• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

Oh, skyhögt är det ganska stor brist på i min garderob...

• Ore

Satt och NJÖT av Sveriges guld igår! Och stör mig mer och mer på Northug, men läste på Expressen att Gunde sa att han får svårare och svårare att vara kaxig för varje motgång... Jag menar, vad är det för attityd att gå ut i pressen och säga att "Hellner var säkert pissrädd inför stafetten". Eeeeh? Hellner har vunnit ett guld, och varit snubblande nära flera, har bra form, bra självförtroende, allt att vinna och inget att förlora. VARFÖR skulle han då vara rädd inför en stafett? Herregud, vi svenskar hade ju varit nöjda med ett silver också, om de åkte så bra de kunde. Liksom ett brons. Svider väl mer i det norska folket då, som har så jäkla många mästerskapsguld i stafett...

Har inte vågat googla på hudsjukdomen...

Oupsie: Du kan inte ta med dig litet värme hem igen sen, så att snön kan börja smälta???

Nej, frukost för mig, frukost för lillkillen, göra oss i ordning och sedan dra ner mot Göteborg är planen för dagen Kanske borde sätta igång (vis av gårdagen när allt det där tog typ 20 min längre tid än jag räknat med...)

• Ore

Oooh, bidrottningsgelen borde göra susen för snaily

Fasen för att hockeykillarna är ute, hade nästan räknat in en medalj där. Jaja, curlingkillarna hade jag inte räknat skulle gå vidare, men de är i semi så då har man ju 75% chans på medalj... Får hoppas att de tar det. (I min optimistiska kalkyl så tar Sverige fyra medaljer till. Chanserna som är kvar är Hockeydamerna, curlinglagen*2, herrarnas femmil, slalom för damer och herrar samt herrarnas skidskyttestafett. Har vi förresten någon bra snowboardåkare kvar? Tror tyvärr inte att skiddamerna kommer lyckas tillräckligt bra i stafett när Haag inte är med. Möjligtvis kanske Anna Olsson kan gå bra i tremilen?)

Klart slut från sportdåren, som ska fortsätta leta hårborste och göra sig klar för att åka...

• Ore

Ikapp...

GROUMPHHH till mugglan och lappis. Hoppas att det vänder i adoptionskön snart, och blir kortare. Och hoppas att tanten håller sig borta nästa gång mugglan (även om jag förstår att du inte vågar hoppas, när man blir så besviken...)

PB: Trevligt att hälsa på trådis, även om det är tråkiga orsaker som ligger bakom. Hoppas ni får ordning på taket.

Muffinstönt: Vill höra mer om folk som tror att de ska kunna förhandla sig till gratismåltid...

Tinga: Stå på dig! Definitivt mer lönepåslag om övertid och restid ska förhandlas bort!!! (Själv har jag inte förhandlat bort någotdera, och har inget intresse av det heller)

Bra taktik mugglan, att låta Moa lära sig att förhandla. Själv tycker jag att jag är bra på att förhandla, men det har väl varit måttlig framgång ändå. Ska hur som helst sätta mig snart och författa ihop argument till varför jag borde ha lön mer i nivå med min kollega. Tycker det är absurt att hans dryga ett års arbete på ett annat företag, ska vara mer värt än mitt arbete på olika enheter inom företaget. Det skiljer många tusenlappar på våra löner, och då har vi likvärdig utbildning och har arbetat exakt lika länge...

• Ore

Glömde kommentera förut: Hoppas maken blir frisk snart, Liten

Ego: Är det någon som skulle vilja se bilderna vi tog på lillkillen tidigare i veckan, så kan ni inboxa så får ni länk och lösenord De är SUPERFINA! (Särskilt dem på bara honom, hans föräldrar ser väl litet småknäppa ut på en del kort...)

• Ore

Och du har fått svar Nenne

Även Fru E ska ha ett meddelande i sin inbox...

Glömde varna för naket barn

• Ore

Nenne: Tack tack

Ja, jag blev brunett strax innan lillkillen föddes, med tanken att spara litet pengar på att kunna färga hemma själv istället för slingor på salong. Men det blev FÖR mörkt, och ingen verkar tro att det blir bra att avfärga och göra det ljusare, så jag får hoppas att det bleks i vårsolen när den nu kommer...

• Ore

Mugglan: Tror det är oupsie?

Ska inboxa...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge