GRATTIS till familjen Liten!!!!
Och grattis till FruE med make till en hel massa ägg. Håller tummarna!
Tummarna hålls även för er andra ivf:are!
Noterar att jag har gallerfilt (från Minimundus), Borago-salva (som funkar klockrent mot skorv) och galltvål (när vanishflaskan tog slut har jag även börjat använda den till bajsiga kläder och handdukar). Saknar dock en Floralinfolit för att få full pott enligt AM, men jag har dock en farmorstickad filt i ekologiskt ullgarn som är väldigt mjuk och gosig. Det borde väl räknas?
I bädda vagnfrågan så har jag i botten haft madrass, plastad frotté, lakan och sedan mini nest (en typ åkpåse). Plus en kudde. Sedan har sonen alltid haft overall på när han varit ute. Låter ju väldigt smidigt med en åkpåse där man inte behöver ha overall på, men lillkillen hade nog blivit förtvivlad. Inte ens när jag för kylans skull försökt att bädda in armarna väl så inte händerna blir kalla, så har det accepterats. Armarna har man för att vifta med, och således så har han alltid haft overall, och när det varit kallt även tumvantar under overallen...
Många rekommenderar Maxi Cosi Mobi-stol som efterföljare till babyskyddet, ska spana in denna. Hade annars kastat blickar åt en Britax Hi-Way, någon som har erfarenhet av en sådan, och synpunkter.
Vi köpte en Acta Autobaby med bas, köpt på rea för 995 kr... Modellen var på väg att utgå, till förmån för Logico-varianten. Men det är ju ett välkänt märke, och den var tillverkad i maj (och jag köpte den i augusti) så själva skyddet var ju inte gammalt. Basen sitter fast med bälte, inte med isofix, men jag tycker den sitter bra! (Hittade också något jämförande test, som inte visade att det blev särskilt mycket säkrare med isofix - nu tittade jag bara på baser dock...)
Övrig input i frågan: Välj ett LÄTT babyskydd! Det blir tungt ändå när bebisen väger allt mer... Bas är supersmidigt, tycker jag. I mammas bil, och i min systers ena bil har bältet knappt räckt runt för att fästa stolen. Jag har fått flytta och vinkla sätet, och krångla en del för att få några extra behövliga centimetrar. Så har man en sådan bil så är det ruskigt bra med bas, även om den sitter med bälte så går det inte åt lika långt bälte för att fästa det...
I storlek vet jag inte rikigt. Brios är väl ganska litet, liksom Britax...
Muffinstönt: Choklad med mandel och havssalt låter gott och noteras
Parnassia: Jag har Birkenstock innetofflor, och gillar dem skarpt. Har haft dem i åtminstonde 2,5 år och använt dem dagligen - de håller fortfarande superbra och jag lär kunna ha dem minst lika länge till... Var litet orolig att de skulle bli stående i något hörn, för att jag glömde ta på mig dem, men inte. Det är så mycket skönare för fötterna att gå med tofflor inne, att jag verkligen letar upp tofflorna snabbt om jag glömt ta på mig dem...