbar idag, varav en lite äldre. När den äldre inte riktigt la av när en av kompisarna tyckte det var dags att sluta, ryckte min pojk in för att få loss sin polare. Då blev killen irriterad på sonen och tog ett nacksving och dängde honom i backen. Tyvärr halkade han seda och ramlade rakt på min son som nu har en Kalle-Anka-bula av dess nåde i bakhuvudet.

De ringde från skolan så sambon hämtade honom. Nu sitter de och spelar Monopol, medan jag letar nummer till akuten så vi får höra vad de säger.

När jag gjort det ska jag läsa ikapp, för jag har inte läst ett smack än.

• Liten med Mindre

PB - är det inte nog med otur för din son nu???
    Krya på honom!

AM - ni kanske även kan komplettera med en massa hjärtligt skrattande före sänggåendet. Troll spricker i solsken säger väl talesättet. Inte för att drömmarna kanske påverkas så mycket förstås.

Vi har några av våra bästa stunder när vi försöker få Mindre att skratta sig tokig innan hon ska i säng. Inte nu förstås när föräldrarna är som ursnutna näsdukar, men annars.

• BrudSommar2006

Liten, dum fråga, men du har kollat att din e-legitimation inte gått ut? Min var över två år gammal och hade gått ut, laddade ner den inför att vi skulle få Iris. Hur länge har du förresten gått med risig röst?

PB, nu får det väl ändå räcka för honom!

• passionsblomman

Ja man kan ju tycka att det har varit tillräcklig utdelning på minussidan för honom nu.

Jag får läsa ikapp senare ikväll, för de på akuten vill att vi kommer in så de får titta på honom.
    Tror inte det är någon större fara, men det kan ju ta ett tag innan det visar sig. Så bye for now! Ha en fortsatt bra dag alla!

• BrudSommar2006

Parnassia, nu vet jag! Ska testa det där med babyskyddet och kundvagnar. Lustigt nog minns jag inte hur vi gjorde med Iris, vi har ju kvar samma babyskydd.

Lapinette, så det finns ännu fler prover man kan ta, var tar man dem i så fall för det verkar ju inte vara något som alla får göra? Hoppas iaf att den där utredningen drar igång snart.

• Liten med Mindre

Hmm...hur intelligent är detta svar? Kontaktar vårdguiden på nätet för att kunna skriva och fråga om mina problem. Huvudfrågan är om jag kan göra något för att snabbare få tillbaka rösten som är helt frånvarande:

"Hej! Har svårt att besvara din fråga. Mitt råd är att du ringer oss på 1177 så att vi får ställa lite mer frågor till dig.
    Med vänlig hälsning
    Margareta
    Jag kan inte med de uppgifter jag har fått besvara din fråga. Ring sjukvårdsrådgivningen på telefon 08-320 100 eller kontakta läkare."

Duh!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge